Gå til innhold

Spille DivX


Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen DivX-filmer som jeg ikke klarer å kjøre i Windows Media Player. En som jeg kjenner sa at jeg måtte laste ned DivX 4.02, men selv om jeg har installert det så virker det ikke...

 

Det eneste som skjer er at lyden fra filmen kommer opp. Ikke engang i DivX spilleren som jeg lastet ned kommer det opp...

 

Hva kan være feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-10 21:09, viCtim skrev:

i winxp er det litt problem med det der. må ha en codec til media player. finner den vel mange plasser på nettet. sjekk
, eller søk andre plasser!



 

Som han sa hadde han installert DivX 4.02 og det er alt som trengs. Og Windows XP har ikke noe spesielt problem DivX i forhold til andre windows-versjoner. Er det feil med DivX-fila så er det feil med den, og da må du bruke f.eks. VirtualDub eller DivFix som Rascal foreslo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Noen divx filmer klarer ikke å spilles av i Media Player 7.x, altså den som følger med WinXP. Enten legg inn den gamle mediaplayer fila, kanskje fra en annen pc, eller bruk The Playa som følger med divx codecen... Selv har jeg problemer med Playa i XP, det går ikke an å spole... Men som sagt, den gamle media player går fint.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-11 00:54, Jarle84 skrev:

Noen divx filmer klarer ikke å spilles av i Media Player 7.x, altså den som følger med WinXP. Enten legg inn den gamle mediaplayer fila, kanskje fra en annen pc, eller bruk The Playa som følger med divx codecen... Selv har jeg problemer med Playa i XP, det går ikke an å spole... Men som sagt, den gamle media player går fint.


 

 

Microsoft har det med å ikke slette programvare... Du finner den gamle versionen der fortsatt... (start-kjør-mplayer2)

 

Et annen eksemple er at filbehandlig (win3.11 saken) oxo finnes i win95/98/ME.. Har ikke skjekket de andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...