Gå til innhold

Problemer med Fraps

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg prøver å bruke Fraps for å lage filmer fra mine favorittspill.

Komprimering med DivX + redigering går helt fint

Problemet er at når jeg starter å ta opp med fraps henger spillet enormt mye etter. Det hakker og går med mye saktere hastighet. Filmen blir likedan.

Jeg har prøvd både med spill som FarCry, Doom3, og enkle spill som Bubble Bobble(!). -Samme resultat

Jeg har prøv å stille ned fps til 15, men nytter ikke. Først når jeg setter det til half size går det brukbart, men da er kvaliteten elendig. Jeg har prøvd med både nye og gamle versjoner av Fraps.

Tror heller ikke maskinen min skulle være problemet:

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

MSI K8N NEO Platinum Edition S754

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual PackKit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB 8X AGP, DDR, DVI, TV, Lite-Retail

2 stk Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA8MB cache 7200RPM

Hjelp. Jeg har sluppet opp for idèer :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting du kan teste, hvis spillet har egen opptaksfunksjon (f.eks CallOfDuty), så tar du opp med den egne opptaksfunksjonen i spillet. Da går spillet helt glatt og fint. Etter du er ferdig å ta opp, se på filmen i spillet mens du kjører Fraps, og ta opp med Fraps.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har bare prøvd det i counter strike, men ikke mens jeg spiller, i counter strike tar jeg først opp en demo, deretter bruker jeg fraps når jeg ser demoen, spille hakker ikke i det heletatt, men jeg merker at det er litt forskjell når jeg tar opp og når jeg ikke tar opp, dette er på grunn av at fps'en synker en del!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

siden fraps skriver det som er på skjermen til en gitt tid til hardisken så vil det om man kjører nyere spill lagge veldig mye i høye oppløsninger. i tillegg til å kjøre spillet må maskinen lagre f'eks 1600x1200 avi stream med lyd. tar litt ekstra. lønner seg derfor å kjøre med lav oppløsning når du recorder og f'eks høyere AA og AF settings i windows.

Lenke til kommentar

Takk for innspill :)

Det nyttet ikke uansett oppløsning.

Men nå funka det plutselig... Helt sånn uten videre. Kanskje sånne uforklarlige ting en må regne med når det gjelder data?!

-Ingen hakking i lyden og minimalt med hakking i bildet. Selvfølgelig merkes det at maskinen sliter når man tar opp, men nå er det mye myyye bedre.

Jiipii :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...