Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link di-614+ uten strøm

Anbefalte innlegg

Hei!

Måtte restarte rutern, og gjorde det på den enkle måten at man tok ut strømmen på den. Da man putta kabelen inn igjen er det dødt. Lyser ikke uansett hvordan man bender og dytter kontakten inn i rutern.

Prøvde en annen strømomformer enn den som følger med rutern, med omtrent samme volt og ampere osv (har ikke grisepeiling på strøm) output som den originale til rutern og da funka det. Problemet er at denne kabelen må jeg bruke til det utstyret den er ment for, kan ikke bruke den til rutern.

Ergo noe galt med strømkabelen til rutern, og ikke selve rutern.

Er det noen andre som har opplevd dette og eventuelt har tips, eventuelt har tips til hvor man kan gå til anskaffelse av en ledning som kan gi rutern den strømmen den trenger?

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Hvis jeg har forstått deg riktig, så er det enten kabelen eller strømforsyningen som er ødelagt. Det enkleste er å finne en ny strømforsyning med riktig plugg. Det du må passe på er at den nye forsyningen har riktig spenning(feks 5 volt), riktig polarisering(at + og - er på rett del av pluggen) og at den kan levere nok strøm. Det vil si at dersom det står 2A(2000mA) på den gamle strømforsyningen må du finne en som har minst 2 ampere, men dersom den har mer, feks 3A så er ikke det så farlig. Det finnes universal forsyninger til salgs, som har utskiftbare plugger og mulighet til å stille inn spenningen på, en slik kan være ett alternativ.

Det er godt mulig man kan fikse den gamle strømforsyningen, de er ikke spesielt avanserte vanligvis, men jeg ville tro at du ikke hadde postet dette spørsmålet dersom du viste nok om slikt til å kunne gjøre det. Dermed ville jeg tro det er best å kjøpe en ny strømforsyning...

Endret av TrAI
Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problemet!

Det må være noe feil i AC-DC-adapteren til denne routeren... noe som helt sikkert førte til det ustabile resulatet denne routeren viste! "møkka"-router :)

Kjøpte meg en ny AC-DC-adapter hos clasohlson, som jeg kunne bruke til mye forskjellig, og når jeg prøvde routeren med 5V (maks2.5A) våknet routeren til liv igjen!! Mye mer stabil enn den noen gang hadde vært!...

...bytt heller ut routeren, enn å bruke penger på ny ac-dc :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...