Gå til innhold

Softmodde Audigy 1/2 til Audigy 2 ZS

Anbefalte innlegg

Dette gjelder kun Audigy 1-serien (ikke LE) og Audigy 2-serien!

Det skal vist gå an å softmodde Audigy 1/2 til Audigy 2 ZS.

Husk at du vil ikke få 7.1 support eller 24-bit/192kHz audio (jeg er litt usikker når det gjelder Audigy 1, men Audigy 2 støtter 24-bit/192kHz audio)! Det som bl. a. er positivt er DTS-support!

Mitt Audigy 2-kort er nå et Audigy 2 ZS-kort. Som sagt fungerer ikke 7.1, men det gjør bl. a. DTS. :)

Modifisert driver på 37 MB:

Den orginale tråden (NB: Lavhastighets- hostere!)

Modifisert Audigy 2 ZS programvare på 262 MB:

Den orginale tråden (NB: Lavhastighets- hostere!)

En rask host takket være linken som DinoSauroMann fant! :thumbup:

Produktsiden til Audigy 2 ZS hos Creative

Dette gjøres selvsagt på eget avsvar!

NB!

Audigy 1 vil ikke få DTS-støtte, men vil få noen andre funksjoner som Audigy 2 ZS har.

Edit1:

La til ArticOC sin host av driveren. Dessuten spesifiserte jeg mer de aktuelle kortene.

Edit2:

Forbedret layouten på linkene. :)

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjør modden? Er det bare modifiserte A2-drivere? Jeg kjører A2-drivere nå, på mitt Audigy Gamer elns, og de er 10x bedre enn driverene som fulgte med kortet. Det er en ~ 400MB stor rar-fil, jeg husker ikke helt hvordan jeg fant dem.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at den fungerer på Audigy 1.kort?

Sakset fra programvare-tråden:

After you use this software, all functions but DTS decoding run on Audigy sound card(use InterVideo.WinDVD to play DVD-AUDIO), other functions are the same as Audigy2 ZS sound card.

Det ser ut som Audigy 1 får alle funksjonene som Audigy 2 får untatt DTS.

Lenke til kommentar
Hva gjør modden? Er det bare modifiserte A2-drivere? Jeg kjører A2-drivere nå, på mitt Audigy Gamer elns, og de er 10x bedre enn driverene som fulgte med kortet. Det er en ~ 400MB stor rar-fil, jeg husker ikke helt hvordan jeg fant dem.

Jepp, men du får i tillegg Audigy 2 ZS funksjoner som for eksempel DTS-støtte noe som Audigy 2 ikke har.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på Audigy og Audigy LS?

Jeg vet ikke, men Audigy LS har ikke EMU chipen som visst er viktig i denne sammenhengen, noe Audigy 1 har. Ellers virker de ganske like. :hmm:

Edit: Leif..

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Kan dere nevne minst en signifikant forskjell man får fra Audigy 1 til 2? 192khz/24bit og 7.1-støtte og DTS-dekoding funker ikke, er det da noe mer å hente?

Jeg er usikker, men kan være du får 192khz/24bit. Audigy 2 har det. Kan godt være at en også får Dolby Digital 6.1-støtte? :hmm:

De som har Audigy 2 vil ikke få 7.1-støtte, men ellers skal kortet være ganske identisk med Audigy 2 ZS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...