neXon Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har tenkt å oppgradere min Duron 700mhz prosessor med noe litt kraftigere. Har derfor kjørt "AIDA32 Enterprise System Information" for å funne ut hvilke hovedkort jeg har. Da får jeg dette: Hovedkort egenskaper Hovedkort ID 09/13/2000-8363-686A-6A6LMM4AC-00 Hovedkort MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition Front side buss egenskaper Bus type DEC Alpha EV6 Bus bredde 64-bit Virkelig klokkehastighet 100 MHz (DDR) Effektiv klokkehastighet 200 MHz Båndbredde 1600 MB/s Minne buss egenskaper Bus type SDR SDRAM Bus bredde 64-bit Virkelig klokkehastighet 100 MHz Effektiv klokkehastighet 100 MHz Båndbredde 800 MB/s Chipset buss egenskaper Bus type PCI Bus bredde 32-bit Virkelig klokkehastighet 33 MHz Effektiv klokkehastighet 33 MHz Båndbredde 133 MB/s Hovedkort produsent Firmanavn Micro-Star International Produkt informasjon http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ro_mbd_list.php BIOS nedlasting http://www.msi.com.tw/program/support/bios...pt_bos_list.php Har søkt på MSI sin hjemmeside, men dinner ikkje "MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition" men bare "Turbo Limited Edition" Er det mitt hovedkort? noen av komponentene inni maskinen har ikke samma farge isåfall. Kan jeg ikke oppgradere mer en 1,4ghz? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Altså, "MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition" betyr: MSI K7T Power og/eller MSI K7T Pro og/eller MSI K7T Pro2 etc.etc.etc. Hvilket av disse du har det aner ikke jeg, men du får åpne maskina og lese på selve kortet. Uansett.. Hvis du skal oppgradere CPU'en i dag fra en Duron 700, så ville jeg ikke kjøpt en ny Duron eller Athlon Thunderbird etc. Gå for en Athlon64 eller Pentium4 når du først skal oppgradere. Har du EKSTREMT dårlig med penger så OK, kjøp en duron 1.6 til 400kr på komplett eller en annen webshop som har disse (jeg garanterer ikke at kortet ditt takler det, bare så det er sagt). Skal du oppgradere den til å faktisk holde en stund og kanskje bruke litt penger på nytt utstyr (noe jeg anbefaler deg å gjøre istedet for å lappe på et såpass gammelt system, om du spiller litt og bruker den til litt tyngre oppgaver enn Word og internettsurfing) så kjøp en A64 og PC3200 DDR-minne. Såklart, skal du bare bruke PC'en som en surfepc/filmpc så kan en jo diskutere hvor mye det er verdt å koste på den men. Endret 22. oktober 2004 av ZiggWarth Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Hvis du har et K7T M (Micro Atx m/3 pci spor) så er en Athlon 1.2G (Thunderbird) den reskeste cpu'en du kan bruke. Hvis du derimot har K7T Turbo eller Turbo LE, ATX (6 pci spor) så kan du bruke opptil XP1800+ med Palomino kjerne, men det er sikkert under forutsetning at BIOS oppdateres. *Edit* OBS! Duron 1400-1800 støttes ikke! Ser også at K7T M ikke støtter Duron i det hele tatt så da er det nok ikke dette kortet du har. Mest sannsynligvis så er det Pro eller Pro LE, uten at jeg skal garantere det, men det er det jeg antar Endret 22. oktober 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hvis du skal bruke samme H.kort så kan det lønne seg å åpne maskina og ta en titt på hovedkortet.Der finner du sansyneligvis noen form for informasjon om hvilket hovedkort det er.Siden er det bare å gå inn på MSI sine sider og finne ut hvilke prosessorer det støtter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå