Zappy Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg bruker mplayer for windows og er meget fornøyd med det. For de som ikke har prøvd mplayer så er den en media avspiller som kommer fra linux. Den spiller av alle videofiler jeg noen gang har kommet over. Kan spille det meste uten å laste ned noen codecs, men for spesielle filtyper kan man laste ned en codec pakke fra hjemmesiden. Man trenger ikke ha realplayer, quicktime, wmp etc. En player som spiller alt er nok. Spilleren krever lite fra systemet i forhold til andre playere. www.mplayerhq.hu I det siste har jeg savnet litt funksjonalitet fra mplayer: Støtte for vising av film på sekundær sjerm, playlist og spoling frame for frame. Er det noen som vet om noen av disse tingene lar seg gjøre på noen måte? Takker for svar Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 ja, dette lurer jeg på også - hvordan kan man vise film på tv fra mplayer? har ikke spilleren støtte for dette? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 ja, dette lurer jeg på også - hvordan kan man vise film på tv fra mplayer? har ikke spilleren støtte for dette? det burde vel ikke være noe problem. Koble til TV og sett den som primary sjerm. Husk å sett lav oppløsning (om den ikke gjøre det automatisk?). Problemet med 2 sjermer er at mplayer tror du skyver playeren ut av sjermen når du flytter den til den andre. I dos vinduet ser du noe sånnt som: position= 130x200 (posisjon på primary sjerm) og når jeg flytter den til seconary sier den gjerne noe sånnt som: position= -540x-330 Jeg ser vinduet, men det er helt svart. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 ja, dette lurer jeg på også - hvordan kan man vise film på tv fra mplayer? har ikke spilleren støtte for dette? det burde vel ikke være noe problem. Koble til TV og sett den som primary sjerm. Husk å sett lav oppløsning (om den ikke gjøre det automatisk?). Problemet med 2 sjermer er at mplayer tror du skyver playeren ut av sjermen når du flytter den til den andre. I dos vinduet ser du noe sånnt som: position= 130x200 (posisjon på primary sjerm) og når jeg flytter den til seconary sier den gjerne noe sånnt som: position= -540x-330 Jeg ser vinduet, men det er helt svart. vlc media player.. den er tilsvarende.. har egen codecpack. enda ikke møtt på noen typer flimer osv den ikke har kunnet spilt. Denne har dessuten støtte for 2 skjermer Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Du får prøve å legge igjen en bugrapport på siden til Mplayer, kanskje det er noen villige sjeler der som fikser denne "buggen". Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) ja, dette lurer jeg på også - hvordan kan man vise film på tv fra mplayer? har ikke spilleren støtte for dette? det burde vel ikke være noe problem. Koble til TV og sett den som primary sjerm. Husk å sett lav oppløsning (om den ikke gjøre det automatisk?). Problemet med 2 sjermer er at mplayer tror du skyver playeren ut av sjermen når du flytter den til den andre. I dos vinduet ser du noe sånnt som: position= 130x200 (posisjon på primary sjerm) og når jeg flytter den til seconary sier den gjerne noe sånnt som: position= -540x-330 Jeg ser vinduet, men det er helt svart. vlc media player.. den er tilsvarende.. har egen codecpack. enda ikke møtt på noen typer flimer osv den ikke har kunnet spilt. Denne har dessuten støtte for 2 skjermer Spilleren ser grei ut. Men jeg har ikke klart å spille en fil enda, dvs får bare lyd ikke noe bilde. Hvor finner jeg codec pakken? Regner med codec pack skal stå på default og finner ut av hva den skal spille selv. Det må selvfølgelig mye til for at den overgår mplayer, men skal teste den litt å se om jeg skal bytte selv om jeg tror jeg ender opp med mplayer. Endret 22. oktober 2004 av zappy Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Er det mulig å få opp en gui med mplayer? I readme står det at det skal være noe som heter gmplayer som er med gui, men har en følelse at det er for linux. Gjorde et lite søk på google og fant en gui addon for mplayer. http://deje.uw.hu/ Den kan legge til playlist hverfall, og en del andre småting. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 ja, dette lurer jeg på også - hvordan kan man vise film på tv fra mplayer? har ikke spilleren støtte for dette? det burde vel ikke være noe problem. Koble til TV og sett den som primary sjerm. Husk å sett lav oppløsning (om den ikke gjøre det automatisk?). bla bla bla hehe, jeg *kan* bruke andre avspillere på tven - problemet er mplayer, som jeg spesifiserte - og som *du* spesifiserte. innser nå at mplayer ikke har mulighet for avspilling på andre skjermer. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Videolan tar også alt + at du kan streame til andre med videolan Edit: leif var her Endret 22. oktober 2004 av I hate Compaq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå