Gå til innhold

X800XT PE sammelignet med 6800Ultra


ADT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
x800xt pe, er jo ikke å få tak i... kjøper bare et x800pro vivo og flasher det til xt pe da... må ha video inn... (derfor er ikke nvidia interessant engang) sparer jo en del penger også...

Jeg la inn en bestilling. Det er for sent å vente på at de er synlige i nettbutikkene. Når jeg fikk kortet mitt så stod det ikke at det var kommet inn hos netshop.

Jeg hadde vel 3-4 ulike X800XT kort i bestilling og avbestilte de andre når jeg fikk bekreftet det ene :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg bestilte meg et Sapphire Radeon X800XT PE 256MB og gleder meg til å bytte ut 9700pro kortet , men lurer litt på det med varmen fra minne brikkene , er det god nok kjøling på disse (ingen) eller bør jeg anskaffe en bedre kjøler på kortet ?

På mitt 9700 pro monterte jeg ramsinks " uten særlig stor virkning . Og jeg ønsker heller ikke at skjermkortet skal oppta 2 kortplasser .

Finnes det alternative kjølere på markedet som dekker mitt behov ?

meiner kjøleløysningen er litt spinkel på x800xt pe kort... at det manglar ramsinks er nesten heilt forkastli... til og med har 6800le har kjøling der... er interessert i slik kjøling også.. .men mister garantien og det er litt kjipt på eit so dyrt kort...

Så det faktum at kjøleren gjør jobben bra, og med rom for overklokking er ikke noe å ta hensyn til? Eller hva med at RAM´n ikke trenger kjøling for å kjøre de hastighetene som trengs (og høyere)?

 

Hvorfor levere kortet med større og tyngre kjøler enn nødvendig? Er kortet for billig kanskje?

 

Og RAM-sinks, hva skal man med det, når RAM´n ikke trenger det?

 

 

 

Sterke ord du kommer med. Forkastelig liksom.... :nei:

helt enig, desto større og dyrere kjøling kortet er installert med når du får det, desto mer varme utvikler det! mindre varme = bra!

saken er jo den at ram'en mest sannsynleg er omtrent av samme type som andre kort brukar og utvikler ein del varme, særleg på eit so rått kort... kan ikkje tenke meg at det ikkje blir varmt liksom... 9800pro kortet vart levert uatn ram'sinks og det var nesten sånn at ein sivdde fingeren på dei når ein var borti(ja veit, kefy skal eg gidde å ta på rammen mens den jobber)

 

greitt nok at kjøleren leverer det den skal men kunne liskom tenkt meg at alt var kjølt for den prisen eg betaler likso...

eg vil no påstå at ein forlenger levetiden til utstyret ved å holde det kjølig...

Lenke til kommentar

Så Hightech Excalibur Radeon X800 XT IceQ kortet er egentlig litt "hypet" , med den enorme kjøleløsningen, for de fleste har vel rimelig gjennomstrømning av luft i kabinettene sine. Det jeg ikke er sikker på om det muligens har en positiv effekt i "barebone systemer"

Erfaringsmessig vet jeg at mitt 9700pro kort kan fryse ved litt for høy temp i kabinettet. men hvis rammen ,og/eller kjøleløsning på Sapphire Radeon X800XT PE 256MB ikke avgir så mye varme så bedrer det jo også forholdet.Og i kabinettet forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...