benjamin84 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hatt en rimelig elendig uke i data-sammenheng naa, forst tar den nye shuttle'n ferie, og naar jeg naa flyttet alt over i den gamle igjen, faar jeg ikke no skjermbilde. Har provd aa koble fra alt unodvendig, har tatt ut 9800Pro'en og brukt den interne grafikkbrikken, men fortsatt ingen reaksjon. PCen starter og lager alle de rette lydene. Specs: Shuttle SB61G2 Hercules 9800Pro Onboard = Intel Extreme Graphics 2x512Mb Ram Naa har jeg ingen flere PCer igjen desverre, laaner en kamerats PC naa for aa surfe paa forum. Noen som har peiling paa hva som kan vaere galt? Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) høres ut som cpu'n ikke funker.. hører du pip osv fra maskina? Endret 22. oktober 2004 av b0rre Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Det er noen pip ja, men jeg vet ikke helt hvor langt den kommer i oppstarten. Frykter den ikke oppfoerer seg helt optimalt, men det er vanskelig aa vite uten skjermbilde. Skjoenner ikke helt hvordan CPU'en skulle ha blitt odelagt? Den har sittet paa samme plassen hele tiden (nye shuttlen er sokkel 775, saa jeg trengte ny CPU). Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Hmm, testet igjen, og det kommer faktisk ingen pip fra maskinen. Viftene starter opp og greier, men ikke no mer. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Resett BIOS. Hvis det ikke hjelper, bytt RAM. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 garantert cpu - første gang jeg satt i sammen en pc glemte jeg å dra opp den derre sokkel lås tingen, slik at cpu'en kommer høyere og pinnene får ikke kontakt Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 jepp, høres ut som cpu ikke er festa skikkelig eller at den er ødelagt Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Kan forsoke aa ta ut CPU'en og sette den paa plass igjen eller no kanskje? utrooooolig irriterende at den skulle ryke naa... Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Tok ut CPU'en, saa ingen tydelige skader, satte den paa plass igjen men ingen forandring. Dette var jo vanvittig surt da... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 da får du bare kjøpe deg ny CPU, for det er nok den som er ødelagt, eller du kan teste med en anne CPU Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Hehe, joda, men ettersom jeg sluttet aa drite penger for en stund siden saa blir det litt vanskelig... jaja, faar bare klare meg uten PC til jeg faar tilbake den jeg sente i retur (hadde kjopt en Shuttle SB81P som var DOA omtrent) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå