[Atomic_Bomberman] Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 For å holde veil. pris på HP produkter, kan ihvertfall butikkene kun legge på 8% Butikkene eller nettbutikkene? Har en kompis i bransjen, og han sier at de legger til mer enn som så... Lenke til kommentar
s13 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 ' date='23/10/2004 : 19:31'] For å holde veil. pris på HP produkter, kan ihvertfall butikkene kun legge på 8% Butikkene eller nettbutikkene? Har en kompis i bransjen, og han sier at de legger til mer enn som så... Dette var anbefalt fra HP, ikke noe bestemt. Vil en butikk legge på 100%, så får de selvsagt lov til det. Er man HP partner, kunne man hente et par prosenter til. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Xbox selges for øvrig av MS til forhandlere med tap, som del av en sleip kampanje for å tvinge all konkurranse ut av markedet og så sette opp prisen. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Leketøysbutikker har ofte en fortjeneste på 50-150% har også sett tilfeller på prisforskjeller opptil 700% Lenke til kommentar
kindings Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) jeg har faktisk funnet en metode og finne ut hva ting koster på norek.det du gjør er at du finner varen, du vet sånn ca hva den koster. så går du på max\min pris og skriver inn verdier der og sånn kan du tippe deg frem til hva den koster.... funket sist jeg prøvde.... HÆ? Kan du forklare litt bedre hvordan du gjør dette, med mindre det bare var kødd? Jeg finner ikke noen max/min-pris på Norek. Dersom du klikker deg inn på en produktkategori, f.eks CPU -S775. Selv fant jeg ut at en 2.8 Ghz P4 koster mellom 1470 og 1480 hos Norek(gadd ikke prøve mer), samme CPU koster 1520 hos komplett. Så det funker faktisk I dette tilfellet svarer det til ca 3% fortjeneste for komplett, men det er neppe så enkelt pga eierforholdet. Edit: Gjorde enda mer på 3.0 Ghz modellen og fant ut at den koster mellom 1610 og 1611 hos norek(med litt klikking), mot 1650 hos komplett. Samme CPU bestilte jeg for en tid tilbake for 1575 fra itbutikken i Danmark Endret 24. oktober 2004 av kindings Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (PS. Det lønner seg ofte og kjøpe i butikk da du slipper Posten's oppkrav og porto- gebyr.) Ikke alltid, dette sier du selvfølgelig fordi du selv jobber i butikk. Men ganske så ofte er prisene på nettbutikker mye billigere og da tatt med porto! Det sier bare litt om priser i vanlige butikker. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) (PS. Det lønner seg ofte og kjøpe i butikk da du slipper Posten's oppkrav og porto- gebyr.) Ikke alltid, dette sier du selvfølgelig fordi du selv jobber i butikk. Men ganske så ofte er prisene på nettbutikker mye billigere og da tatt med porto! Det sier bare litt om priser i vanlige butikker. Det beste eksemplet på dette er "ikke-data relatert". Tidligere i år skulle jeg kjøpe nye dekk til landeveissykkelen. I butikk i Norge koster Michelin Pro Race rundt 500.- pr stk, fra Danmark eller Sverige kan jeg bestille 2 stk(dvs par) med slanger for 500.-, da jeg bestile i vår var prisen rundt 400 uten slanger. Det sier seg selv at jeg kan betale ganske mye porto etc før det svarer seg å kjøpe dem i Norge Kan legge til at ordentlig slanger til landeveissykler koster ca 100.- pr stk i Norge. Når det kommer til data er jeg enig dersom man kjøper enkeltkomponenter, men dersom det er snakk om en større oppgradering(flere komponenter eller evnt dyre komponenter) vil besparelsene som regel være større enn utgiftene til frakt.. dersom man velger riktig nettbutikk. Dog sjekker jeg som regel prisene lokalt før jeg bestiller. Endret 24. oktober 2004 av kindings Lenke til kommentar
Cera Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Xbox selges for øvrig av MS til forhandlere med tap, som del av en sleip kampanje for å tvinge all konkurranse ut av markedet og så sette opp prisen. Dette skjer med alle konsoller, dette er ingen sleip kampanje. Sony, Microsoft og Nintendo gjør dette da de tjener inn penger på kjøpte spill. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Der jeg jobber (fotobutikk) er det ikke mye å gå på. Kan være at vi har en fortjeneste på ett par-tre hundrelapper på de mest populære, prispressede kameraene. Når man tenker på at utgifter til leie av lokaler (butikk, lab, lager osv...) blir skyhøye priser på Karl Johan. Bare butikken (15 kvadratmeter?) har en leie på 50.000 i måneden. I tillegg kommer utgifter til ansatte, kundebehandling, materiale, strøm osv osv osv... Sier seg selv at man skal selge mye før det går med overskudd da. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 På PC/hardware/media er utsalgsprisene mellom 5-15% over forhandler prisene = tjener knapt nok til flatbrød. Så tips til andre: Starte PC butikk er ikke enkelt På en del maritimt utstyr (har jobbet innen det også) kan man ofte ha 40-80% høyere pris i butikk en hos forhandler. På matvarer er gjennomsnittet ca 30-35% Så det varierer hvilken bransje man er i. Det jeg også har lagt merke til, da jeg tittet på priser på Norek var det ikke mange hundre kroner man sparte på varer for 5000,- De opererer ikke med store fortjenester, anbefaler ingen å handle til innkjøpspris om de får muligheten, det er bare pes når det kommer til retur. Om det må sendes inn til f.eks Norek\Hattelco\SMG så bruker de ofte lengre tid enn det en webshop gjør, basert på min erfaring. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) denne koster mellom 2417 kr og 2419 kroner.... skjønte du.... Endret 29. oktober 2004 av General_musa Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Skal bare gjøre obs på at prisene hos Norek varier fra hvilket firma som handler. De har også en form for kvantiumsrabatt. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Xbox selges for øvrig av MS til forhandlere med tap, som del av en sleip kampanje for å tvinge all konkurranse ut av markedet og så sette opp prisen. Alle konsoller selges med tap. Det de skal tjene penger på er spillene og eventuelt ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Xbox selges for øvrig av MS til forhandlere med tap, som del av en sleip kampanje for å tvinge all konkurranse ut av markedet og så sette opp prisen. Dette skjer med alle konsoller, dette er ingen sleip kampanje. Sony, Microsoft og Nintendo gjør dette da de tjener inn penger på kjøpte spill. Alt Microsoft gjør er sleipt i følge gspr Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 denne koster mellom 2417 kr og 2419 kroner.... skjønte du.... Det var en smart ting å gjøre.... ser nesten ut til at det er en "bug" i systemet deres.... Kan jo neste få nøyaktig pris der... Er det kun komplett som får varer fra Norek? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Xbox selges for øvrig av MS til forhandlere med tap, som del av en sleip kampanje for å tvinge all konkurranse ut av markedet og så sette opp prisen. Alle konsoller selges med tap. Det de skal tjene penger på er spillene og eventuelt ekstrautstyr. Skrivere selger også med tap. Det er en grunn til at Lexmark, HP, Epson, Canon osv saksøker produsenter av billig-blekk så fort de får sjangsen. Det er også en grunn til at en del produsenter fester eletronikk og kryptering i patronene og får skriverene til å avvise patroner uten riktig nøkkel ... Eller at Telenor og Netcom omtrent gir deg telefoner mot å ta fett betalt på månedsavgiften/samtalene. ... eller at Kiwi, Rimi, Prix osv selger øl til 8kr... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå