Gå til innhold

Overklokke 1800+ m/gammel kjøler

Anbefalte innlegg

Prøver nå å tyne ut prosessoren et par måneder til, før det blir totalny maskin. Vil bare ha det til å gå litt glattere i Battlefield V, CS: Source o.l.

Kjører cpu (xp1800+) som xp2000+ uten noen problemer. Temp load ca 55grader.

Kjøleren er egentlig for inntil Thunderbird 1,4GHz, men de lagde vel mer varme enn XP-cpuene... Spørsmålet er om det likevel blir litt lite nå.

Prøvde å klokke opp fsb fra 133 til 155MHz, og med 1,775v startet den fint og jobbet seg avgårde i 3dmark2001 (viste som xp2600+ i bios og windows). Halvveis i testen kom cpu temp-alarmen og jeg avbrøt testingen. Skrudde ned spenningen til cpu litt, 0,25v om gangen og reduserte fsb med ca 5mhz om gangen også. Men uansett hvor jeg stoppet på "veien ned" igjen, rebootet den hver gang den var akkurat kommet i gang med 3dmark.

Er det da noen som har et bra oppsett jeg kan prøve på? Tenker da på passende fsb, multiplyer og spenning. Regner med jeg bare ikke traff riktig spenning på de forskjellige fsbene jeg prøvde...

Skal forresten ikke hovedkort detektere andre cpuer mellom 2000+ og 2600+? Hos meg gikk den direkte fra 2000 til 2600, uten noen stopp i mellom.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skulle ikke forundre meg at du har et kjøleproblem. På min Duron 1600@2130 får jeg problemer med tempraturer over 48 grader.

Min gamle XP1800 var det umulig å få over 1900, med samme kjøleløsning som Duronen min nå har.

Du sparer mye bry og arbeid med å droppe å komme høyere, det vil ikke hjelpe stort på ytelsen uannsett.

Vet ikke hvilken RAM du har, men er det noe som står i stil til prosessoren (2100) så kan den ha begynt å krangle.

Endret av Culpa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...