P-in-P Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har allerede TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Og AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz, 512 KB cache Nå er det vesentlig at ramen passer til det hovedkortet så hvis du ikke er sikker på at det gjør det er det ikke vits i å svare! Skal ikke overklokke noe serlig og om det skal så gjøres er det ikke mye! Lenke til kommentar
vix Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har allerede TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Og AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz, 512 KB cache Nå er det vesentlig at ramen passer til det hovedkortet så hvis du ikke er sikker på at det gjør det er det ikke vits i å svare! Skal ikke overklokke noe serlig og om det skal så gjøres er det ikke mye! Har lest i reviews at Asus sitt k8v kort er det kortet som har minst problemer med å kjøre med dual minne ,jeg har selv ett slikt kort og må bruke dimm slot 1 og 3 for å kjøre med maks minne ytelse ,dette kortet er det beste hovedkortet jeg har hatt når det gjelder stabilitet ,og jeg har hatt mange med intel prosessorer. du finner hovedkortet i denne tabellen: http://www.tomshardware.com/motherboard/20040602/index.html Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Asus K8N er bedre . Lenke til kommentar
alt Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 må desverre ikke annbefale ASUS K8V har det selv og det er ikke bra i forhold til de andr ekortene på markedet Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hva med nyeste Abit? NF8. Lenke til kommentar
no___________ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har allerede TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Og AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz, 512 KB cache Nå er det vesentlig at ramen passer til det hovedkortet så hvis du ikke er sikker på at det gjør det er det ikke vits i å svare! Skal ikke overklokke noe serlig og om det skal så gjøres er det ikke mye! MSI K8N Neo Platinum Ditte kortet har det nyeste nForce3 250Gb chipsettet fra nvidia så støtte for mer en 2x ram brikker (duel mode) er 100% støttet, det er også et av det beste kortet på markede for 754 chipsett. Ditte kortet har 1Gigabit LAN Card med hardware firewall, 3 Firewire ports, 4 SATA og 8 USB 2 kontakter. Alt i alt så ville jeg ha kjøpt ditte kortet og anbefaler det på det sterkeste (PS: Skal kjøpe det selv heh) Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Takker for svar skal se litt på de forskjellige å se hva jeg finner ut Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har Epox 8khadja+(eller no så¨nt no ) Er ekstremt godt fornøyd med dette kortet, eneste drawbacken er at jeg ikke får Cool'n Quiet til å fungere... men pc'n lager nesten ikke no lyd fra før av likavel Kortet er også en ganske god overklokker... Har samme ram og CPU som deg og er (som sagt) extremt fornøyd Lenke til kommentar
wim Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg har ASUS k8n-e deluxe, og dette er jeg godt fornøyd med. En kamerat har de twinmos-brikkene, og det fungerer fint for han på samme hovedkort. Jeg har også hatt det MSI kortet det blir referert til tidligere. Dette har jeg utelukkende dårlig erfaring med, alt fra rapportering av at cpu er defekt (og innkjøp av ny, selvom den gamle fungerte fint og den nye testet også feil) til problemer med å starte opp windows til feil temperatur i BIOS. Skygg unna! Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har Epox 8khadja+(eller no så¨nt no )Er ekstremt godt fornøyd med dette kortet, eneste drawbacken er at jeg ikke får Cool'n Quiet til å fungere... men pc'n lager nesten ikke no lyd fra før av likavel Kortet er også en ganske god overklokker... Har samme ram og CPU som deg og er (som sagt) extremt fornøyd Tror at grunnen til at cool'n'quiet ikke fungerer er fordi du har to minnebrikker. Sånn var det med meg. Lenke til kommentar
vix Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg ville utvilsomt valgt noen andre minnebrikker dersom du ønsker høy stabilitet ,etter at jeg begynte å bruke crucial minne brikker ,har jeg ikke lengre hatt problemer med stabilitet ,men det kan jo også være andre årsaker til dette. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Kanskje litt dumt å bytte til andre brikker med samme spesifikasjon for å få bedre stabilitet når en for det første ikke skal klokke noe serlig og for det andre allerede har TwinMos... Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg kjører Twinmos og A643200 på et Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 S-754 , og dette kjøres helt stabilt selv med litt overklokking (2493 MHz). Kortet er dyrt, men utstyrt med en god del snacks, bla 2 eksterne SATA tilkoblinger, 1394b (firewire800), ekstra lydporter++. Lenke til kommentar
vix Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Kanskje litt dumt å bytte til andre brikker med samme spesifikasjon for å få bedre stabilitet når en for det første ikke skal klokke noe serlig og for det andre allerede har TwinMos... Nei ,jeg ville bare hatt dette i "minne" neste gang en kjøper nye minne brikker ,jeg har intrykk av at det har stor betydning for stabiliteten. Kan hende du ikke får problemer med twinmos brikkene ,men det kan også være det er forskjellen mellom en stabil og ustabil maskin ,jeg overklokker heller ikke min maskin ,men jeg opplever heller aldri ustabilitet,enna jeg har en drøss av programmer som jeg instalerer/avinstalerer ,men jeg kan ikke påstå at det er minnebrikkene som utgjør dette ,men det var etter at jeg begynte å gruke crucial brikker jeg har erfart langt bedre stabilitet en tidligere. Lenke til kommentar
evo500 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Kanskje litt dumt å bytte til andre brikker med samme spesifikasjon for å få bedre stabilitet når en for det første ikke skal klokke noe serlig og for det andre allerede har TwinMos... Nei ,jeg ville bare hatt dette i "minne" neste gang en kjøper nye minne brikker ,jeg har intrykk av at det har stor betydning for stabiliteten. Kan hende du ikke får problemer med twinmos brikkene ,men det kan også være det er forskjellen mellom en stabil og ustabil maskin ,jeg overklokker heller ikke min maskin ,men jeg opplever heller aldri ustabilitet,enna jeg har en drøss av programmer som jeg instalerer/avinstalerer ,men jeg kan ikke påstå at det er minnebrikkene som utgjør dette ,men det var etter at jeg begynte å gruke crucial brikker jeg har erfart langt bedre stabilitet en tidligere. Mener du jeg har kjøpt "katta i sekken?" :-) Har også kjøpt TwinMos... en 512 ddr400.. Håpet den var ok jeg? :-( Har du none dårlig erfaring? for da sender jeg den i retur med cpu-HK... Lenke til kommentar
vix Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Crusial/micron har lenge vært ansett som høykvalitets minne brikke leverandør , dette betyr ikke at twinmos brikkene nødvendigvis er dårlige ,jeg bare anser crusial brikkene som ett tryggere valg ,søker du litt på reviews omkring så får disse brikken storsett bare topp karakterer. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Altså, det å si at et Socket 754kort har dual channel, det er VELDIG feil. Det er kun Socket 939 som har dette, og nForce3 PRO 150 for socket 940. Et godt valg vil være et nForce3 250gb basert kort, omtrent samme hvilket merke. Kanskje Abit sitt er verdt å kikke på? Lenke til kommentar
vix Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Altså, det å si at et Socket 754kort har dual channel, det er VELDIG feil.Det er kun Socket 939 som har dette, og nForce3 PRO 150 for socket 940. Et godt valg vil være et nForce3 250gb basert kort, omtrent samme hvilket merke. Kanskje Abit sitt er verdt å kikke på? dette har du rett i ,men dersom du ønsker ddr 400 hastighet på mitt 754 hovedkort ,må en plasere minnebrikkene der produsenten anbefaler ,dersom en har flere en 2 minebrikker må en ned til ddr 333,du har også et valg i bios der en velger dual ddr ,men det er som du sier ikke det samme som dual ddr på et socket 939 hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå