Gå til innhold

Driver til eldgammelt integrert grafikkort (intel)

CAT-scan

Anbefalte innlegg

Setter opp ei gammal børse for en kollega her (som var så fantastisk lur at han kjøpte en antikk PIII800 for litt i overkant av 1000kr...), og den medfølgende HD var selvfølgelig formatert.

Nappa ut harddisken hans fra den gamle PC'n (som hadde gått dunken) og satte inn, dette fungerte utmerket, WIN98 sto i 20min med oppdateringer av diverse drivere... dette så ut til å gå fint (men problemet var altså dette integrerte grafikkortet). Noen som vet hvor man kan finne drivere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, det er en gammel Compaq Deskpro EN (disse har ikke modellnummer heller... så det er umulig å finne ut hva som er i den). Jeg finner heller ikke navnet på hovedkortet (kan godt hende det er noe dritt som Compaq har laget basert på referansedesginet til Intel, hva vet jeg). Er ikke veldig inne i intels hovedkort og chipsett/sokler fra den tiden... svitsjet fra Intel til AMD etter min PIII500, har ikke sett meg tilbake siden da ;) (BX var jo tha bomb da, hihi)

Blir så irritert på han, han er FULLSTENDIG noldus når det kommer til PC'er. Jeg satte opp en finfin PC til han på komplett for litt over 4000kr (Sempron 2200+ osv...), men han mente det var for dyrt og ringte til Greentech for å kjøpe en brukt PC der... oh brother...

Greentech er for øvrig noen av de verste svindlerne jeg har sett... tar imot skrapPC'er fra diverse firmaer, og selger de til folk med lite peiling og dårlig råd for blodpris...

Lenke til kommentar
Intel.com er vel et greit sted å starte.

For all del... finn meg drivere til et gammalt integrert hovedkort for Win98 der du... det er jo ingen offisielle selskaper som støtter så gamle produkter lenger...

Jeg tenkte mer på en entusiastside, eller noen som tilfeldigvis hadde noe liggende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...