CAT-scan Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Setter opp ei gammal børse for en kollega her (som var så fantastisk lur at han kjøpte en antikk PIII800 for litt i overkant av 1000kr...), og den medfølgende HD var selvfølgelig formatert. Nappa ut harddisken hans fra den gamle PC'n (som hadde gått dunken) og satte inn, dette fungerte utmerket, WIN98 sto i 20min med oppdateringer av diverse drivere... dette så ut til å gå fint (men problemet var altså dette integrerte grafikkortet). Noen som vet hvor man kan finne drivere? Lenke til kommentar
robtm Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hva heter hovedkortet? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Intel.com er vel et greit sted å starte. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Vet ikke, det er en gammel Compaq Deskpro EN (disse har ikke modellnummer heller... så det er umulig å finne ut hva som er i den). Jeg finner heller ikke navnet på hovedkortet (kan godt hende det er noe dritt som Compaq har laget basert på referansedesginet til Intel, hva vet jeg). Er ikke veldig inne i intels hovedkort og chipsett/sokler fra den tiden... svitsjet fra Intel til AMD etter min PIII500, har ikke sett meg tilbake siden da (BX var jo tha bomb da, hihi) Blir så irritert på han, han er FULLSTENDIG noldus når det kommer til PC'er. Jeg satte opp en finfin PC til han på komplett for litt over 4000kr (Sempron 2200+ osv...), men han mente det var for dyrt og ringte til Greentech for å kjøpe en brukt PC der... oh brother... Greentech er for øvrig noen av de verste svindlerne jeg har sett... tar imot skrapPC'er fra diverse firmaer, og selger de til folk med lite peiling og dårlig råd for blodpris... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Intel.com er vel et greit sted å starte. For all del... finn meg drivere til et gammalt integrert hovedkort for Win98 der du... det er jo ingen offisielle selskaper som støtter så gamle produkter lenger... Jeg tenkte mer på en entusiastside, eller noen som tilfeldigvis hadde noe liggende... Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg har funnet drivere til betraktlig eldre og sær hardware på offisielle sider. Aner ikke hvordan Intel er, men det er verdt et forsøk. Tilfeldigvis står det er Deskpro EN her. Skal sjekke litt ..... Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Edit: Ble dobbelpost Endret 22. oktober 2004 av ledigbrukernavn Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Her: http://h18007.www1.hp.com/support/files/De...ate/4_1150.html Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Da avbryter jeg undersøkelsene av Deskpro'en jeg fant. Kom så langt at jeg fant 815-chipset, det støtter fortsatt Intel. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Sorry, glemte å poste her... har fikset det allerede. Beklager til dere som prøvde å finne drivere, takk uansett. Fant et gammelt ATI Rage 128 som jeg satte inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå