Gå til innhold

Får ikke serveren min til å virke


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg. Flyttet for en stund siden hjemmeifra, og fikk bredbånd i dag. Har en webside oppe hvor jeg hoster en del nedlasting fra min datamaskin hjemme, grunnet nedlastingsbegrensninger hos webhost selskapet.

 

Jeg hadde tidligere NextGentel, men nå har jeg BKK bredbånd. Jeg bruker også no-ip software (se no-ip.com) det retter en adresse til ipen min. Bruker Apache gjennom easyphp som server software.

 

men dette funker ikke lenger som det gjorde før. noen som har noen tips. evt om jeg trenger å åpne porter evt hvordan jeg gjør dette?

 

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må åpne port 80 i ruteren din.

 

Hvordan dette gjøres er forskjellig fra ruter til ruter.

Men jeg vil tipp at du i internett Explorer (eller Oprah etc) skriver inn ip-en som er lik din, men som ender på 1. (Ikke sikkert at dette stemmer!)

 

Eks: Din lokale ip = 192.168.0.223

Ruterens ip = 192.168.0.1

 

Men dette varierer som sagt. Der inne må du logge på og åpne port 80 som apache bruker.

 

Håper det var til noe hjelp.

Lenke til kommentar

For å finne routeren sin IP adresse, gjør følgende i windows 2k/xp

 

 

Start menyen

Run/Kjør

 

Skriv så inn : cmd

 

Du får da opp ett lite vindu med svart bakgrunn, skriv så inn følgende: ipconfig

 

Da får du opp litt informasjon om din ip adresse, subnet mask og gateway adresse...

 

Gateway adresse tilsvarer i 99 av 100 tilfeller i hjemmenettverk routeren

Lenke til kommentar

Problemet er vel at BKK ikke tillater web servere i sitt nett. De fleste porter på ruteren din er nok stengt. Du kan prøve å sette server ip din til 192.168.0.30 eller 192.168.0.130 (skulle være en av dem.. ;) ) På denne ip skal det være satt opp en DMZ sone, dvs, alt er åpnet og forwardet mot denne ip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...