kjeldahl Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg har store problemer med å få installert lyd driver på dette hovedkortet på en PC bygget av Netshop. Har testet det meste av konfigurasjoner, inkludert: * Installere driverene som lastes ned fra Gigabyte direkte (både nForce drivere og egne Realtek audio drivere) * Installere siste versjonen av nForce Unified driver (5.10) som inkluderer lyddriver som skal støtte Realtek kortet på hovedkortet (Realtek/Avance Logic 850) * Installere diverse versjoner av drivere lastet ned fra Realtek direkte Disse forsøkene er blitt gjort på nyinstallasjoner av Windows XP (med reinstallering av XP i mellom forsøkene), uten at noen lydkort detekteres eller lyddrivere kan installeres. Når jeg manuelt forsøker å installere Nvidia lyddriverene, får jeg valgt de to .inf filene som ligger i lydkatalogen til Nvidia driverene, men når jeg så skal velge "modell" (etter å ha valgt filen), så er det ingen valg å velge blant (absolutt ingen modellvalg). Systemet mitt er altså Gigabyte K8NSNXP med AMD64 3200+. Hvis noen andre har fått til on-board sound på dette kortet eller har noen andre forslag på hva som må til, ville jeg satt pris på all hjelp. Mvh, M.K. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg har fått til med k8n og k8nsnxp(irriterende navn!!). Men ikke lastet ned. Jeg prøvde å innstallere drivere fra nettet, men det funket ikke. Prøv den medfølgende cden det funket for meg. Herr Brun Lenke til kommentar
kjeldahl Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Takker for rådet, men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell i min ende. Det jeg observerer er at CD'en som følger med ("NVIDIA nForce 3 250 Series Utilities CD") ikke en gang forsøker å installere lyd drivere. I forhold til siste versjon som tilbyr 5 installasjonsvalg for nForce drivere (inkludert lyd), tilbyr den medfølgende CD'en kun 4 (hvorav ingen handler om lyd). Har startet dialogen med Netshop support, og iflg. de så skal lydkortet (som er innebygget på hovedkortet) detekteres automatisk av Windows XP, og at hvis så ikke skjer så er det noe galt med hovedkortet. På grunn av alle forsøkene jeg har gjort så langt (hvorav INGEN har funnet noe som minner om lydkort), samt at Netshop mener at det skal mer eller mindre autodetectes, så kan det se ut som om lyd delen av hovedkortet ikke fungerer som den skal (ja, jeg har sjekket BIOS at kortet er enablet, dvs. "auto" - finnes kun auto og disable). I tillegg så har ingen av de utilitiene jeg har kjørt funnet noe på PCI bussen som minner om audio heller, som tyder på at BIOS'en aldri har enablet eller funnet lydkortbiten av hovedkortet (mulig jeg bommer, men tror den skulle dukket opp på PCI listings o.l. uavhengig av driver hvis BIOS kjente igjen/enablet lydkort biten skikkelig). Og ja, jeg kjører siste BIOS release F7. Mvh, M.K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå