camarat Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hei og hå! Er ute etter en bærbar datamaskin, og har følgende krav: Stor skjerm Jeg skal bruke datamaskinen mye til bl.a. webdesign, og på grunn av dette ønsker jeg ganske stor skjerm på maskina, slik at jeg i hvert fall kan bruke 1024x768, eller enda bedre 1280x1024 Lagringsplass Ønsker rundt 100GB, da jeg regner med å legge inn store programmer, og filer. Hastighet Trenger egentlig ingen superrask maskin, men jo raskere jo bedre selvsagt. Maskinen skal ikke brukes mye til spilling, men som sagt mer til skriving og webdesign. Internett Må nok ha med ethernet-kort til internettoppkobling ja, trenger ikke modem. Pris Helst ikke over 25.000 kr, og kanskje muligheten til å ta det på avbetaling, da jeg ikke har så veldig mye penger å rutte med. Hvis det er noe annet dere lurer på, bare spør om jeg trenger det eller ikke På forhånd takk! Lenke til kommentar
Cera Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 1: ikke kjøp på avbetaling, satt og så på prisene på deal tror jeg det var, eksempelvis xbow kom på 8000kr... 2: du bør ha 1400x1050 skjerm hvis du skal ha en 15". 3: kjøp deg en maskin med 60gb 7200rpm disk, og så kjøper du en ekstern disk på 200gb. 4: 25 000 holder i lange baner, prisen kommer mest ann på hviket merke du vil ha. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Ellers så lukter jo spesifikasjonene du spør etter Apple Powerbook lang vei... Edit: Litt uklar her kanskje: Ellers=bortsett fra HD... Endret 22. oktober 2004 av NickFalk Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Du har et sinnsykt budsjett da... Med det budsjettet vil jeg foreslå en CL 56. Jeg har selv denne maskinen, og er svært fornøyd med den. Multicom Whitebox Zepto Så hvis du vil ha større skjerm, kan du kjøpe deg en ekstern LCD skjerm, da du har et romslig budsjett. LG 17" LCD, Flatron L1730S 1280x1024, 12ms, TCO99, Sølv/Sort Og som Cera nevner, kjøpe deg en 200 GB ekstern disk! Maxtor OneTouch USB2.0/Firewire 200GB 8MB, 7200RPM Etter mine raske beregninger skal du da ligge i det ønskede prissjiktet. Lenke til kommentar
camarat Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg tenker i første bane på enten en Dell, Acer eller HP, men er selvsagt åpen for flere forslag. Og den Apple'n så jo faktisk interessant ut, har egentlig aldri tenkt på at det er mulig å kjøpe andre ting enn windows-maskiner Men det å kjøpe en ekstern harddisk er jo et veldig godt forslag. De tre linkene dine, Senshi, virket ikke. Vanskelig å se hvilken maskin du var ute etter. Er egentlig ikke interessert i ekstern skjerm (blir så tung å bære med seg ) Og selvsagt, jo billigere jo bedre.... Lenke til kommentar
nGE^^ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hvis du vurderer å kjøpe maskin fra dell anbefaler jeg at du ringer å prater med en kundebehandler hos dem. Da jeg gjorde det ente prisen på 31000kr, men ettersom at jeg ringte lagde de meg et tilbud noe som gjor at det hele ente på 25000kr. Kan ikke garantere at det samme skjer med deg, men har hørt om flere slike tilfeller. Et prisavslag på 6000kr er vel neppe å forakte uansett Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hei og hå! Er ute etter en bærbar datamaskin, og har følgende krav: Stor skjerm Jeg skal bruke datamaskinen mye til bl.a. webdesign, og på grunn av dette ønsker jeg ganske stor skjerm på maskina, slik at jeg i hvert fall kan bruke 1024x768, eller enda bedre 1280x1024 Lagringsplass Ønsker rundt 100GB, da jeg regner med å legge inn store programmer, og filer. Hastighet Trenger egentlig ingen superrask maskin, men jo raskere jo bedre selvsagt. Maskinen skal ikke brukes mye til spilling, men som sagt mer til skriving og webdesign. Internett Må nok ha med ethernet-kort til internettoppkobling ja, trenger ikke modem. Pris Helst ikke over 25.000 kr, og kanskje muligheten til å ta det på avbetaling, da jeg ikke har så veldig mye penger å rutte med. Hvis det er noe annet dere lurer på, bare spør om jeg trenger det eller ikke På forhånd takk! Du kan få deg en FSC(elitegroup) maskin med slike specs +++ for under 15000, det er jeg sikker på... sjekk ut www.multicom.no ta en 551 eller 556 så kan du spille litt med den også Lenke til kommentar
Tored Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hva med Fujitsu Siemens Celcius ? Flott Maskin Bruker selv en G556E Den holder i massevis til Web, kan forøverig kjøre Photoshop, inDesign, Opera, GoLive og Premier sammtidig uten at det byr på store problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå