*Tronaldo* Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hei alle. Jeg har av og til stilt meg undrende til stenging av visse tråder. Dette har i hovedsak vært tråder som har tatt opp brennhete temaer som har satt sinnene i kok hos mange av forumbrukerne. Vi har vært uenige, enige, sinte eller glade. Når en sak/tråd er viktig for en vil man selvsagt forsvare sitt standpunkt til det siste og man er ofte uvillig/uinteressert i å se den andres synspunkt; og dette er noe man har full rett til her i Norge og på dette forumet. Jeg føler dog at dette av og til blir satt litt til side og at moderatorene av og til stenger tråder rett og slett for "husfredens skyld". Dette er noe jeg er veldig imot. Spesielt denne er et eksempel på det nevnte. Nå har jeg alltid syntes at modderne, og spesielt DesertGlow, har utført sitt virke på en god og fair måte, men denne tråden er en reaksjon på diverse stenginger jeg synes har vært "feildømt". Jeg vil ikke gå så langt som å kalle det sensur, men av og til befinner vi oss på "Svinesund" La meg presisere at jeg har stor forståelse av Forumets makt og at det kan være uheldig for en bedrift (i dette tilfellet Digital Impuls) å få negativ omtale her. Men er dette god nok grunn for stenging av tråder som omhandler dette? Jeg føler at "nå har denne diskusjonen sporet av" ikke alltid er rett eller dekkende grunn for stenging. Hva sier dere andre og moderatorene? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Denne tråden ble stengt av to årsaker: 1. Tråden var kommet LANGT off-topic 2. Tråden utviklet seg å bli mer eller mindre personhets mot trådstarter basert på vage antagelser. Beskyldningene var av rimelig alvorlig karakter, og med tanke på at det var basert på antagelser og tro, så vil man aldri komme fram til noe fornuftig. Det blir dermed barfe mer hets og sinne, på en sak som man aldri vil komme til bunns i. Det at det særlig legges vekt på at personen er brukermoderator må jeg samtidig si er klinkende irrelevant. Som jeg nevnte i stengingen har ikke en brukermoderator noe som helst mer påvirkningskraft i positive/negative saker enn andre brukere. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Forstå meg rett DG - (som jeg også skrev) stort sett enig med deg på generelt grunnlag, men det gjelder ikke bare denne tråden. Dette er i bunn og grunn et spørsmål om hvordan det gjennomføres i praksis. Jeg har før sett dere moddere si "OK - hvis dere ikke holder dere til topic blir tråden stengt" eller "Slutt med personhets - ellers stenges tråden" og dette er måten å gjøre det på. Grunnlaget for å stenge "the tråd in question" er jeg delvis enig i, men det å buse inn og stenge den pronto blir litt for drøyt for meg. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vanskelig å si "hvordan det skjer i praksis" på generelt grunnlag... OT-snakk er ikke noe som en tråd i utgangspunktet vil bli stengt fort på grunn av, men tar ting helt av vil det også skje. Så vidt meg bekjent er det ikke en utstragt bruk av stenging på tråder som glir ut, for da hadde det meste på forumet vært stengt Når det gjelder personuthenging så har man en langt lavere terskel, og jo mindre godt begrunnet det som kommer fram er, jo viktigere er det å stoppe diskusjonen. Forøvrig angående den aktuelle tråden: Stenging var ingen "hastverksbeslutning", og jeg står ved at det var korrekt. Det begynte også å komme inn raporteringer på tråden (utover den som jeg regner med at du sendte inn). Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 QUOTE (DesertGlow @ 22/10/2004 : 13:43) (utover den som jeg regner med at du sendte inn). Tror ikke jeg sendte inn noen rapportering på den tråden? (jeg tenker på Simon1 sin DI tråd) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 QUOTE (*Tronaldo* @ 22/10/2004 : 14:03) QUOTE (DesertGlow @ 22/10/2004 : 13:43) (utover den som jeg regner med at du sendte inn). Tror ikke jeg sendte inn noen rapportering på den tråden? (jeg tenker på Simon1 sin DI tråd) Jaja, noen sendte i alle fall inn en tråd der de ba om at en "ordentlig moderator/admin" tok en titt på saken, og ikke "bare en brukermoderator". Antok at det var deg siden du laget denne tråden. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ok - skjønner; nei det var altså ikke meg. Kjipern at ingen fler har noen synspunkter på dette... Er jo bare vi to som "debatterer" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg