Momo Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Hepp! Sliter litt med følgende: Jeg skulle hjelpe en kompis med å formatere pc'n hans. Fair enough. Burde vært greit, men da jeg skulle koble hans HDD til min PC var klarte jeg å sette hans til slave, men min DVD-RW sto på slave den òg. Altså ingen backup. OK, så røyk den HDD'n, skit. Vel, så da formaterte jeg jo, og alt var fint fra min PC sitt standpunkt. Men før jeg skulle sette det inn i hans system igjen ser jeg at hans prosessorvifte var full, og jeg mener FULL, av gammalt støv, så jeg tenker: OK, her kan vi like godt rengjøre. Så jeg skrur av vifta, renser den, setter den på plass. Alt skulle vel være i orden, men der var det jo en minnebrikke som gjerne kunne blåses liv i, så jeg tar den ut og lufter den litt for at det ikke skal være noe skit der òg. Da begynner helvete. Maskinen vil ikke boote. Har prøvd nytt minne, no go. Er det CPU eller HK som har gått? Er det noen som har en socket 370 p3 liggende. Mvh MoMo. Endret 22. oktober 2004 av Momo Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Prøv å restette CMOS. Sjekk at viften er skikkelig festet. Lenke til kommentar
Momo Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Gjort det, har tatt ut bios batt i ca 1 minutt, vifta går fint, både i PSU og på CPU. Momo Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det er ikke 100% sikkert at CMOS er resatt ved å ta ut batteriet 1 min. Jeg ser ikke helt hvorfor noe HW skulle ryke ved at du gjorde dette. Med mindre du gnikket deg selv i 10 min mot en flisgenser og gnidde en ballong mot håret etterpå før du tafset på komponentene. Sjekk manualen til HK'et og finn ut om at lyser som det skal. Hva skjer når du starter opp maskinen? Ingen bilde på skjerm? Lenke til kommentar
Momo Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Har ikke manual til HK, det er en IBM. Uansett, det som skjer er at skjermen får signal, skrur seg på, så kommer det en IBM Logo, så henger den bare der. That's it. Noen ideer? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 prøv å sette inn installasjons cd'en da.., kanksje det hjelper? Lenke til kommentar
Momo Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Den kommer ikke så langt. Den accesserer harddisken litt ved Power on, så blir det stille. Andre tips? Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har du sjekket at harddisken virker fint fortsatt da ? Siden du får opp skjerm bilde mener jeg, og ikke noe mer.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har to p3 socket prossesorer..hvis du ikke skulle få liv i den..(800/600 mhz) Lykke til Lenke til kommentar
Momo Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Harddiskene funker fint de. Men den viser det som gjerne er biosoppstart bilde, men begynner ikke med telling av f.eks minne. Så noe er ihvertfall fucka. Detta var vanskelig. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Gjort det, har tatt ut bios batt i ca 1 minutt, vifta går fint, både i PSU og på CPU. Momo Det du glemte her er at man også skal kortslutte 2 punkt som kan hete noe som clr_ cmos eller noe slikt etter at batteriet er tatt ut. Gjør du det så fungerer det. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Harddiskene funker fint de. Men den viser det som gjerne er biosoppstart bilde, men begynner ikke med telling av f.eks minne. Så noe er ihvertfall fucka. Detta var vanskelig. kanskje du bør oppdatere BIOS ? bare for å prøve iaffal.. hvis du har stor disk og HK ditt ikke støtter det så har det tendenser til å klikke totalt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå