Gå til innhold

HK eller CPU til Helvete?

Anbefalte innlegg

Hepp!

Sliter litt med følgende: Jeg skulle hjelpe en kompis med å formatere pc'n hans. Fair enough. Burde vært greit, men da jeg skulle koble hans HDD til min PC var klarte jeg å sette hans til slave, men min DVD-RW sto på slave den òg. Altså ingen backup. OK, så røyk den HDD'n, skit. Vel, så da formaterte jeg jo, og alt var fint fra min PC sitt standpunkt. Men før jeg skulle sette det inn i hans system igjen ser jeg at hans prosessorvifte var full, og jeg mener FULL, av gammalt støv, så jeg tenker: OK, her kan vi like godt rengjøre. Så jeg skrur av vifta, renser den, setter den på plass. Alt skulle vel være i orden, men der var det jo en minnebrikke som gjerne kunne blåses liv i, så jeg tar den ut og lufter den litt for at det ikke skal være noe skit der òg. :whistle:

Da begynner helvete.

Maskinen vil ikke boote.

Har prøvd nytt minne, no go.

Er det CPU eller HK som har gått?

Er det noen som har en socket 370 p3 liggende.

Mvh MoMo. :wallbash:

Endret av Momo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke 100% sikkert at CMOS er resatt ved å ta ut batteriet 1 min. Jeg ser ikke helt hvorfor noe HW skulle ryke ved at du gjorde dette. Med mindre du gnikket deg selv i 10 min mot en flisgenser og gnidde en ballong mot håret etterpå før du tafset på komponentene. Sjekk manualen til HK'et og finn ut om at lyser som det skal. Hva skjer når du starter opp maskinen? Ingen bilde på skjerm?

Lenke til kommentar
Harddiskene funker fint de. Men den viser det som gjerne er biosoppstart bilde, men begynner ikke med telling av f.eks minne. Så noe er ihvertfall fucka.

Detta var vanskelig. :)

kanskje du bør oppdatere BIOS ?

bare for å prøve iaffal..

hvis du har stor disk og HK ditt ikke støtter det så har det tendenser til å klikke totalt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...