kaaasen Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Heisann! Bare lurer på en liten ting. Jeg har satt inn en 2ooGb disk i Xboxen min. Partisjonene som er innpå er; C, D, E, F, X, Y og Z. Har hørt at det skal være en G-partisjon også, med alt som er til overs av ledig plass. Per nå, har jeg nesten 100Gb ledig totalt, hvorav 94Gb av den er på F. Jeg har maks brukt 30Gb, og det er MAX. Hvor har G blitt av? Endret 22. oktober 2004 av Complexion Lenke til kommentar
roolf Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det er flere mulige løsinger på ditt problem: 1) Du må enable bruk av G-partisjonen i dashet ditt under settings. 2) Om du kan bruke en G-partisjon eller ikke beror på hvilken BIOS du bruker. Har du en gammel BIOS er 137 GB maks av hva xboxen kan utnytte. Løsningen på en gammel BIOS er å flashe med en BIOS av ny type. Jeg anbefaler den siste fra Executor2 - tror det er 4083. 3) Forutsatt at du har en ny BIOS av type Executor2 er det verdt å merke seg at denne kommer i flere utgaver. Versjoner som ender på _67.bin gjør at du kan bruke G-partisjonen, mens _7 (tror jeg det var) medfører at all ledig plass allokeres til F-partisjonen. Det er ingen praktisk forskjell ettersom sistnevnte BIOS medfører at du får all ledig plass på F: (dvs. ca 180 GB), mens førsnevnte medfører at F: er ca 120GB og G: er ca 60GB. 4) sist men ikke minst kan problemet skyldes at G-partisjonen ikke er klargjort for bruk. Dersom dette ikke er gjort i forbindelse med installasjonen av den nye HDen, kan det være at G: ikke kan brukes. Løsningen vil være å bruke en av de klargjørings-CDene/DVDene som ligger på nettet. Jeg regner også med at dette kan gjøres via et pogram som legges på HD også. Alternativt kan du formatere G: ved bruk av RAW-commands via en FTP-klient som støtter dette. Les mer om dette på xbox-scene.com. Lykke til. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Jøss, det var et fyldig svar! Har BIOS som støtter disker over 137Gb, men hvilken av dem vet jeg ærlig talt ikke. Får bare titte litt rundt der, og se om det er noen innstillinger jeg har oversett. Er jo ikke noe krise akkurat nå, men etterhvert, når boksen begynner å fylles opp, da er det kjekt å ha all plassen! Og forresten, en ting til. Når jeg starter opp Xboxen nå (ved å holde inne power-knappen i rundt 1 sekund, så starter den opp i Evo-X, også må jeg velge å starte Avalaunch derfra. Er det mulig å hoppe over den delen, og bare starte rett inn i Avalaunch? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Er det mulig å hoppe over den delen, og bare starte rett inn i Avalaunch? Ja, du kan starte rett inn i Avalaunch ved å kopiere filene som ligger i avalaunch-mappen til roten av C. Da vil normalt xboxen starte rett opp i Avalaunch. (Jeg mener at det også skal være mulig å bare legge inn avalaunch.xbe + xml.-filen på C og redigere denne til å vise til mappen hvor resten av Avalaunch-filene ligger. Har aldri sett behovet for dette og heller ikke prøvd det.) Dersom du har en nyrere executor2-BIOS, er boot-sekvensen som følger: Avalaunch, Evox og originalt dash (forutsatt at dette ikke er endret med ett eller annet BIOS-tool). Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Gjentar meg selv her, fra denne posten, for å få samlet det her kanskje. Eller der. Hvordan boote direkte til Avalaunch? Denne er også ganske grei å ha med (evt. med Ava):<!-- dashboard 2 launch when exiting xbmc!--> <dashboard>C:\evoxdash.xbe</dashboard> Sorry for at jeg drar opp denne posten igjen, men det er akkurat dette her jeg lurer på. Har altså avalaunch installert, og jeg har "problemer" med at Xboxen booter opp i Evolution-X, så jeg manuelt må velge å starte Avalaunch derfra. Jeg prøvde å kopiere alt innholdet i Avalaunch-mappen til C:, men det funket ikke. Prøvde også å kikke gjennom filene, men jeg fant ingen linjer det sto noe om boot i. Hvis jeg vil at Xboxen min skal boote rett inn i Avalaunch, må jeg da legge til; <!-- dashboard 2 launch when exiting xbmc!--><dashboard>F:\Apps\Avalaunch\avalaunch.xbe</dashboard> Da skal den hvertfall starte opp i Avalaunch etter at jeg har avsluttet Xbox Media Center? Hva må jeg i såfall skrive for å få den til å starte opp i Avalaunch HVER gang jeg starter maskinen / rebooter maskinen? Håper dere kan hjelpe meg med dette *Tusle opp for å spille mer Fable* Lenke til kommentar
mago Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Med xbtool http://home.alltel.net/nghtshd/xbtool.html kan sjekke/modifisere bootsekvensen på biosen din som du bruker. sjekk at avalaunch (default.xbe) står som første bootfile, med xbtool. Eller rename avalaunch default.xbe til det som står som første bootfile. eller rename avalaunch (default.xbe) til julenissen.xbe og legge julenissen.xbe som første bootfile med xbtool save ny bios og flash på nytt med den Endret 22. oktober 2004 av mago Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Må jeg save BIOSen på nytt altså? Ingen lettere måte å gjøre dette på? Som f.eks å bare endre en linje i en av oppstartsfilene f.eks? Føler meg aldri trygg når jeg fikler med BIOS. Lenke til kommentar
mago Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) eg beskrev 2 forskjellige fremgangsmåter og den første innebar ikke flashing av bios last ned xbtool og hent bioskopien i biosmappa på c:\ partisjonen (for å sjekke bootsekvensen) påse at default.xbe i avalaunch mappa er første valget i oppstartsekvensen til bios, eller rename defult.xbe til avalaunch.xbe iførste omgang for utprøving, eller evoxdash.xbe hvis du renamer til evoxdash.xbe OVERSKRIVER du evoxdashboardet på c:\ så ta kopi av partisjon C:\ FØR utprøving Endret 22. oktober 2004 av mago Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Okay, takk. Skal prøve det ut en eller annen gang i dag, når jeg gidder. Oppfattet ikke at det var to forskjellige måter du kom med. Trodde det bare var en Lenke til kommentar
Magus Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Vet ikke om du har fått det til ennå, men her er en enkel måte å gjøre Avalaunch til startup dashboard på: 1. FTP inn i Xbox'en fra PC'en. 2. Kopier Avalaunch-filene til C-partisjonen. 3. Gjør om evoxdash.xbe til evoxdash2.xbe eller hva du vil. 4. Gjør om avalaunch-xbe'en til evoxdash.xbe. Siden BIOS'en i Xbox'en er satt til å boote evoxdash.xbe, vil den gjøre nettopp dette uavhengig av hvilket dashboard det egentlig er. Dette var vel egentlig akkurat det samme som mago sa, bare prøvde å gjøre det litt enklere. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Nei, jeg har ikke rotet meg til det ennå. Har spilt ferdig Fable for første gangen nå, og nå sitter bruttern og spiller Burnout 3. Den måten du sier fungerer sikkert fint den ja. Skal jeg kopiere over alle filene som ligger i Avalaunch over til C? Hva med mappene? Skal de over også? Er nesten rart at jeg ikke tenkte på å endre filnavnene selv egentlig:p Uansett; dette skal jeg prøve når Xburken blir ledig. Jeg får vel gjort praktisk talt AKKURAT det samme i Avalaunch som i Evolution X, gjør jeg ikke? Innstillinger jeg gjør i Evo-X har ikke noen innvirkning på Avalaunch, og vice versa? Takker for hjelpen forresten. Lenke til kommentar
Magus Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Den måten du sier fungerer sikkert fint den ja. Skal jeg kopiere over alle filene som ligger i Avalaunch over til C? Hva med mappene? Skal de over også? Alle filene som hører til Avalaunch skal over, og mappestrukturen skal beholdes. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Dvs at det er like greit å kopiere det over, istedet for å klippe det over og ikke ha noen spor etter Avalaunch i Apps mappa? En annen ting jeg lurer på er; Jeg kikket i filene til Avalaunch i går da jeg prøvde å finne ut hvordan jeg fikk det til å starte opp, og da fant jeg masse linjer med forklaringer i (en av oppstartsfilene til Avalaunch tydeligvis). Kan jeg legge til, slette osv der? F.eks IRC-klienten som jeg aldri bruker... kan jeg fjerne hele den greia fra Avalaunch bare ved å slette linjene derfra, samt mappen til programmet i Apps? Beklager at det er klønete skrevet, men jeg holder på å sovne nå Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Nå prøvde jeg å endre navnet på oppstartsfilene. Den som lå der fra før (xboxdash.xbe) endret jeg til xboxdash2.xbe, mens jeg kopierte ALT av innholdet i Avalaunch-mappen over i C, samt endret avalaunch.xbe til xboxdash.xbe. Jeg restartet maskinen, og Evolution-X startet opp. Hvorfor?! Lenke til kommentar
Magus Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du gjorde en bitteliten feil... du skal ikke rename XBOxdash.xbe, du skal rename EVOxdash.xbe. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Joa, er vel egentlig klar over det. Men det lå faktisk ingen EvoXdash.xbe der edit: la til screenshot edit 2: Jeg fant tilfeldigvis evoxdash.xbe og evox.ini nå. De er plassert i roten til F. Skal det virkelig være sånn? Regner med at det er det originale MS-dashboardet som ligger på C da, og at Evo-X dashboardet ligger på F? Ser hvertfall sånn ut. Greit nok dette, da C sikkert er tilsvarende slik det er på originalharddisken som er med Xboxen. Har jeg rett? Endret 24. oktober 2004 av Complexion Lenke til kommentar
Magus Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Det ser faktisk ikke ut som om EvoX ligger på C i det hele tatt. Kanskje BIOS'en er satt til å boote det fra E eller F? EDIT: Så det siste du skrev, og det stemmer. Bare gjør det jeg sa på F i stedet for C. Endret 24. oktober 2004 av Magus Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Nå har jeg gjort det, og det fungerte! Jeg restartet, og fikk en feilmelding som nevnte et eller annet med tiden. Klokken nullet seg ut, men det skal jeg sikkert få stilt på. Godt mulig jeg må starte opp med MSdash for å få fikset det, men nå slipper jeg hvertfall Evo-X dashboardet! Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå