Gå til innhold

Flere hovedkort, men ikke noe bilde ut fra noen

Stette

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Jeg driver for tiden med å oppgradere pc'n til modern, og har kjøpt nytt hovedkort, og CPU. Jeg kom senere på at jeg jo hadde et pentium4 hovedkort allerede, så jeg prøvde med det først. Jeg koblet alt til, og alt var riktig koblet, det vet jeg for jeg har bygd pc flere ganger før. Jeg startet opp maskinen, men harddisken ville ikke starte opp.. Bilde på skjermen kom det heller ikke.. Hvis jeg dro ut IDE kabelen imens pc'n var igang, først DA begynte det å skje noe inne i harddisken..

Hovedkortet jeg brukte var et som var i min gamle Dell maskin, og bakpå er en serie med lys som lyser i forskjellige kombinasjoner ettersom hva som er gærnt. Jeg slo opp i boka og der stod det at det kunne være en av kablene som ikke var riktig koblet til. Men det var de... huff.

Jeg prøvde med det nye hovedkortet, her startet harddisken opp, men det kom fortsatt ikke noe bilde ut.... Hvorfor i hæl*** gjør det ikke det? ALT skal jo være riktig koblet til... Jeg har koblet til alt som skal bobles til men det virker fortsatt ikke.. Det må jo være den samme feilen siden det ikke kommer noe bildet på noen av hovedkorta..

#EDIT av moderator - Endret emnefeltet til noe beskrivende, fjernet banneord, og fjernet overdreven bruk av smilies. Vil oppfordre trådstarter til å lese retningslinjene, noe alle brukere er forpliktet til i det de melder seg inn.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, hadde jeg skulle gjort det hadde jeg kjøpt helt ny. Men det er liksom mutter'n det er snakk om! hehe. Hu gadd ikke å legge ut så mye penger på den pc'n... Hu skal jo bare sitte der og betale regninger og spille kabal...

Men noen flere forslag til løsninger?

Lenke til kommentar

Grafikkort? hmm... sikkrt bare en skrivefeil ifra din side, men jeg skjønner. hehe..

Jeg kan se litt på det etterpå, er på skolen nå og husker ikke alle komponentene, men kan ramse opp de jeg husker i huet nå...

* Asus P4S800-MX Hovedkort

* Intel Celeron 2.4Ghz Prosessor

* Seagate 13GB Harddisk (ifra den gamle pentium3 maskinen til muttern)

* Samsung CD-ROM og Mustek og CD-brenner (det har vel ikke noe å si)

Endret av Stette
Lenke til kommentar
Kan jo være RAM'en din som ikke passer til DELL sitt hovedkort/det nye hovedkortet ditt...

Jo, RAM'en er faktisk det jeg fikk MED Dell maskinen, så den BØR funke.. Jeg tok masse deler ifra Dell maskina da jeg bygde ny Pc (les mer om pc'n her) og det er denne RAM'en jeg brukte, så den er vel egentlig bare tilbake i sitt rette element den...

Lenke til kommentar

Da går vi tilbake til spørsmålet som White-Tiger stilte - hva slags skjermkort har du? Er det også fra DELL?

EDIT: Forstår jeg deg rett at du kjører 9600XT på maskinen nå? Kan jo fort bli litt lite power med 200W kanskje da? Evt sjekket at det integrerte skjermkortet på DELL-hovedkortet er slått av? Eller blander jeg sammen to PC'r nå?

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Siden ingen av HKene booter tipper jeg det er CPUen som er gåen.

Alternativt at begge HKene er døde, men tviler litt på det.

Min erfaring er at om det er noe annet enn HK og CPU så gir HK beskjed via pipesignaler, er det derimot HK eller CPU så skjer det ikke noe som helst.

Noen HK er også veldig kresne på nyere skjermkort og trenger av og til en BIOS-oppgradering for å boote. Men dette skal jo ikke være tilfellet med det nye HKet.

Lenke til kommentar
Siden ingen av HKene booter tipper jeg det er CPUen som er gåen.

Alternativt at begge HKene er døde, men tviler litt på det.

Min erfaring er at om det er noe annet enn HK og CPU så gir HK beskjed via pipesignaler, er det derimot HK eller CPU så skjer det ikke noe som helst.

Noen HK er også veldig kresne på nyere skjermkort og trenger av og til en BIOS-oppgradering for å boote. Men dette skal jo ikke være tilfellet med det nye HKet.

hvis det er noe galt med cpu, gir som regel hk fra seg et jævlig pip, og/eller diodelys =) Men seff.. er hk paiet, så vil det ikke gi fra seg no lyd.. MEN, da ville ikke pc'en starta opp i det hele tatt..

Hvis hk'et har skjermutgang, fjern 9600XT og prøv den

( eventuelt fjern dvd / cdrom fra psu, så får du skjekket om det er 200W som blir for lite ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Er det mange som ikke kan lese her eller? hehe

Jeg har ikke 9600XT på den maskinen jeg har problemer med.. Det er min PC det. Jeg holder på å bygge opp en ny en jeg nå.. Jeg koblet skjermen til den originale VGA kontakten på begge HK'ene.. Men ikke bilde! Jeg prøvde å koble til mitt 9600XT kort bare for å se om det virka, men selv ikke det virka..

Jeg har også prøvd å BARE koble til harddisken (ikke CD-rom o.l.) men selv ikke det går, så det er ikke poweret..

Og til deg som sa jeg skulle ordne det i BIOSen.. Jeg kan ikke se hva jeg stiller inn på når skjermen ikke virker da... :p

Jeg har TIL OG MED starta opp uten noe, bare cpu, ram og det mest nødvendige.. Men selv ikke da kom det noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...