Gå til innhold

Interessant diskusjon ang. fri grafikkhardware

gspr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville definitivt kjøpt et slikt kort. Kortet jeg har nå, valgte jeg utelukkende fordi jeg kan bruke det med frie drivere. Problemet er bare at så få brukere bryr seg. De kjøper kort fordi de kan bruke de med ufrie drivere.

Det finnes en stor mengde brukere som ikke trenger tung 3D-ytelse, fordi de ikke er interessert i 3D-spill og ikke driver med 3D-rendrering og slike ting. Det er disse som først og fremst må bevisstgjøres på sine maskinvarevalg, og hvis man klarer dette, ville nok markedet for Tech Source-kortet absolutt vært der.

Lenke til kommentar

Ihvertfall en fasinerende ide :yes:

Men som de sier i tråden, når man får tilsvarende funksjonalitet for godt under $30 fra nvidia så blir det bare idealister som kommer til å kjøpe det for $100~$150. som det kommer til å koste.

Likte spesielt godt forslaget om å legge hele X serveren i hardware på skjermkortet, det burde gjøre vei i vellinga (kanskje et bra HTPC produkt?).

Lenke til kommentar

Har for øyeblikket et ATI 9000 og bruker X.org sine drivere. De fungerer faktisk ganske bra. Fungerer helt fint i f.eks UT2004 & NWN, men ikke i Doom3. Ligger vel på ca 1600 i Glxgears, er jo helt elendig mot mitt FX5900 men det fungerer til "vanlig" bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...