realfingolfin Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Er det mulig å ha flere div ved siden av hverandre slik at jeg slipper å lage tabeller som noen er svært kritiske mot? (deriblant jeg etter å ha funnet ut av at en av mine html docs ble over 476 kb med ca. 40 tabeller og unicode) Og en ting til: Hvis jeg bruker css og z-index for å få en gif-animation som bakgrunn, vil det gå an? og er det mulig å duplicate imagen og når den blir duplicated, blir alle img-ene loadet hver for seg slik at det tar 40 timer? Endret 22. oktober 2004 av realfingolfin Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Er det mulig å ha flere div ved siden av hverandre slik at jeg slipper å lage tabeller som noen er svært kritiske mot? <div id="wrap"> <div id="left"> Innhold </div> <div id="center"> Innhold </div> <div id="right"> Innhold </div> </div> body { text-align: center; } #wrap { width: 600px; margin: 0 auto; text-align: left; } #left { float: left; width: 150px; } #center { float: left; width: 300px; } #right { width: 150px; float: left; } Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 hvis man skal ha en div under alle de dvene igjen da? hva skriver man da? sliter med å få en div på neste linje hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) hvis man skal ha en div under alle de dvene igjen da? hva skriver man da?sliter med å få en div på neste linje hvis du skjønner hva jeg mener. Ta sånn paint-ting sånn som meg så skjønner vi det bedre, jeg skjønte det ikke hvertfall Edit: Det går fint det, bare kopier f.eks .left og rename KOPIEN til f.eks left_under og html <div class="left_under">Lorem Ipsum</div> Men sørg for å ha det etter alle de andre divene, de som skal være over den du vil ha. css body { text-align: center; background-color: #465354; } .header { width: auto; text-align: center; margin: 1px; border-style: solid; border-width: 1px; border-color: #fff; background-color: #808076; margin-bottom: 3px; } .container { background-color: #423517; height: 400px; width: auto; margin: 12px; } .footer { background-color: #818691; text-align: center; font-size: 12pt; font-family: system; margin-top: 13px; margin-left,right: 1px; border-style: solid; border-color: #fff; border-width: 1px; } .wrap { width: auto; margin: 0 auto; text-align: left; } .left { float: left; width: 23%; margin-left: 1px; background-color: #808976; height: 1000px; border-style: solid; border-color: #fff; border-width: 1px; } .left_down { float: left; width: 23%; margin-left: 1px; background-color: #808976; height: 1000px; border-style: solid; border-color: #fff; border-width: 1px; } hr { color: fff; } a:link { background-color:#000; } .center { width: 55%; float: left; height: 1000px; margin-left: 10px; background-color: #808069; border-style: solid; border-color: #fff; border-width: 1px; } a:link { color: #654348; background-color: #inherit; text-decoration: none; } a:visited { color: #354354; text-decoration: none; } a:hover { color: orange; text-decoration: underline; font-family: system; } a:active { color: #575964; text-decoration: none; } .right { width: 19.58%; float: left; height: 1000px; margin-left: 10px; margin-right: 1px; background-color: #808072; border-style: solid; border-width: 1px; border-color: #fff; } div { font-family: system; font-size: 12pt; } html <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>Innhold</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stil.css"> </head> <body> <div class="header""><a href="http://www.google.com" alt="dette er en test på hover">www.google.com</a> <p>Dette var en test på hover, driver og mekker header på ps..</div> <div class="wrap"> <div class="left"> Navigasjon Jepp, her skal jeg ha navigasjon ,har kommet frem til en ide, men vil gjerne vite hvordan du gjør..oh, der fant jeg det på google :-) </div> <div class="center"> Innhold Ser ut til at du stakk innom fra forum.hardware.no Vel, se deg omkring og slakt løs. <br> <br> <ul><li>Som du sikkert ser så er fargene sugent men av en kobinasjon på xxxxxx^xxxxxx så har jeg vanskeligheter med å finne passende og matchende farger, det er spesielt dette jeg vil ha slakting på. Don't worry be happy, skal endre li med et eller annet bilde</ul> </div> <div class="right"> Her tror jeg at jeg skal ha en shoutbox eller lignende, søkefunksjon knaskje, linker, reklame (ikke større enn 100x100) Kom gjerne med forslag til hva jeg kan gjøre med dette.. </div> <div class="footer">Vel tenkte at epost, admin osv. kunne plasseres hit., driver med footer i ps.</div> <div class="left_down">BlaBlaBlaBlaBla</div> </body> </html> Endret 22. oktober 2004 av realfingolfin Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 hvis man skal ha en div under alle de dvene igjen da? hva skriver man da?sliter med å få en div på neste linje hvis du skjønner hva jeg mener. Setter egenskapen clear: both på den aktuelle div'en (footer f.eks) Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) hmm...tar veldig lang tid å tegne og laste opp å greier, men hvis det er det ejg må så skal jeg gjøre det,men jeg prøver en gang til. hva skal jeg skrive hvis jeg skal ha enda en div, under de andre divene... noen som skjønner? EDIT: jeg er for treg jeg..hehe Endret 22. oktober 2004 av VgaR Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 oki, men da prøver jeg det, men jeg spør en gang til hvis det er noe jeg ikke får til, greit? Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 greit? k selv om jeg ikke akkurat er den beste til å svare på sånne spm. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 hvis man skal ha en div under alle de dvene igjen da? hva skriver man da?sliter med å få en div på neste linje hvis du skjønner hva jeg mener. Setter egenskapen clear: both på den aktuelle div'en (footer f.eks) Eller clear: left; i dette tilfellet.. Eller ikkje noke i det heile tatt, rett og slett fordi det ikkje er plass til den ved sida av dei andre </kverulere> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå