Muffinman Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har kjøpt to Asus-routere av typen i emnet i løpet av en uke, og begge har tatt kvelden. Felles for begge er at de funket fint så lenge at jeg rakk å konfigurere, men innen en times tid hadde trådløsdelen tatt sluttet å fungere. Den første som nå er inne til testing ville heller ikke la seg konfe via ie og ble ikke funnet av Asus Utility. Air-led`en sluttet å lyse. På den andre fungerer ting med kabel - enn så lenge. Kan legge til at tilsvarende router har vært i problemfri drift i mitt eget hus i over ett år, og at jeg har satt opp flere slike rundt omkring i løpet av samme tidsperiode. Har Asus levert en serie av disse med feil eller har jeg vært særdeles uheldig? Flere som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Hmm...det viste seg at nr. 2 var offer for et bøggete Topcom-modem og fungerer nå fint etter at modemet har fått ny firmware, og den første er på tur tilbake fra Norek etter at de har testet den ok...hvis routeren fungerer når den kommer tilbake er det flere muligheter; Periodisk feil, de har forbyttet med en som virker på sjappa eller de kaller defekte varer ok og returnerer erstatningsvare som den opprinnelige for at de i det minste skal få dekket porto samt få inn testgebyr. Jeg kan ikke tenke meg at det siste er tilfelle, men det kunne vært interessant å ha notert serienummertet på den opprinnelige enheten før den ble innsendt. Den skal uansett under lupen når den ankommer... EDIT: Jepp...gåen fremdeles den... Endret 1. november 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Ny retur, og da greide de å finne feilen. De hevdet at de hadde konfigurert routeren, men det kan ikke stemme helt. For konfig av denne innebærer restart etter endringer, og da kræsjer den helt. Så de hadde ganske enkelt bare tittet litt rundt på konfig-menyen. Erstatningsvare er mottatt, men de vil ikke kreditere testgebyret... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå