Gå til innhold

Twinmos 2gb pc3200 dual pack trøbbel

frediko

Anbefalte innlegg

heisann, jeg har lett meg grønn flere dager på nettet nå og har kommet for å få litt hjelp her tenkte jeg...

jeg fikk masse feil ved utpakking av filer i windows og lukta etterhvert lunta at noe var gale. testet med memtest86 og har fått masse feil type 6000 etter et par passes...

minne er bare satt i og alt i bios er helt default når det kommer til minnet.

hvilke settings skal brikkene settes til i bios? twinmos har ikke akkurat utfyllende informasjon på sine sider. tenker på timings og vcore her da.....

hva er minimum og max og hva anbefales? er ganske grønn her....

ram - twinmos pc3200 2048mb dual-pack(2x1gb):

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301825

hovedkort - abit-ic7-g:

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=117442

prosessor - Intel p4 3,2ghz (prescott):

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=123710

eneste jeg leste var en review av en 512mb dual pack som hadde timings 2.5, 3, 3, 8 og at twinmos var kjent for å trenge eksakte settinger for å fungere optimalt...

hvilken effekt har det å øke minke vcore? er d andre ting jeg bør tenke på i sammenhengen?

takker for alle svar :)

mvh

fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La brikkene gå på factory default - 'By SPD' i bios.

Hvis ikke dette funker, så ville jeg levert brikkene tilbake der jeg kjøpe de.

Har 2 x 512 (twinmos) selv. De liker ikke strammere timinger en det de er beregnet for. Å øke spenningen på de hadde null effekt for meg.

2 x 256 brikkene til Twinmos (singel-bank) var mye greiere å jobbe med.

mvh roger

Lenke til kommentar

heisann...

har testet masse nå... spd-timinger på brikkene er 3,4,4,8 forresten. så ingen grunn til å endre denne i bios, da det uansett bare var mulig å stramme dem inn, og det skulle vel ikke tilsi at de skulle få færre error?

testet å øke spenning fra 2,6 til både 2,65 2,7 og 2,8.. ble faktisk litt færre feil på 2,8 --men framdeles hundrevis etter en pass

de aller fleste feil har vist seg å komme på test #5 i memtest86.. har ikke helt peiling på hva det betyr? anyone?

testet å bytte plass på brikkene, og skifte fra slot 1+3 til 2+4.

da jeg testet brikkene for seg selv fikk jeg kun error på den ene, og regner saken for avsluttet.... skal ta kontakt med komplett på mandag.. ach.. visste det kom til å bli noe trøbbel med minne... skjønner ikke at de kan fungere like stabilt som f.ex en hvilken som helst prosessor :(

takk for feedbacken :)

fredrik

Lenke til kommentar

by the way

komplett har listet rambrikkene til å være twinmos twister brikker på sine sider. Brikkene jeg har mottatt er ikke det, og når jeg i ettertid ser på tilbudet er det lite sannsynlig at de skulle være det heller, men det står der allikevel, selv om jeg har gjort komplett klar over feilen flere ganger...

gjett om jeg var skuffa da jeg åpnet pakken med ram og så det ikke var twisterbrikker da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...