Blacki Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Funker dette fett eller? AMD Athlon 64 3000+ 1430,- GeIL PC3200 Value 512MB 818,- MSI K8N Neo Platinum 985,- Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB 1759,- Totalsum 4892 kr Må jeg ha en ny PSU til AMD64bit systemet? Eller kan jeg bruke min gammle 400w som nå står på et AMDAthlon system? Setter pris på innspill om dette er kompatible saker, minne etc.. Vurdere også om jeg skal ha 1 gb med minne eller vente til neste mnd! Har satt en grense på 5000 ca. hva jeg skal bruke denne mnd og så mulignes få en ny PSU, mer minne neste månde.. Skal være en grei pc til litt av 'alt' dette. Er også veldig usikker på dette med PSU og IDE enhetene. Nye disker dvd brenner skal ikke kjøpes og de jeg har nå er IDE. Må jeg ha slik SATA greier eller/evt. kan jeg bruke noe overganger her? Noen som har samme hk som kan fortelle litt? Ble mye dill og frem & tilbakers her. Håper dog at noen gidder å hjelpe meg med litt klokskap på dette... Skal kjøpe oss MPX og/eller PS Data. (bruker normalt komplett, men høyere pris og manglene varer stoppet dette denne gang!). Endret 22. oktober 2004 av Blacki Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ønsker også innspill om en bra optisk mus! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) PSUen din vil funke hvis den er atx12v kompatibel. (dvs den ekstra 4pins 12v+ pluggen) Hvor stabilt osv det blir er helt avhengig av kvaliteten på den. Ting som Transient Response Holdup Time Peak Inrush Current Overvoltage Protection Load Regulation (eller Voltage Load Regulation) Line Regulation Efficiency Power Factor og Ripple RAM som funker dårlig , studer denne tråden: http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=51997 RAM som funker bra , studer denne: http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=51996 Merk start tidspunk på trådene .. Bios oppdateringer kan gjøre at ram som ikke har funket før virker med nyere bios versjon. Så det kan være best å begynne å lese bakfra liksom . Noen har hatt problemer med geil men jeg tror de har hatt C0 revisjon på A64 cpuen. Hvorfor ikke kjøpe en 3200+ til kun 2-300,- mere .... Endret 22. oktober 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Takk for info! Men dæven, etter å ha lest litt i de trådene som det blir henvist til så tilter jeg snart av forviring.... Noen flerne som har erfaringer med dette hk og hvilken ram jeg evt. bør gå for? Endret 22. oktober 2004 av Blacki Lenke til kommentar
wotg Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 PQI og OCZ funker ihvertfall fint. Bra oppsett du har der Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg kjører Corsair Value PC3200 (2*512MB) på MSI K8N Neo. Funker bra det. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har selv crutial 2x512MB funker konge på K8N Neo Platinum. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 400w er nok ja, Corsair ram og MSI Platinium er supert Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja etter litt mer lesing og søking i en del timer så er jeg kommet frem til dette resultatet: ------------------------------------------------------------------------------------- 1 GB Ram Corsair Value S PC3200 DDR 2x512MB Unb, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Kr 1390,- ------------------------------------------------------------------------------------- Hovedkort MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid Kr 999,- ------------------------------------------------------------------------------------- CPU AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED Kr 1750,- ------------------------------------------------------------------------------------- PSU Fortron/Source Strømforsyning ATX-400W OEM 120mm, SATA Special Edition Kr 495,- ------------------------------------------------------------------------------------- Skjermkort Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB 256bit, 8X AGP, DDR, DVI, TV, Lite-Re kr 1760,- ------------------------------------------------------------------------------------- Totalt blir det 6.394 Kroner Alt untatt skjermkort vil bli kjøpt oss komplett. SkjermK. blir fra MPX. Prisen oss komplett har sunket på 'mine' saker i løpet av dagen så da blir det meste handlet oss dem. Skjermkorte hadde ikke inne oss komplett så det blir fra MPX som også var biligst på dette 9800Pro korte! --------------------- Synes det ser ut som et bra oppsett dette til denne prisen. Sprengte budsjette mitt på 5.000 med ca 1.500,- mer en plannlagt! --------------------- Totalt ink. frakt så blir det vel på rundt 6.700 kroner for galskapet... Er enda åpen for forslag og forandringer. trykker vel på 'send/bestill' knappen i løpet av natta! (noen av prisene oss komplett var slike helge tilbud fra fredag 24.00 til søndag 24.00) Huske at pris er en viktig faktor! Evt. forslag til forandringer bør gjøre at prisen går nedover.. Kan også gå litt opp om det er stor forsjell på ytelse. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja etter litt mer lesing og søking i en del timer så er jeg kommet frem til dette resultatet:[...] Totalt ink. frakt så blir det vel på rundt 6.700 kroner for galskapet... Det ser meget bra ut og jeg har ingenting å utsette, bra valg av både minne, hovedkort, CPU, PSU og skjermkort Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) En annen ting: hvordan er disse viftene som føger med boxed i AMD64 cpu'ene? Bråker de mer en normalt? På sikt skal jeg vurdere å kjøpe meg noe vannkjølling/vapo, da den store drømmen er en pc som er lydløs... (har pc'en i stua, og det er ikke alltid likepopulært med evigvarende summing fra kassa ...) Endret 22. oktober 2004 av Blacki Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 En annen ting: hvordan er disse viftene som føger med boxed i AMD64 cpu'ene?Bråker de mer en normalt? Nei, se bare på denne testen av CPU-vifter for Athlon 64: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=135 Well, AMD finally picked a decent cooler to include with their cpu’s. This one is silent, and performs decently. I'm wondering why an average computer user would like to change it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå