flodhest Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jupp, nå er Pcen min ny-formatert og fresh! Men jeg sitter igjen med en litt "hva nå?" følelse. Noen som har et par gode forslag til programmer jeg bør innstallere? Hva pleier du å gjøre når du akkurat har formatert? Tenker litt på antivirus og slikt, men kom også med andre forslag, blant annet styling av utseende på XP-skinnet og slikt. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det kommer an på hva du trenger. Det første jeg gjør er å installere alle oppdateringer på Windows Update og legge inn antivirus, Ad-aware, Spybot og Spywareblaster. Sikkerheten først. Bortsett fra det er det smak og behag. Styling av Windows tar jo litt ressurser, så hvis du har en treig maskin er det ikke så lurt. Anbefaler å først legge inn det du ikke klarer deg uten, og ta det andre til slutt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Da var Adaware lastet ned. Den fant fem filer allerede da, heiv dem i quarantine. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bruk Spywareblaster også, den hindrer slikt i å komme inn, og Ad-Aware får mindre å gjøre. Virus og spyware kommer inn i en usikret PC i løpet av få minutter, så det gjelder å være rask med sikkerheten. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Yeah. Hva gratis antivirusprogram burdte jeg bruke? Avast? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Avast og AVG er visstnok de beste gratisprogrammene, men jeg anbefaler å kjøpe en fullversjon. Bruker selv Norton Internet Security og klarer meg med det. Det viktigste er at du i det hele tatt har antivirus, ellers får du virus innen kort tid, det er helt garantert. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det aller første jeg gjør, er å skru av teletubbieland, disse ekle runde og fargerike knappene og 'skal-hjelpe-deg'-boblene. Sørger for at alle drivere er installert og Windows Update er unnagjort. Antivirus: NOD32 Filbehandler: Total Commander - Totalt overlegen Windows sin klossete sak. Daemon Tools for mounting av CD-images. Torrentstorm - BitTorrent-klient. Codecs: Gordian Knot Codec Pack Filmavspiller: BSplayer Om du bare skulle prøve ett av punktene ovenfor, la det være Total Commander. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Fin liste du satt opp! Total Commander har jeg vært borti før, men jeg hadde glemt hva det heter, og hvor genialt det er, gull at du fikk det med i listen. Thanks for reminding me. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 nå er det ikke ofte at jeg formaterer siden at jeg har image som jeg setter tilbake hvis noe går galt, eller hvis jeg har lyst til å ha følelsen av fresh pc . men her er rekkefølgen jeg har gjort det i: Windows Drivere Service Packs. (SP1/2 for XP og SP4 for Win2k) Antivirus (Norton Internet Security 2005) Windows Update DirectX 9c. etter dette er det fritt villt egentlig. bruker å ha en viss rekkefølge da. Nero først, så Adobe Reader 6, Photoshop 8.0 CS i Windows 2000 og Paint Shop Pro 9 i Win XP. WinDVD 6, dette er programmer jeg trenger. så installerer jeg programmer som det passer meg. helt tilslutt tar jeg et Image av hele stasen. bruker Drive Image 2002 til dette. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 i tillegg til alt som er nemnt bør du instalere ein god brannmur. anbefaler zonealarm (gratis) Lenke til kommentar
mms21 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 følger med brannmur i SP2. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Siste Adobe acrobat reader..... Java og flashplayer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Så nettopp en artikkelen om dette av Fred Langa. http://www.informationweek.com/story/showA...icleID=49901840 Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 følger med brannmur i SP2. etter det eg har høyrt er ikkje denne spesielt god. har aldri prøvd den sjølv, gadd ikkje å slå den på. er og brannmur med sp1, husker ikkje om det var med som standard med xp. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er vel ikke noe særlig å bruke firewallen som følger med i windows, da er vel Zonealarm bedre vel? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er vel ikke noe særlig å bruke firewallen som følger med i windows, da er vel Zonealarm bedre vel? stemmer det. zonealarm sin brannmur er veldig bra, anbefaler den på det varmaste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Sygate Personal Firewall funker jo også bra, eller? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Sygate Personal Firewall funker jo også bra, eller? virker bra den. har brukt den tidlegare, men no har eg gått tilbake til zonealarm. eg vil anbefale å prøve begge og bruke den du liker best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå