Gå til innhold

angrefrist loven!!


Anbefalte innlegg

Er det ikke så enkelt for Divxdude å sende en mail til de respektive i Dell og forhåndsvarsle at han kommer til å returnere maskinen. Hvis han i tillegg spør Dell om hvordan han skal forholde seg til forsendelsen m.h.t. returadressen, og hvem i Dell som skal motta denne. Det er da viktig at han oppgir faktura/ordrenummer osv. slik at man kan henvise til denne konkrete saken i etterkant om det skulle oppstå problemer.

 

Ikke spør Dell om det er ok at den returneres, men ta det som en selvfølge. Svaret på den mailen fra Dell kan eventuelt vise seg å være verdifull, hvis de gir deg oppskriften på returen. Man forventer at vedkommende i Dell har sjekket at det er mulig å returnere maskinen opp i mot faktura/ordrenummeret.

 

Hvis Dell ikke går med på dette, så har han uansett spart en del penger på porto, og i tillegg hatt maskinen til bruk i mellomtiden.

 

Går det dritt, så kan jeg varmt anbefale QXL. Solgte akkurat en ”slapp” maskin der for en rimelig grei betaling.

 

Nå forventer vi å høre hvordan det går i denne saken,

dette er ikke en anmodning, men derimot en ORDRE. :grin:

 

Lykke til!

 

edit: trykkleif

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-05-21 03:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sender inn en mail til dell, og kommer tilbake til dere seinere.

 

jeg vil bare takke all sammen som har hjulpet meg gjennom dette. Jeg har fått masse bra info og veiledning, og fra mitt synspunkt tror jeg at loven er på min side.Uansett vil jeg komme tilbake og fortelle hvordan det går videre i saken!

 

Og jeg angrer ikke bare fordi at maskinen er treig, men fordi dvd spilleren ikke klarer mer enn 4x og det er opplyst at den skal klare 16x. og multimedia er en viktig faktor i mitt kjøp av pc. og dvd er da selvsagt veldig viktig for meg!!

 

Peace people!!

Lenke til kommentar

dell tullingene har ringt meg, men jeg glemte å fortelle en viktig faktor i går. den er kjøpt via en bedrift til privat bruk. Gjelder da angrefristloven??

 

den er betalt av en bedrift, men addr er oppgitt som privat.

 

Håper dere har noen gode forslag folkens!!

 

Trenger svar fort!!!

 

peace!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 20:53, Swampen skrev:

Håper d der var sarkastisk ment... for 2.2 er pokker ikke tregt en plass >D

---


må varen evnt. være i perfekt stand når den returneres ??

Hva om d for eksempel er falt av en knapp på mp3 spilleren din, og du vil angre kjøpet fordi du syns det er dårlig kvalitet på den.... lar det seg gjøre?



Jepp. den må være perfekt, det er jo lov og prøve varen hvis jeg ikke tar feil, men det du snakker om er ikke angrerett det er reklamasjon.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 01:39, EspenFaale skrev:

Ifølge angrerettloven er selger forpliktet til å sørge for at forbrukeren mottar opplysninger om angrerett lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbrukeren råder over. Dette betyr at det ikke er tilstrekkelig å henvise til en webside, sende en email e.l.




 

Korrekt. det holder ikke at det står på sidene dems, for hvem kan sjekke når den betingelsen ble lagt ut?? email er et grensetilfelle.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått av angrefrist loven, så gjelder det egene regler for skreddersydde varer som feks. den maskina du har kjøpt skreddersydd fra dell. Hvis kjøpet er foretatt av en forbruker kan du fortsatt påberope deg angrerett, men du skal dekke de tap selger måtte ha hatt mhp. tapt arbeidstid materialer mm..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 20:50, NOddy skrev:

Uten å være helt sikker i min sak, vil jeg anta at det er den som har kjøpt og betalt for maskina som juridisk er kjøper uansett hvem som skal bruke den. Du må evt. kreve angrefirst mot det firmaet som du har kjøpt PC-en via.


 

Firmaer kan ikke benytte seg av angrerettloven. Denne gjelder kun ved forbrukerkjøp

Lenke til kommentar

Hallo folkens. Takker nok en gang for alle som har hjulpet meg!Jeg får ikke brukt angrerett, siden pc'en er kjøpt fra en bedrift. men jeg skal klage på spilleren som fulgte med. Da bruker jeg kjøpsloven og paragraf 17 og 39. Fordi varens egenskaper er dårligere enn det jeg hadde kjøpt den for! Og derfor skal jeg heve kjøpet p.g.a vestenlig mangel!!

 

peace

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg får ikke brukt angrerett, siden pc'en er kjøpt fra en bedrift. men jeg skal klage på spilleren som fulgte med. Da bruker jeg kjøpsloven og paragraf 17 og 39. Fordi varens egenskaper er dårligere enn det jeg hadde kjøpt den for! Og derfor skal jeg heve kjøpet p.g.a vestenlig mangel!!


 

Hvis Dell har solgt en vare som innehar en feil eller mangel, så kan de kreve å få varen reparert hos seg evnt. få byttet ut defekte deler. I værste fall bytte ut hele maskinen.

 

Å heve et kjøp basert på vesentlig mangler kan være vanskelig på PC. Du må i såfall påvise at maskinen/delene ikke fungerer iforhold til brukanvisning eller andre oppgitte opplysninger.

 

Hvis f.eks. du kjøper et skjermkort som er oppgitt til å fungere under Windows XP og dette ikke fungerer under Windows XP pga. feil i driver eller annet, så har du mulighet til å få hevet kjøpet basert på vesentlige mangler/uriktige kjøpsopplysninger.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 13:32, Divxdude skrev:

Hallo folkens. Takker nok en gang for alle som har hjulpet meg!Jeg får ikke brukt angrerett, siden pc'en er kjøpt fra en bedrift. men jeg skal klage på spilleren som fulgte med. Da bruker jeg kjøpsloven og paragraf 17 og 39. Fordi varens egenskaper er dårligere enn det jeg hadde kjøpt den for! Og derfor skal jeg heve kjøpet p.g.a vestenlig mangel!!



 

Lykke til!! Tipper jeg du skal jobbe lenge for å få hevet kjøpet.

Lenke til kommentar

folkens, folkens!!!

 

Etter en lang natt med mye lesing, har jeg kommet fram til dette!

 

Angrerett gjelder bedrifter, hvis varen som bedriften er kjøpt til privat bruk. og som brukes mindre enn 50% til næringsdrift! da gjelder angreretten for meg!!! Jeg skal nok gi Dell en skikkelig god overraskelse.

 

eks på denne loven:

 

man kjøper en taxi, og bruker denne bilen mindre enn 50% til næringsdrift, blir dette da et forbruker kjøpt. Hvis vedkommende hadde brukt mer enn 50% til kunder og slikt ville ikke angreretten ha vært tilstede.

 

I mitt tilfelle er det privatkjøp og jeg har ikke brukt 0,5% til næringsdrift!!

 

Skal knuse Dell!!

 

We got the power people!!

 

Peace

Lenke til kommentar

Etter det jeg fått meg med så er det bare 6mnd garanti på deler/utstyr som er kjøpt av firma. Du er har også en spesiell kjøpslov å forholde deg til, jeg har den ikke her akkurat nå.

 

Men jeg tror du skal slite litt med å få byttet den etter 3mnd. Dell har isåfall rett til muligheten å utbedre varen din, evnt bytte spiller på maskinen hvis den ikke følger de kravene.

Lenke til kommentar

vel å merke seg har jeg snakket med forbrukerrådet, og de sa at jeg har et godt grunnlag til å angre kjøpet mitt. dessuten har det gått under 3 mnd. har forsatt noen dager igjen av de 3 mnd.

 

Håper du kan komme fram til den kjøpsloven.

 

peace

 

men jeg tror at jeg skal klare dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...