Gå til innhold

angrefrist loven!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-20 21:50, Divxdude skrev:

men selger må gi meg en kpoi at dette på kvitteringen for pokker. og noe av det har jeg ikke fått. ferdig med det. og dessuten må jeg også motta et skjema. det har jëg heller ikke fått!!!!



 

Dell trenger ikke å gi deg en kopi av salgsbetingelsene sine. Salgsbetingelsene skal leses før du kjøper, så dersom du ikke har gjort det er det din feil.

Lenke til kommentar

Angrefristloven gjelder for alle. Selv for Dell. Dersom Dell ikke er fornøyd med hvordan angrefristloven fungerer kan de ikke finne på egne vilkår i kjøpsbetingelsene. Nå har jeg ikke satt meg så godt inn i denne saken. Men det blir det samme som om du lager en egen nettbutikk og opplyser i kjøpsbetingelsene om følgende, "Angrefristloven gjelder ikke her, trykk ok for frasi deg alle rettigheter" :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 22:14, void skrev:

Angrefristloven gjelder for alle. Selv for Dell. Dersom Dell ikke er fornøyd med hvordan angrefristloven fungerer kan de ikke finne på egne vilkår i kjøpsbetingelsene. Nå har jeg ikke satt meg så godt inn i denne saken. Men det blir det samme som om du lager en egen nettbutikk og opplyser i kjøpsbetingelsene om følgende, "Angrefristloven gjelder ikke her, trykk ok for frasi deg alle rettigheter" :smile:



 

Feil, feil og atter feil. Dell opplyser om angrefristen i kjøpsbetingelsene sine. Disse betingelsene må kunden godta før kjøpet.

 

Angrefristen har dermed utløpt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 21:50, Divxdude skrev:

men selger må gi meg en kpoi at dette på kvitteringen for pokker. og noe av det har jeg ikke fått. ferdig med det. og dessuten må jeg også motta et skjema. det har jëg heller ikke fått!!!!


 

Står ikke salgsvilkårene på baksiden av kvitteringen da? Det gjorde de når jeg kjøpte en bærbar fra Dell rett før nyttår...

Men om jeg fikk med noe skjema, det skal jeg ikke si sikkert..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 21:00, Pluto skrev:

Hvis du har kjøpt fra Dell på nettet så sliter du. Før du kommer til betaling så dukker linken med betingelser og vilkår opp, med bl.a. angrefristvilkårene. Tror det var 14 dager. Kommer tydelig fram også. Og tror dette er nok etter gjeldende rett faktisk...


 

Som Pluto skriver. Du må lese betingelser med små skrift... dette står nesten på alle sider. (Terms of Use) eller Vilkår for bruk. Kjøper du produkt på internett har du ikke nubbesjangs! - du kan saksøke dem eller lignende men når du taper i retten pga du ikke leste "brukerveiledningen" med vilkår blir det du som sliter..

 

Du kan lese instruksjonsboken for Windows om du gidder. Når du har lest de 2 første sidene med vilkår for bruk, skjønner du at du ikke har garanti for at engang CD-rom'en fungerer :grin:

 

Ring til Dell å spør sier de nei kan du likegodt selge den på QXL. HTML = samme som enhvert dokument.. (du klarer lese det med utstyret du brukte for og komme til siden)

Lenke til kommentar

du kommer trolig ingen vei med det der, som noen nevnte tideligere må du godta vilkårene før du kjøper..... der står alt om kjøpet;)

Hvis du skal prøve skal du levere den i orginal embalasje, og du må ha alt av kviteringer..

 

Tviler på at du kommer noen vei, men lykke til:))

 

mvh Christian

Lenke til kommentar

Ifølge angrerettloven er selger forpliktet til å sørge for at forbrukeren mottar opplysninger om angrerett lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbrukeren råder over. Dette betyr at det ikke er tilstrekkelig å henvise til en webside, sende en email e.l. ang. informasjon forbrukerens rettigheter, mulighet til å heve kjøpet osv...

 

Dersom Dell har som rutine å legge ved angrerettskjema ved alle forsendelser og har glemt eller utelatt dette i ditt spesifike tilfelle kan det fort bli ord mot ord, men dersom det kommer fram at de ikke gjør dette i noen tilfeller skulle jeg tro du kan ta en prat med dem :smile:

 

--

mvh

Espen Faale

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 00:15, Hans Erling skrev:

Hadde det vært sånn at man kunne levere pc'en tilbake etter 3mnd bare fordi man syntes den var treig (f.eks) ville det blitt ganske texas i butikkene da og "ingen" ville lenger ha hatt gammel data...


 

 

Her er det ikke snakk om å levere den tilbake for at den er treig. :grin: Det man skal bruke som argument er at selger ikke har overholdt sine plikter ihht Angrerettloven.

En vil med en slik sak ikke skape "Texas", en ville rett å slett sørge for at Dell eller hvem det skulle gjelde ikke glemmer papirene ved neste forsendelse.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 21:46, Pluto skrev:

Det er jo da bare til å prøve å returnere den, er redd for at det kan bli en David mot Goliat sak, men slike saker kan jo være gøye...


Her er betingelsene fra Dell, som ligger som en link før du bekrefter bestillingen på sidene til Dell. Ingen hyggelig lesning...lykke til :smile:




 

Utklipp fra Dell's betingelser:

 

Eventuelle lovfestede forbrukerrettigheter påvirkes ikke av denne avtalen.

 

Gjesp...selvfølgelig gjør de ikke det. Selv ikke Dell kan heve seg over loven.

 

Denne avtalen er underlagt norsk lov og norske domstoler

 

Så fikk vi understrekt det en gang til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...