eldorado2097 Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Nei, du kan ikke angre. Alle er forpliktet til å lese kjøpsbetingelsene til Dell, hvor det opplyses om dine plikter og rettigheter. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 hva kommer vi fram til gutter. jeg trenger et skikkelig svar. peace Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 jo, men jeg har ikke fått skjema. og det er selger som skal opplyse meg om dette. ikkesant?? peace Lenke til kommentar
jason Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Min mening er at selger i dette øyemed ikke har fulgt sine plikter ihht. Angrerettloven kapittel 3, §7 og §9. Jamfør dette vil jeg si at du har rett til å returnere varene. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 jason du er mannen. det er riktig at det er selger som skal opplyse kunden om angrefrist.!!!!!! da kommer vi fram til at jeg kan levere dritten tilbake!!+?? peace Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Du er sikker på at ikke Dell har levert med info om angrefrist? Enten i e-post, eget ark, faktura, etc? Regner nesten med at store stygge Dell ville ha orden på slikt... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 ingen av delene pluto. ikke en dritt. muligens på dell siden. men jeg mener at det ikke sto der da jeg kjøpte pc'en!! Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Det er jo da bare til å prøve å returnere den, er redd for at det kan bli en David mot Goliat sak, men slike saker kan jo være gøye... Her er betingelsene fra Dell, som ligger som en link før du bekrefter bestillingen på sidene til Dell. Ingen hyggelig lesning...lykke til :smile: http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/...legal_terms.htm Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 men selger må gi meg en kpoi at dette på kvitteringen for pokker. og noe av det har jeg ikke fått. ferdig med det. og dessuten må jeg også motta et skjema. det har jëg heller ikke fått!!!! Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 21:50, Divxdude skrev:men selger må gi meg en kpoi at dette på kvitteringen for pokker. og noe av det har jeg ikke fått. ferdig med det. og dessuten må jeg også motta et skjema. det har jëg heller ikke fått!!!! Dell trenger ikke å gi deg en kopi av salgsbetingelsene sine. Salgsbetingelsene skal leses før du kjøper, så dersom du ikke har gjort det er det din feil. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Divxdude: jeg skjønner ikke hvorfor du fortsetter og fortsetter å masse på alle her om råd. Kan du ikke bare sende pc'en tilbake til Dell hvis det er det du vil, og se hva som skjer. Ingen her som kan gjøre noe fra eller til uansett. Lenke til kommentar
void Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Angrefristloven gjelder for alle. Selv for Dell. Dersom Dell ikke er fornøyd med hvordan angrefristloven fungerer kan de ikke finne på egne vilkår i kjøpsbetingelsene. Nå har jeg ikke satt meg så godt inn i denne saken. Men det blir det samme som om du lager en egen nettbutikk og opplyser i kjøpsbetingelsene om følgende, "Angrefristloven gjelder ikke her, trykk ok for frasi deg alle rettigheter" :smile: Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 22:14, void skrev:Angrefristloven gjelder for alle. Selv for Dell. Dersom Dell ikke er fornøyd med hvordan angrefristloven fungerer kan de ikke finne på egne vilkår i kjøpsbetingelsene. Nå har jeg ikke satt meg så godt inn i denne saken. Men det blir det samme som om du lager en egen nettbutikk og opplyser i kjøpsbetingelsene om følgende, "Angrefristloven gjelder ikke her, trykk ok for frasi deg alle rettigheter" :smile: Feil, feil og atter feil. Dell opplyser om angrefristen i kjøpsbetingelsene sine. Disse betingelsene må kunden godta før kjøpet. Angrefristen har dermed utløpt. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 21:50, Divxdude skrev:men selger må gi meg en kpoi at dette på kvitteringen for pokker. og noe av det har jeg ikke fått. ferdig med det. og dessuten må jeg også motta et skjema. det har jëg heller ikke fått!!!! Står ikke salgsvilkårene på baksiden av kvitteringen da? Det gjorde de når jeg kjøpte en bærbar fra Dell rett før nyttår... Men om jeg fikk med noe skjema, det skal jeg ikke si sikkert.. Lenke til kommentar
Viva Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 21:00, Pluto skrev:Hvis du har kjøpt fra Dell på nettet så sliter du. Før du kommer til betaling så dukker linken med betingelser og vilkår opp, med bl.a. angrefristvilkårene. Tror det var 14 dager. Kommer tydelig fram også. Og tror dette er nok etter gjeldende rett faktisk... Som Pluto skriver. Du må lese betingelser med små skrift... dette står nesten på alle sider. (Terms of Use) eller Vilkår for bruk. Kjøper du produkt på internett har du ikke nubbesjangs! - du kan saksøke dem eller lignende men når du taper i retten pga du ikke leste "brukerveiledningen" med vilkår blir det du som sliter.. Du kan lese instruksjonsboken for Windows om du gidder. Når du har lest de 2 første sidene med vilkår for bruk, skjønner du at du ikke har garanti for at engang CD-rom'en fungerer Ring til Dell å spør sier de nei kan du likegodt selge den på QXL. HTML = samme som enhvert dokument.. (du klarer lese det med utstyret du brukte for og komme til siden) Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Hadde det vært sånn at man kunne levere pc'en tilbake etter 3mnd bare fordi man syntes den var treig (f.eks) ville det blitt ganske texas i butikkene da og "ingen" ville lenger ha hatt gammel data... Lenke til kommentar
chma Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 du kommer trolig ingen vei med det der, som noen nevnte tideligere må du godta vilkårene før du kjøper..... der står alt om kjøpet;) Hvis du skal prøve skal du levere den i orginal embalasje, og du må ha alt av kviteringer.. Tviler på at du kommer noen vei, men lykke til:)) mvh Christian Lenke til kommentar
EspenFaale Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Ifølge angrerettloven er selger forpliktet til å sørge for at forbrukeren mottar opplysninger om angrerett lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbrukeren råder over. Dette betyr at det ikke er tilstrekkelig å henvise til en webside, sende en email e.l. ang. informasjon forbrukerens rettigheter, mulighet til å heve kjøpet osv... Dersom Dell har som rutine å legge ved angrerettskjema ved alle forsendelser og har glemt eller utelatt dette i ditt spesifike tilfelle kan det fort bli ord mot ord, men dersom det kommer fram at de ikke gjør dette i noen tilfeller skulle jeg tro du kan ta en prat med dem :smile: -- mvh Espen Faale Lenke til kommentar
jason Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 00:15, Hans Erling skrev:Hadde det vært sånn at man kunne levere pc'en tilbake etter 3mnd bare fordi man syntes den var treig (f.eks) ville det blitt ganske texas i butikkene da og "ingen" ville lenger ha hatt gammel data... Her er det ikke snakk om å levere den tilbake for at den er treig. Det man skal bruke som argument er at selger ikke har overholdt sine plikter ihht Angrerettloven. En vil med en slik sak ikke skape "Texas", en ville rett å slett sørge for at Dell eller hvem det skulle gjelde ikke glemmer papirene ved neste forsendelse. Lenke til kommentar
jason Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 21:46, Pluto skrev:Det er jo da bare til å prøve å returnere den, er redd for at det kan bli en David mot Goliat sak, men slike saker kan jo være gøye...Her er betingelsene fra Dell, som ligger som en link før du bekrefter bestillingen på sidene til Dell. Ingen hyggelig lesning...lykke til :smile:http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/...legal_terms.htm Utklipp fra Dell's betingelser: Eventuelle lovfestede forbrukerrettigheter påvirkes ikke av denne avtalen. Gjesp...selvfølgelig gjør de ikke det. Selv ikke Dell kan heve seg over loven. Denne avtalen er underlagt norsk lov og norske domstoler Så fikk vi understrekt det en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå