Laat Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg er ikke helt stødig i nettverk selv og prøver å finne en løsning på et problem. Jeg skal ha flere spill og webservere på nettverket mitt, med forskjellige domenenavn. Jeg lurer på hvordan jeg skal klare det? Har noen av dere noen erfaringer med dette? Prøver på dette: Lenke til kommentar
headbull Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Du har bare en ip adresse, å da sliter du litt Lenke til kommentar
Laat Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 kjedelig I apache er det jo en mulighet for flere domener (Virtual server). Men det bare lokalt på datamaskinen. Er det ikke noe gratis lanserver-ting som lar meg gjøre dette? Vet at IBM har noe greier, men det koster mye Lenke til kommentar
Laat Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Har googla litt, og funnet ut at det ikke er mulig. Den eneste grunnen til at apache finner ut hvilket domenenavn man skreiv i nettleseren var at leseren sender en headerfil med den infoen. Til vanlig har det ingen ting å si om man skriver Host1.domene.net eller Host2.domene.net. Begge to "resolves" til LANets eksterne ipadresse. Bleh Lenke til kommentar
headbull Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det stemmer, men du kan sette opp Apache til å vise forskjellige sider etter hvilke host den bruker... f.eks 225.225.0.2 blir kalt opp med DINWEB.COM, da viser den /home/dinkonto/public_html 225.225.0.2 blir kalt opp med HARDWARE.INFO, da viser den /home/hwinfo/www Osv Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Vist du bare har 3 dataer så går det vell ann med svitsj isteden for ruter og da får du jo 3 forskjelige ip'er.... men då må det ikkje vara innebygd ruter i modemet Lenke til kommentar
Laat Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Tror ikke Isp'en min lar meg gjøre det. Trodde man måtte ha en router hvis man skal ha flere pcer på en internett-tilkobling, uavhengig av hvor mange ipadresser min isp gir meg. Lenke til kommentar
opterolf Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du må enkelt og greit ha en ip adresse til hver maskin, med mindre du bruker virtualhosts i feks apache. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå