missmac Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hei, håper det er noen som har noen tips til meg. For ca. 2 uker siden kjøpte jeg min første mac, en ibookG4. Er veldig fornøyd med maskinen, men jeg kommer ikke på nett via kabelmodemet. Nå skal det jo sies at jeg ikke har tatt i en mac før jeg kjøpte denne og det kan derfor hende at det er en liten "filleting" som gjør at jeg ikke kommer på nett. Jeg har programmert maskinen til å koble seg til automatisk og da har jeg skjønt at det er bare å sette i nettverkskabelen så er man på nett (det var i allefall så enkelt på pc'n). Den feilmeldingen jeg får ca 30 sek. etter at jeg har satt i nettverkskabelen er : 212.20.xxx.xx brukes av 0:2:b3:24:61:b6, DHPC-tjeneren 212.20.xxx.x Jeg har prøvd å ringe suport hos min bredbåndsleverandør, men de kunne ikke hjelpe. De mente at problemet lå i innstillingene på mac'n. Er det noen som har vært borti dette tidligere? Håper på svar, skulle så gjerne fått det til å virke Endret 22. oktober 2004 av missmac Lenke til kommentar
andemann Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hei, hvilken bredbåndsleverendør har du? Er det andre maskiner på nett? Hvordan er du koblet til, direkte i bredbåndsboksen eller er det andre bokser i mellom? Andreas Lenke til kommentar
missmac Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Hei, sitter nå på nett med mac´n. Det viste seg at det var noe feil med kabelmodemet, så inntil det nye modemet kommer så har jeg vært ute og kjøpt meg en ruter. Koblet ruteren i kabelmodemet og mac´n i ruteren og da fungerte det supert. Du får uansett ha tusen takk for at du tok deg tid til å lese spørsmålet mitt og til og med svare på det javascript:emoticon('') Det viste seg jo selvfølgelig at det ikke var mac´n som hadde problemet og det var jo det aller beste. Veldig positivt da det er første gang jeg eier en mac, liker den veldig godt javascript:add_smilie(%22:thumbs:%22) Lenke til kommentar
KennyBoy Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Som du ser så er det aldri noe galt med en Mac! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå