Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til og bygge nettverk hjemme


Anbefalte innlegg

Trenger forslag til utstyr jeg kan kjøpe for og få lagt et nettverk hjemme hos meg.

Har ikke noe peiling på nettverk men har lyst til og lære meg.

 

Problemet er at jeg har for mange enheter jeg må ha koblet sammen for og bruke en vanlig 4 ports switch/router med wlan.

 

Det skulle helst ha vært minst 4 porter som støtter Gbit lan.

 

Dette er det jeg vill ha koblet opp, alle må kunne ha kontakt med hverande og tilgang til ADSL nettet.

 

2 stk dreambox

1 stk server

3 stk stasjonære pc'r

1 stk Xbox

1 stk PS2

2 stk bærbare pc'r (tilkobles trådløst)

 

helst et par ledige til fremtidige ting. (ikke nødvendigt)

 

Vill helst ha muligheten til og ha tilkoblet hele tiden så jeg slipper og flytte på stasjonære ting.

 

Håper det finner en løsning så jeg slipper å ha tragisk hastighet på wlan til de fleste enhetene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel er ikke så mye som skal til for og få det til å fungere.

 

Billig og bra.

SMC 8508T Gbit Switch med 8 porter. koster hos itbutikken.no 999,-

SMC 2804WBR 54mbits med 4x 100mbits porter koster hos itbutikken.no 642,-

 

Bruk hardware.no sin prisguide så finner du dem sikkert billigere og. Det er vel det du trenger av porter ca.

Lenke til kommentar
Vel er ikke så mye som skal til for og få det til å fungere.

 

Billig og bra.

SMC 8508T Gbit Switch med 8 porter. koster hos itbutikken.no 999,-

SMC 2804WBR 54mbits med 4x 100mbits porter koster hos itbutikken.no 642,-

 

Bruk hardware.no sin prisguide så finner du dem sikkert billigere og. Det er vel det du trenger av porter ca.

Skal disse kobles sammen da???

Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar

Regner med at det er de to "drømmemaskinenen" som vil skrike høyest her om det lagger :)

 

Men om de to + serveren får ledningsbasert nett og resten wlan så burde det etter min mening være bra uansett .

 

Og en switch kobles da enkelt nok med patchkabel til den routeren som er foreslått .

Lenke til kommentar

Hvis jeg kobler en ren switch til en router vill da de enheten som er koblet til switchen få tilgang til internett?

 

Tenkte på og ha det meste trådløst men fant ut at det vill ta håpløst lang tid og overføre store filer, den ene stasjonære brukes til video redigering.

 

 

Får man trådløst tilkobling til PS2 og Xbox??

 

Grunnen til at jeg vill ha den koblet rett på er at det tar jo kortere tid og brenne en dvd plate enn og overføre på wlan.

Lenke til kommentar

Vel den Gbit switchen jeg skrev om i forrige post støtter Auto MDI-X på alle porter, altså du trenger bare en helt vanlig cat5 patch kabel så er dem koblet sammen. Hvis du har dsl fra ngt kan du bare plugge dette i hvilken som helst port, har du derimot dsl fra telenor eller noen andre(skal ikke si dette for sikkert da jeg bare har testet ngt). Må du plugge denne i WAN på den trådløse routeren og konfigurere denne, noe du bør gjør uansett med tanke på ditt trådløse nettverk er helt åpent i utgangs pkt'et.

 

Dette ble veldig rotete, men spør i vei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...