Gå til innhold

Test av P4EE 3,46 1066FSB I 925 XE

Boralis

Anbefalte innlegg

"Har du lyst har du lov"  :p

Men min P4 sviver på 3500 MHz da, så jeg må opp på FX-55 nivå eller høyere for å merke noe. Som du sa, det koster.

Å vente helt til høsten med å handle CPU er for lenge for meg! Trenger noe i mellomtiden  :cool:

Jepp som sagt , løp og kjøp og lykke til :) Selv har jeg ikke prøvd FX enda og den er sikkert en morsom sak å leke seg med :cool:

Det hadde nok vært kjempemoro å leke med en FX, men hvis jeg hadde kjøpt en så spørs det om jeg hadde turt å herje for mye med den. Som nevnt så koster den jo en del penger :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men min P4 sviver på 3500 MHz da, så jeg må opp på FX-55 nivå eller høyere for å merke noe. Som du sa, det koster.

Å vente helt til høsten med å handle CPU er for lenge for meg! Trenger noe i mellomtiden  :cool:

Jepp som sagt , løp og kjøp og lykke til :) Selv har jeg ikke prøvd FX enda og den er sikkert en morsom sak å leke seg med :cool:

Det hadde nok vært kjempemoro å leke med en FX, men hvis jeg hadde kjøpt en så spørs det om jeg hadde turt å herje for mye med den. Som nevnt så koster den jo en del penger :)

He HE hadde den først kommet i maskinen skulle den og fått jobba for pengene :D

Lenke til kommentar

He HE hadde den først kommet i maskinen skulle den og fått jobba for pengene :D

godt poeng :thumbup:

Når vi er "inne på det"... Klokker De bra?

Lenke til kommentar
Har enda ikke sett noen test med sikkelig klokking av FX55 men den er jo på 2,6 og da vil jeg tro den skal runde 3,0 greit .

høres jo greit ut det hvis folk sammenligner "3-ghz AMD" med "5-ghz Intel"...

Noen som kan bekrefte at disse "stiller likt"?

Yter virkelig en 5 Ghz 1066 FSB Intel prosessor like "dårlig" som en 3 Ghz AMD FX55?

Ble litt teit, men 5 ghz på Intel krever jo ekstreme tiltak, men kan man klokke Fx-55 til 3 Ghz så eier jo det... Eller? :hmm:

:dontgetit:

edit: når folk har klokket sine nåverende Intel CPU'er til 5 Ghz... får de brukt all CPU kapasiteten da? med tanke på at de har en 800 FSB CPU og HK...

:hmm:

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

Går vel ikke an å sammenligne slik og det ville nok uansett ikke tilsvart en P4 på 5ghz , kan jo nevne at FX55 og P4EE 3,46 med 1066 fsb yter temmelig likt og da har P4 DDR ll ram som ikke er de beste enda .

Dagens cpuer har forandret seg såpass at det blir feil å sammenligne bare Ghz .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

De fleste som har testet FX-55 sier den er 'stabil' på 2.8 Ghz med boxed kjøleren. Med det mener de vel stabil nok for benchmarks, men ikke Prime95 stabil. Med en Swiftech MCX6400-V og 40cfm vifte så vil nok 2.8 gå fint. Med 3.x Ghz så trenger man sannsynligvis vannkjøling eller enda bedre, Vapochill/Mach 2.

Snekker`n jeg tror nok 2.8 Ghz aka FX-57 vil slå P4EE 3.46 rimlig lett ;)

Lenke til kommentar

For en stund siden rota jeg opp en side på nettet der de overklokka en FX til et sted rett over 3Ghz , med Vapo vel å merke.

Konklusjen var iallefall at spill verdenen ikke var klar for 3Ghz FX enda , for det butta i skjermkortet hver gang de testa et spill , men det var uten SLI da.

Hvis noen har link til den testen så er jeg takknemlig.

Hvis noen har en link til en skikkelig overklokka P4 så er jeg også interessert.

Det hadde vært litt kjekt å sett en test av en Max overklokka FX mot en tilsvarende EE! :dribble:

Har selv hatt både Intel og AMD , og finner til tider diskusjonene her på forumet noe tåpelig.

Men en eller annen gang så vil sikkert folk skjønne at det lønner seg ikke å holde med en CPU produsent på liv og død , men heller vite hva som er best for seg selv der og da.

P4EE med 1066FSB er et spennende produkt , men jeg venter heller til de lar en så høy FSB bli standard på de "vanlige" P4 CPU'ene.

Jeg mener at det er waste of money å betale over 2K for en CPU , men det er mitt syn bare.

Er litt enig med Snekkern i at AMD trikser litt med CPU'ene sine for tida for å tjene mest mulig penger , tror ikke AMD kjører "max" for tiden for å si det sånn.

Men etter flere år med røde tall så må vel den gjengen der tjene inn litt penger til aksjonærene og...

EDIT: Fant AMD FX-53@3Ghz Les her

EDIT#2:Fant AMD [email protected] , men uten benchmarks! :(Les her

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
De fleste som har testet FX-55 sier den er 'stabil' på 2.8 Ghz med boxed kjøleren. Med det mener de vel stabil nok for benchmarks, men ikke Prime95 stabil. Med en Swiftech MCX6400-V og 40cfm vifte så vil nok 2.8 gå fint. Med 3.x Ghz så trenger man sannsynligvis vannkjøling eller enda bedre, Vapochill/Mach 2.

Snekker`n jeg tror nok 2.8 Ghz aka FX-57 vil slå P4EE 3.46 rimlig lett ;)

Det gjør den nok , men hvor høyt får en den P4 EE 3,46 med tilsvarende kjøling , det vil jo bli avgjørende da , for klokker en den ene så må en jo klokke den andre :cool:

Lenke til kommentar

Men du Snekker`n du kan jo alltids selge ditt AMD system og kjøpe Intel. i925XE hovedkortet til Asus + Prescott 3.2 @ 4.0 Ghz på vannkjøling hadde vært noe. Den 3.2 saken koster ingenting, og den bytter du ut med en med 2MB L2 cache når de kommer. Tror i925XE støtter dual core CPU'ene også, så da har du ett solid hovedkort en stund fremover. Bare ett forslag :whistle:

Lenke til kommentar
Men du Snekker`n du kan jo alltids selge ditt AMD system og kjøpe Intel. i925XE hovedkortet til Asus + Prescott 3.2 @ 4.0 Ghz på vannkjøling hadde vært noe. Den 3.2 saken koster ingenting, og den bytter du ut med en med 2MB L2 cache når de kommer. Tror i925XE støtter dual core CPU'ene også, så da har du ett solid hovedkort en stund fremover. Bare ett forslag :whistle:

Joda men jeg er forsåvidt fornøyd med min A64 3400 enda , så jeg blir nok å vente en stund før jeg oppgraderer .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...