Boralis Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Lureri er vel å selge P4 EE 1066 til over 10.000 - og vite at den ikke klarer yte like bra som FX-55 Ja det er like ille som å selge en fx55 selv om fx55 er litt rimeligere, det er enda verre å ta en utrangert FX53 og kalle den for 4000+ og markedsføre den som en ny cpu Men sånn er det bare . Men som Betros sier så frister en FX55 om en ser bort fra pengene , men jeg vil legge til at da frister en P4EE 3,46 enda mere da jeg tror det går å klokke den lengre enn en FX. Endret 22. oktober 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja det er like ille som å selge en fx55 selv om fx55 er litt rimeligere, det er enda verre å ta en utrangert FX53 og kalle den for 4000+ og markedsføre den som en ny cpu Men sånn er det bare . En FX55 er over 2000 billigere enn P4 EE 1066, så ille som en overprisa intel kan det ikke være! FX53 finnes snart ikke lenger, hva er da så feil med 4000+? Hadde du skjønnt at det kan bare være kun en FX prosesor om gangen så hadde du ikke reagert på et navnebytte! Den yter bedre enn 3800+ så hva er problemet? FX skal være kremen til AMD og det finnes kun 1 av dem! Klarer du ikke se helheten i det så kan du la være å utale deg! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja det er like ille som å selge en fx55 selv om fx55 er litt rimeligere, det er enda verre å ta en utrangert FX53 og kalle den for 4000+ og markedsføre den som en ny cpu Men sånn er det bare . En FX55 er over 2000 billigere enn P4 EE 1066, så ille som en overprisa intel kan det ikke være! FX53 finnes snart ikke lenger, hva er da så feil med 4000+? Hadde du skjønnt at det kan bare være kun en FX prosesor om gangen så hadde du ikke reagert på et navnebytte! Den yter bedre enn 3800+ så hva er problemet? FX skal være kremen til AMD og det finnes kun 1 av dem! Klarer du ikke se helheten i det så kan du la være å utale deg! Om den er 2000 kr billigere så er den fortsatt for dyr , før amd begynte å lage disse og Intel begynte å lage EE så lå Intel sine toppmodeller rundt 5000 og da var det ramaskrik fordi prisen var for høy , hvorfor skal den forsvares når det plutselig er en amd til høyere pris?? Ja jeg vet det er bare en FX om gangen , det var ikke det jeg sa heller, jeg sa de tok den ganle FX og kalte den for 4000+ og presangterte den som en NY cpu , det er det ikke det er den gamle fx uansett hvordan du snur og vender på det . Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Om den er 2000 kr billigere så er den fortsatt for dyr , før amd begynte å lage disse og Intel begynte å lage EE så lå Intel sine toppmodeller rundt 5000 og da var det ramaskrik fordi prisen var for høy , hvorfor skal den forsvares når det plutselig er en amd til høyere pris?? Hvem er det som forsvarer disse høye prisene til FX eller EE? Ikke jeg! og jeg tviler på at der er så mange som gjør det heller! Er nok du som fantaserer! Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja jeg vet det er bare en FX om gangen , det var ikke det jeg sa heller, jeg sa de tok den ganle FX og kalte den for 4000+ og presangterte den som en NY cpu , det er det ikke det er den gamle fx uansett hvordan du snur og vender på det . Det vil bli en ny CPU så lenge FX53 ikke vil eksistere lenger! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Om den er 2000 kr billigere så er den fortsatt for dyr , før amd begynte å lage disse og Intel begynte å lage EE så lå Intel sine toppmodeller rundt 5000 og da var det ramaskrik fordi prisen var for høy , hvorfor skal den forsvares når det plutselig er en amd til høyere pris?? Hvem er det som forsvarer disse høye prisene til FX eller EE? Ikke jeg! og jeg tviler på at der er så mange som gjør det heller! Er nok du som fantaserer! Om du leser rundt på forumet så ser du dette klart i mange poster , der P4 EE blir nevnt så er det med en gang prisen som angripes menst der FX nevnes så er det "må ha" , "når kommer den" osv . Det er klart opp til enhver å kjøpe det de ønsker , det gjør jeg og , men du må være enig i at begge disse er for dyre i forhold til de respektive "nestbeste" prosessorene og dermed kan ikke noen av de prisene forsvares . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja jeg vet det er bare en FX om gangen , det var ikke det jeg sa heller, jeg sa de tok den ganle FX og kalte den for 4000+ og presangterte den som en NY cpu , det er det ikke det er den gamle fx uansett hvordan du snur og vender på det . Det vil bli en ny CPU så lenge FX53 ikke vil eksistere lenger! Tja det er øynene som ser , uansett burde det vel være sagt av amd selv at de forandrer navnet på den "gamle" Fx modellen så slapp folk å få greie på dette fra andre kilder , for deg og meg er det ikkeno problem da vi følger med , men det kan være andre som ser litt anderledes på dette . Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Om du leser rundt på forumet så ser du dette klart i mange poster , der P4 EE blir nevnt så er det med en gang prisen som angripes menst der FX nevnes så er det "må ha" , "når kommer den" osv . Det er klart opp til enhver å kjøpe det de ønsker , det gjør jeg og , men du må være enig i at begge disse er for dyre i forhold til de respektive "nestbeste" prosessorene og dermed kan ikke noen av de prisene forsvares . Klart det er mange som angriper den som har den høyeste prisen! har du sett noen som forsvarer prisen til FX? Selv om de angriper intel fordi dem har en CPU med høyest pris, så vil ikke det automatisk si at alle forsvarer prisen til FX! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Om du leser rundt på forumet så ser du dette klart i mange poster , der P4 EE blir nevnt så er det med en gang prisen som angripes menst der FX nevnes så er det "må ha" , "når kommer den" osv . Det er klart opp til enhver å kjøpe det de ønsker , det gjør jeg og , men du må være enig i at begge disse er for dyre i forhold til de respektive "nestbeste" prosessorene og dermed kan ikke noen av de prisene forsvares . Klart det er mange som angriper den som har den høyeste prisen! har du sett noen som forsvarer prisen til FX? Selv om de angriper intel fordi dem har en CPU med høyest pris, så vil ikke det automatisk si at alle forsvarer prisen til FX! Vel om du skriver " må ha" eller "den må jeg spare til" ja da angriper du ikke akkurat prisen , nei da svelger du den rå og prisen betyr nul og niks . dette er kommentarer om FX , har sett yderst få som har kritisert prisen på den , menst EE er det stort sett bare negative kommentarer om ang prisen , det samme var det da toppmodellen til Intel nærmet seg 5000.- , Endret 22. oktober 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vel om du skriver " må ha" eller den må jeg spare til ja da angriper du ikke akkurat prisen , nei da svelger du den rå og prisen betyr nul og niks . Slik som de som kjøper EE! Vi kommer ikke noe videre vi morro å diskutere med deg men nå legger jeg meg! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Vel om du skriver " må ha" eller den må jeg spare til ja da angriper du ikke akkurat prisen , nei da svelger du den rå og prisen betyr nul og niks . Slik som de som kjøper EE! Vi kommer ikke noe videre vi morro å diskutere med deg men nå legger jeg meg! Nå er det vel ingen her på forumet som har kjøpt EE , men her er noen med FX Ja god natt til deg og . Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Ser jo ut til at Intel trives med høye priser og kommer garantert til å fortsette med det, hvertfall så lenge de har Dell på sin side. + At nå har Intel ledet Cpu krigen i alle år, helt til vi kom til år2000. La nu Amd være litt frampå slik at de får erfaring med det å Endret 22. oktober 2004 av tbend Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det er visst ingen som har nevnt testen på TomsHardwareGuide enda. Men der er jo ikke FX-55 med da (kun 53). Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Falcon_ hvorfor er du så aggressiv? Snekker`n mener det han mener og du mener det du mener, men det er ikke noe poeng å heve tonen her er det vel? Snekker`n hvis du leser det folk klarer med overklokking av AMD og Intel på xtremesystems.org så ser du at ytelsen til Athlon64 skallerer bedre. 200 Mhz mer på A64 gir mer ytelse enn 400 MHz gir på P4. For å slå en FX-53/55 på over 3 Ghz så trenger du en P4 på rundt 5 Ghz etter det jeg har fått med meg. Mulig jeg blingser litt på tallene menne. Men hvis P4 EE hadde hatt åpen multi, da hadde tingene vært annerledes Endret 22. oktober 2004 av Betroz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Snekker`n det du sier om at man ikke merker forskjellen mellom en P4 3.0 og en A64 3000+ stemmer sikkert på det meste vi bruker PC'n til. Alle vet at man ikke merker forskjell mellom f.eks 120 og 150 fps. Men i en situasjon i ett spill der minimum fps er f.eks 25 fps for en P4EE 3.46 og den er 35 fps med en FX-55, så vil jeg tro at man merker det. Derfor alltid kjekt med så mye maskinkraft som mulig. Men om CPU'ene er verdt pengene, det er en helt annen sak. Der er jeg 120% enig med deg. Man oppgraderer liksom ikke fra en A64 3000+ til en FX-55! PS : Hvis du leser mellom linjene mine her, så skjønner du sikkert at jeg prøver å forsvare meg selv til å kjøpe ny CPU når jeg egentlig ikke trenger det :!: Lenke til kommentar
frentix Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Bra greier ja , Men dyrt.. Uff, kommer nok ikke utenom å selge bilen nå nei Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Snekker`n hvis du leser det folk klarer med overklokking av AMD og Intel på xtremesystems.org så ser du at ytelsen til Athlon64 skallerer bedre. 200 Mhz mer på A64 gir mer ytelse enn 400 MHz gir på P4. For å slå en FX-53/55 på over 3 Ghz så trenger du en P4 på rundt 5 Ghz etter det jeg har fått med meg. Mulig jeg blingser litt på tallene menne. Tror jeg ikke. Når intel kommer med 2mb, 1066fsb, og minne som klarer 2.2.2.5 og Pci express Så tror jeg at de kommer ganske likt ut. Og om de legger inn 3mb L3 kommer Amd til å få problemer. FAktisk så tror jeg intel er lei av å ligge i støvet av amd etter Prescott fiaskoen! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Snekker`n det du sier om at man ikke merker forskjellen mellom en P4 3.0 og en A64 3000+ stemmer sikkert på det meste vi bruker PC'n til. Alle vet at man ikke merker forskjell mellom f.eks 120 og 150 fps. Men i en situasjon i ett spill der minimum fps er f.eks 25 fps for en P4EE 3.46 og den er 35 fps med en FX-55, så vil jeg tro at man merker det. Derfor alltid kjekt med så mye maskinkraft som mulig. Men om CPU'ene er verdt pengene, det er en helt annen sak. Der er jeg 120% enig med deg. Man oppgraderer liksom ikke fra en A64 3000+ til en FX-55! PS : Hvis du leser mellom linjene mine her, så skjønner du sikkert at jeg prøver å forsvare meg selv til å kjøpe ny CPU når jeg egentlig ikke trenger det :!: Klart det er kjekt med mest mulig og som jeg sier du får litt bedre ytelse med en A64 kontra P4 , men sier det er liten vits i å skifte fra en P4 3,0 til en 3000+ , dette vet jeg av den grunn at jeg gjorde det selv . skal du da ha noe som du kan forvente å merke litt forskjel mener jeg du da må gå for minimum 3500 + og da begynner det å koste . Trenger ike forsvare deg selv , har du penger og lyst er det bare å kjøpe det , det jeg prøver å si er at for de som sitter med en rimelig bra P4 og forventer de store forskjeller blir nok skuffet , de vil merke en økning i de tyngste spillene og i 3D tester , og siden det da er ting på gang i løpet av neste år burde de da vurdere å vente til da . Endret 23. oktober 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) "Har du lyst har du lov" Men min P4 sviver på 3500 MHz da, så jeg må opp på FX-55 nivå eller høyere for å merke noe. Som du sa, det koster. Å vente helt til høsten med å handle CPU er for lenge for meg! Trenger noe i mellomtiden Endret 23. oktober 2004 av Betroz Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 "Har du lyst har du lov" Men min P4 sviver på 3500 MHz da, så jeg må opp på FX-55 nivå eller høyere for å merke noe. Som du sa, det koster. Å vente helt til høsten med å handle CPU er for lenge for meg! Trenger noe i mellomtiden Jepp som sagt , løp og kjøp og lykke til Selv har jeg ikke prøvd FX enda og den er sikkert en morsom sak å leke seg med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå