Gå til innhold

Test av P4EE 3,46 1066FSB I 925 XE

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FX en ett CPU vi alle kan kjøpe og kommer i butikkene etter lansering. AMD kan, som intel, slippe ut prototyper men hvad vil det tjene annet en å understreke ett desperat forsøk og irritere folk som aldri så for tak i prototypen.

Da store aktorer har fått leverings dato på dette CPU fra Intel da er dette ett aktuelt CPU, men frem til det da er dette ett prototype som AMD har også nok av.

Simon

Lenke til kommentar
Ahhh, det dær bynner å ligne noe.

Bare håpe at prisene går laangt ned og at det blir lagt inn 64bit prosessering i den :thumbup:

Hva skal du med 64bits cpu? Finnes jo ingen applikasjoner som benytter seg av det. Og selv med 64bits WinXP så hjelper det jo fint lite når ingen av programmene/spillene benytter seg av det :) Tror nok man klarer seg fint med 32bits cpu'er ei god stund til :)

Lenke til kommentar
Ahhh, det dær bynner å ligne noe.

Bare håpe at prisene går laangt ned og at det blir lagt inn 64bit prosessering i den  :thumbup:

Hva skal du med 64bits cpu? Finnes jo ingen applikasjoner som benytter seg av det. Og selv med 64bits WinXP så hjelper det jo fint lite når ingen av programmene/spillene benytter seg av det :) Tror nok man klarer seg fint med 32bits cpu'er ei god stund til :)

mmm...

pluss at masse 600-prosessorer for 64bit?

- Leste noe sånnt.. Sikker andre som fikk det med seg også?

Var vel nyhet på HW i dag? *sjekker *

Ja, det var noe sånn...

Lenke til kommentar
FX en ett CPU vi alle kan kjøpe og kommer i butikkene etter lansering. AMD kan, som intel, slippe ut prototyper men hvad vil det tjene annet en å understreke ett desperat forsøk og irritere folk som aldri så for tak i prototypen.

Da store aktorer har fått leverings dato på dette CPU fra Intel da er dette ett aktuelt CPU, men frem til det da er dette ett prototype som AMD har også nok av.

Simon

kjønte egentlig ikke hva du ville frem med?

Suger Intel eller? :tease:

"ohhh... det er bare prototype, hva skal vi med det"

edit: Får jeg warn for sånne innlegg?

Har 10% warn/advarsel som jeg ikke har peiling på hvor kommer fra... aldri lagt inn noe "krassere" innlegg en feks. dette...

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

håper ikke dette blir spam, men:

Den gjorde det jo ganske bra på PC Mark da ;]

btw: hvordan kan man uttale seg at disse prosessorene kommer til å bli "så dyre"?

Jeg ser ihvertfall lyst på fremdiden... JEg får kanskje nok til ny PC, med "1066 FSB" :) - bare jeg selger alt jeg eier... MC, denne PC'en, osv...

Lenke til kommentar

P4 EE 3.46 er vel mindre interessant enn FX-55, men P4 EE 3.73 som kommer på nyåret vil nok bli veldig interessant og kunne klokkes til 4.0 Ghz uten problemer tror jeg. Men innen P4 EE 3.73 kommer, så har AMD tweaket sine 90nm CPU'er til å kunne klokkes til 3 Ghz lett ville jeg tro.

Lenke til kommentar

Skal AMD "eie" Intel nå plutselig?

Jeg føler meg ned "stemt" her... Alle er i mot Intel?

Synes de klarer seg fint jeg...

Hvordan kan folk fortsette å spekulere uten fakta?

Jeg ler - for ikke å grine

Men innen P4 EE 3.73 kommer, så har AMD tweaket sine 90nm CPU'er til å kunne klokkes til 3 Ghz lett ville jeg tro.

Why?!

Endret av Dasse
Lenke til kommentar
P4 EE 3.46 er vel mindre interessant enn FX-55, men P4 EE 3.73 som kommer på nyåret vil nok bli veldig interessant og kunne klokkes til 4.0 Ghz uten problemer tror jeg. Men innen P4 EE 3.73 kommer, så har AMD tweaket sine 90nm CPU'er til å kunne klokkes til 3 Ghz lett ville jeg tro.

Det du sier her har jeg faktisk lurt litt på , for meg ser det ut som amd bevist holder igjen på sine cpuer , trolig for å dra mest mulig penger ut av disse , se bare på 3400 , 3700 , 3800 , 4000 , og FX53 alle kjører på 2,4 . Så blir det gjordt mindre justeringer hele tiden så den ene etter den andre klarer LITT mer en den forrige og prisen øker deretter , dette synest jeg faktisk er lureri overfor forbrukerne .

Lenke til kommentar

Sier meg ikke uenig med deg Snekker`n. Min nåværende CPU har jeg brukt i 9 måneder og jeg betalte ca 1700,- kr for den. (P4C 2.8 @ 3.5) Jeg klør i fingrene etter å kjøpe noe nytt, og det er ingenting fra Intel som jeg har lyst på nå om dagen. P4 Prescott med 2MB L2 cache har jeg lyst på, men den har ikke kommet enda og dessuten har jeg ett AGP kort jeg ikke skal bytte ut med det første. Så Intel + PCI-E er noe som ikke frister nå. Det jeg har å velge da er AMD. En 90nm 3200/3500+ er selvfølgelig det som er mest økonomisk, men FX-55 frister mer. Snekker`n du skjønner sikkert selv det, at FX-55 frister mer hvis man skal glemme pengene den koster ;)

Lenke til kommentar
Snekker`n jeg lurer litt på hvorfor du ikke har solgt ditt AMD oppsett og bytta til Intel... Noe du venter på? Eller er AMD oppsettet ditt okay nok?

I dag er amd systemet mitt greit nok i massevis , det har jeg heller ikke benektet , det jeg har sagt og som jeg enda sier er at de klokker dårlig . Men A64 er vel uten tvil den cpu som yter best pr i dag , men jeg sier også at om du sitter på feks en P4 3,0 eller 3,2 så er det ingen vits i å bytte til en A64 3000 i dag , da det eneste du vil merke er at du får bedre score i 3D tester og noen frames mer i spill , men i praksis vil du ikke merke noen forskjell .

Men jeg har også sagt at jeg liker P4 bedre og det mener jeg , dette fordi jeg får en bedre "flyt" ved bruk av mange programmer feks når jeg driver med videoredigering og foto .

JA jeg venter på noe , jeg venter på at Intel skal få ut fingern og komme med noe nytt og da tenker jeg på dobbeltkjernprosessorne .

Slik markede er i dag da Intel er på tur med noe nytt og amd er på tur over til pci samtidig som det ser ut til at de også nærmer seg veggen med A64 og også er på tur over til dobbeltkjernprosessor ser jeg det som dumt å skifte cpu uansett merke med mindre at en sitter på noe helt elendig da .

Det kan hende jeg selv blir å prøve ut noen flere A64 prosessore i denne ventetiden , men da er det slike som ikke koster meg noe :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...