Vizla Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) dette problemet begrenser seg til de første kortene produsert. De er tydeligvis i salg ennå, hvis de ikke har blitt trukket i løpet av de siste dagene. Jeg fikk mitt defekte for en uke siden. ja, men det er prat om de første chipsets produsert. Mulig disse er i salg fortsatt visse steder, men tror ikke de største butikkene har de inne lenger siden 6800LE selger som varmt hvetebrød. Endret 25. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
pong Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei.. Før du kjøper deg en 6800LE kort ta en kikk på følgende link: http://www.techsupportforum.com/archive/in...hp/t-15268.html Jeg sliter med dette problemet, og sender nå kortet i retur!! si meg....... kan man sende det i retur etter en softmodding? Mister man ikke garantien da? Gainward er visst ganske sånn pro-overklokking som kan tilsi at de aksepterer softmodding (det blir regnet som overklokking så vidt jeg forstår), jeg bare spytter ut og håper på mer innsikt. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Hei.. Før du kjøper deg en 6800LE kort ta en kikk på følgende link: http://www.techsupportforum.com/archive/in...hp/t-15268.html Jeg sliter med dette problemet, og sender nå kortet i retur!! si meg....... kan man sende det i retur etter en softmodding? Mister man ikke garantien da? Gainward er visst ganske sånn pro-overklokking som kan tilsi at de aksepterer softmodding (det blir regnet som overklokking så vidt jeg forstår), jeg bare spytter ut og håper på mer innsikt. hvis man lukker pipsene igjen, vil det ikke kunne oppdages. Hvis du sender kortet inn softmoddet, så ryker garantien. Samme med ennhver form for overklokking. ( ikke alle steder er "pirkette" på dette, men ennhver form for modifisering eller forandring av en vare, uten en kyndig og godkjent person som utfører det, ( da ting som kan skade kvaliteten og ytelsen på varen ) vil ryke garantien. ( så vidt jeg kjenner til ) ) Endret 25. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Err, softmoddingen er en bootstrap-driver som blir lastet inn med Windows. Hvis du napper ut kortet og setter i en annen maskin, oppfører det seg som et helt vanlig, urørt 6800 LE-kort. Det du gjør i RivaTuner blir ikke lagret i kortet. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Err, softmoddingen er en bootstrap-driver som blir lastet inn med Windows. Hvis du napper ut kortet og setter i en annen maskin, oppfører det seg som et helt vanlig, urørt 6800 LE-kort. Det du gjør i RivaTuner blir ikke lagret i kortet. greit.. trodde det var endring gjort i bios Lenke til kommentar
pong Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg fikk nettopp et 6800le. det er ikke mulig å åpne pipelines. Hvordan skal jeg bytte det ut? Er det greit for gainward om jeg sier at jeg prøvde å åpne pipelines? Og at jeg trenger et kort av nyere revisjon? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) hvordan "ikke mulig" er alle pipesene defekte da eller?? utdyp litt mer, er du snill Jo den butikken jeg kjøpte fra aksepterte softmod (altså at garantien ikke forsvant pga.den men det beste du kan gjøre er å sende en mail til de og spørre om garantien ryker osv... Endret 27. oktober 2004 av Xtra Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg fikk nettopp et 6800le. det er ikke mulig å åpne pipelines. Hvordan skal jeg bytte det ut? Er det greit for gainward om jeg sier at jeg prøvde å åpne pipelines? Og at jeg trenger et kort av nyere revisjon? Du vil nok ikke få et nytt kort når du sier at du har prøvd å softmodde. Uansett så har du ikke krav på et nytt pga at det ikke går. Lenke til kommentar
pong Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 hvordan "ikke mulig" er alle pipesene defekte da eller?? utdyp litt mer, er du snill Jo den butikken jeg kjøpte fra aksepterte softmod (altså at garantien ikke forsvant pga.den men det beste du kan gjøre er å sende en mail til de og spørre om garantien ryker osv... gjorde en ny test nå, greide og åpne den første biten i registret sånn at det ble 12 pips, er det sånn at 6800le ikke kan få 16 uansett om du har den nyeste revisjonen eller ikke, noen erfaring om vertex shaders? Er det sannsynlig at jeg kan åpne de resterende to også? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 joda 6800 LE kan få 16pipes og 6vertex shadere.. men av og til er det noen av dem som er skadet... prøv å enable en og en pixel unit jeg kjører 16x1,5 så det er fullt mulig.. men hvis du får artifacts (grafikkfeil osv..) så disabler du den du tror er defekt Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Mitt Gainward 6800LE ble kjøpt på Datakjeden i Møllergata på tirsdag, og gikk helt fint å åpne 16 pipelines, og 4 eller 6 vertex shaders, husker ikke helt. Det klokker en del på minnet også. Får nå nesten 11 000 i 3Dmark03 for de som bryr seg om det. Men garantien har røket så fort du prøver å åpne pipelines i Rivatuner. Dette er ikke noe som er "greit" verken for Gainward eller nVidia. Enkel tankegang resonnerer frem til at da nVidia ikke hadde tjent store pengene hvis det var offisielt godkjent å åpne disse pipelinene og dermed få ytelse lik kort som koster mye mer. Men det kan vel også være så enkelt som å sende en mail til nettbutikken/butikken om når de fikk inn sine 6800LE, og dermed finne ut om de tilhører den første revisjonen. Jeg er ivhertfall veldig godt fornøyd med mitt 6800LE! Lenke til kommentar
pong Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Er det mulig å åpne bare en pipe omgangen? det er en masse biter i rivatuner som er NA hva er disse? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Nei, du kan kun åpne fire om gangen. De er satt sammen i 'quads', dvs. 4 pipes i en enhet. Lenke til kommentar
ecnelis Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Fy søren som jeg håper mitt Gainward 6800 LE kan åpnes til 16 pipes og 6 vertex shaders, techline må få ræva i gir og sende det snart!! Er det noen flere som har bestilt samme kort fra techline og har fått til softmoddingen? Lenke til kommentar
ecnelis Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Fikk kortet igår, men har ikke hatt tid til å teste det skikkelig før nå. Jeg frykter at det er noe galt med kortet siden jeg får texturefeil uten å ha rørt noe som helst. Har oppgradert fra leverandørdrivere til 61.77, men det forandret ingenting. Litt kjipt å måtte sende det tilbake, for jeg fikk åpnet det til 12pipes og 5 vp, har ikke testet den siste quad eller vp'n. CS 1.6 funker helt fint, Mafia og Far Cry blir det feil i. Noen innspill før jeg kontakter komplett? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har du installert 1.3 patchen til farcry? prøv det, fikk selv litt feil i grafikken, men etter jeg installerte patch går alt glimrende! Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Fikk kortet igår, men har ikke hatt tid til å teste det skikkelig før nå. Jeg frykter at det er noe galt med kortet siden jeg får texturefeil uten å ha rørt noe som helst. Har oppgradert fra leverandørdrivere til 61.77, men det forandret ingenting. Litt kjipt å måtte sende det tilbake, for jeg fikk åpnet det til 12pipes og 5 vp, har ikke testet den siste quad eller vp'n. CS 1.6 funker helt fint, Mafia og Far Cry blir det feil i. Noen innspill før jeg kontakter komplett? kjør farcry 1.3 Lenke til kommentar
ecnelis Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Har du installert 1.3 patchen til farcry? prøv det, fikk selv litt feil i grafikken, men etter jeg installerte patch går alt glimrende! Laster den ned 1.3 nå! Men jeg har ikke store forventninger. Mafia ble bare en eneste stor salat, og var ikke i nærheten av spillbart. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har du installert 1.3 patchen til farcry? prøv det, fikk selv litt feil i grafikken, men etter jeg installerte patch går alt glimrende! Laster den ned 1.3 nå! Men jeg har ikke store forventninger. Mafia ble bare en eneste stor salat, og var ikke i nærheten av spillbart. kan være en feil med Mafia selv, siden FarCry hadde en typisk "1.0 feil". med sinnsykt lyse farger.. Lenke til kommentar
ecnelis Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Håper det! Rapporterer tilbake senere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå