Gå til innhold

Koble til minidisk på optisk utgang på NF7-S

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt eldre minidisk hvor man må "spille" inn musikken på disken. Dette er mye enklere med optisk kabel, så derfor tenkte jeg å prøve med den optiske utgangen på abit NF7-S v.2.

Men det kommer ikke lyd gjennom den optiske kabelen min.

Det kommer lys gjennom kabelen når den er koblet til, så da regner jeg med at den funker. Når den er plugget inn i minidisken, så står det "Digital copy" i displayet. (Ellers så står det "Line" hvis noe annet brukes). Så den skjønner at den har blitt tilkoblet optisk.

Når jeg spiller av musikken på pc'en, så reagerer ikke minidisken. Lyden kommer ut av høytalerene. Har prøvd å se i wmp og winamp for å se om det finnes noen innstillinger osv, men får det ikke til.

Er det noen som har tips på hva jeg skal prøve for å få det til å funke?

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk det til å kopiere musikken til minidisken, men har fortsatt et spørsmål.

Når den kopierer, så klarer den ikke å skille når sangen er ferdig. Det var en av grunnene til at jeg ville bruke optisk. Jeg har brukt den optiske utgangen på en PS2 før, og der klarte den å skille mellom sangene fra en cd.

Det virker som om den registrerer "lyd" selv når det ikke kommer noe, altså sånn "susing".

Må jeg bare "leve" med det, eller går det ann å fikses på en smart måte?

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvilket program du bruker.

Jeg brukte minidisc med optisk ut tidligere, og fant frem til et hendig add-on til winamp som het noe som pause-jalla-et-eller-annet .. det tillater iallefall at winamp legger inn 2-3 sek. pause mellom låtene, noe som løser problemet i de fleste tilfeller.

Husker ikke hva add-on greia het eksakt, men prøv å google det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...