Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unex Switch 8-Port 10/100Mbit N-Way

koster bare 695,-

Jeg har sjøl 16-portes utgaven av denne switchen og er meget fornøyd. Stort + at den ikke har vifte så du hører ikke at den er på engang :smile: (hele "boksen" er av aliminium og fungerer som en kjøleribbe)

Lenke til kommentar

Støtter deg der civilix. Har selv 8 porteren, og mener det er et av de bedre kjøpene jeg har gjort. Har dårlig erfaring med 3com, men mulig jeg bare har vært uheldig. Denne switchen har "alt", og det beste er at den fungerer i praksis, ikke bare på papiret. Får som sagt rundt 10 mb/s stabilt med den, og det er ikke dårlig for en 100mbit switch :smile:

Lenke til kommentar

Når det gjelder clas ohlson switchen så er vel dette egentlig en såkalt hub/switch, den sender info til riktigport så du unngår kolisjoner, men båndbredden internt i switchen er ikke mere en 100mbit, så hvis du kobler fire maskiner til og to og to kopierer fra hverandre så får man bare 50mbits ytelse.

Alt som er billig er som regel ræl, men det kan brukes.

og ikke le av han som foreslo 3com, mye bedre og raskere en de derre jalla merkene.

Prøv å finn info om switche matrise eller lignende på de hub switchene, finner dere en 5 ports switch med 500mbit matrise så er det utmerket.

Lenke til kommentar

Til de som mener at CNet switchen suger: Jeg har hatt den switchen siden komplett begynte å selge den (ca 4 mnd) og jeg har ikke hatt noe som helst problemer med den! Den har stått på så og si hele tiden og har aldri sviktet!

Jeg vil gjerne ha noen argumenter for at switchen suger!

Lenke til kommentar

Har en UNEX 16 porter. Denne fungerer greit, men den blir sykt varm uansett hvor mange som bruker den.

Tror den blir litt varmere når 16 folk bruker den.

Har også en 8 porter SMC router ( samme som 8 port smc switch, men router)

Denne fungerer utmerket som switch og router. SMC annbefales

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:

Den 2002-05-20 20:28, chma skrev:

Denne er vel grei selv om den er 290 kr for dyr:

3Com OfficeConnect 8 Porters Switch

- 3C16794-ME Retail 10/100Mbps 1290,-

eller 5 ports versionen:

3Com OfficeConnect 5 Porters Switch

- 3C16793-ME Retail 10/100Mbps 920,-

Bruker selv denne, samme som den øverste men med dobbel intern hastighet(funker som bare det):

3Com OfficeConnect Switch 8 Plus

- 3C16791-ME Retail Dual Speed 1568,-

mvh Christian

Hei !

Vurderer å kjøpe den 3com switchen du har (muligens 5-portern), men..

Hva menes egentlig med "dual speed" ? Har sett på komplett.no og 3com.no sine sider, men finner ikke noe svar.

Ps. Vil det lønne seg å bruker 150.- (for å kjøpe dual-modellen) samelignet med den som ikke har dual speed.

--

Mvh,

Tobias.

[ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-06-19 10:51 ]

Lenke til kommentar

Vil bare informere om at hvis du skal kjøpe inn en switch, så er det nesten samme hva du kjøper av merke/type, da tenker jeg på at hardwaren i switchene på markedet er så like at du nepper merker forskjell på hvem som er kjappest eller dårligst, det eneste som er forskjellig på switcher er software, dvs management og vlan, osv noen leverer bedre enn andre, men skal du sette opp et lite hjemme nettverk så trenger du ikke dyre switcher som har masse forskjellige management options osv... hvis du da ikke vil leke litt med Vlan osv..

Samme om du kjøper på Biltema,Clas-Ohlson,Cnet,ciscoeller 3Com osv...der er hardware rimelig lik, hvis noen er uenige med meg så si meg forskjellen på hardware'n.

Men vi (It-Avdelingen i kommunen jeg jobber i) bruker 3Com for det meste pga bra software, og vi har ca nærmere 2-300 switcher ute i virksomhetene.

Mvh

Boza

Lenke til kommentar

Har selv en 3Com officeconnect switch, og har aldri opplevd noen som helst problemer med denne...og den har stått på 24/7.

Hadde cnet switch før, den "krasjet" etter å ha stått på en ukes tid i et stort nettverk.. Så da måtte den slåes av og på igjen..en kamerat har hatt samme problemet med en cnet switch av samem type

Lenke til kommentar

Vil bare si at 3Com er utrolig stabilt, de som er produserte billig (Unex o.l) kan virke bra for noen, men når du virkelig setter dem under et hardkjør merker du fort forskjellen. 3Com Switchene tåler presset og holder seg i fart stabilitet, mens Unex switchene får store problemer, porter kan slutte å virke, den kjører seg varm, og er ustabil... Alt dette er av egne erfaringer, har 2 stk Unex Switcher, Nettverket var ustabilt, så sette vi inn en 3com switch og hele nettverket vart bedre. En kunne lett sjå forskjellen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...