Gå til innhold

Hva fikk du ditt 6800 stabilt på?


Guffen Duck

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et Gainward 6800le kort fra komplett. Er meget fornøyd med kortet men de kunne satt på en stillere vifte. Kortet er også veldig langt.

 

For å finne ut om det er noen forskjell mellom produsentene av 6800 kort kan du poste hva du fikk ut av skjemkortet stabilt uten artifacts. Har ikke prøved å klokke mitt enda så det ble:

 

Gainward 6800le 128MB, 16 pipes, 5 Vertex shadere , 300 core, 700 memory.

 

Edit 1: Leifer

Endret av Guffen Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mit Gainward 6800le kort fra komplett fekk eg ikkje softmodde til meir enn 12x1.5vp :( :(. har ikkje overklokka det til meir enn 340/780, klarer sikkert meir, har berre ikkje prøvd meir

Hvordan fikk du klokket dette?

Hei

 

Selv bruker jeg samme program som jeg softmodder med.... Rivatuner :w00t:

 

klokkingen må tas under driversettings... Når du har funnet vilke pipes/su'er som er stabile.

 

Selv kan jeg åpne alt..16x6 uten artifacts, men da kneler det med en gang jeg prøver å teste de nye settingsene. Mer volt er kanskje løsningen, men så modig er jeg ikke enda... :hrm:

 

Så pr dd. må jeg nøye meg med 12x5 som jeg kjører på 351/798... og jeg er således fornøyd med det :D

Kan nok sikkert få mer ut av det, men da må nok pastan/padene på Core/Minne skiftes ut. Men da ryker jo også garantien.... :thumbdown:

 

 

Mvh

 

Stoneheart

Endret av Stoneheart
Lenke til kommentar

Det virker som klokking er en dårlig idé på LE-kort med 16 pipes. Kortet gjør en intern sjekk av hvordan det oppfører seg med ønsket frekvens, og med 16 pipes får man ikke klokket noe særlig i det hele tatt. Folk med 12 pipes klokker det noe vansinnig, så jeg lurer på om jeg skal skru av en quad og prøve igjen.

Lenke til kommentar
Det virker som klokking er en dårlig idé på LE-kort med 16 pipes. Kortet gjør en intern sjekk av hvordan det oppfører seg med ønsket frekvens, og med 16 pipes får man ikke klokket noe særlig i det hele tatt. Folk med 12 pipes klokker det noe vansinnig, så jeg lurer på om jeg skal skru av en quad og prøve igjen.

Amen.

 

Jeg kjørte rett på med pipeline-modding med en gang og åpnet 16 pipelines. Men jeg får ikke klokket core lenger enn til 339. Skal evt. prøve å lukke en quad og klokke mer når jeg kommer hjem, for å så sammenligne med 3dmark03/05. Så får jeg se hva som lønner seg mest; 16 pipelines og lav klokk eller 12 pipelines og høy klokk.

Hva tror dere? Noen som har testet begge deler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...