Gå til innhold

Problemer med ekstern harddiskkabinett


KrizzE

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en snau uke siden en Western Digital Caviar 200GB 8MB IDE harddisk, og et eksternt kabinett til denne, av typen Zynet HD-D2-U2FW (3.5" IDE) EU+UK.

Fikk disken, monterte den, og laget 2 FAT32 partisjoner i Linux. Testet senere disse i Windows, og alt virket greit på begge OS. Har brukt disken med både USB og FireWire, iom. at jeg på skolen bruker Mac, der FW er det raskeste (pga det bare er usb 1.1 der). Alt har virket fint, fram til i dag da det plutselig ble problemer under kopiering. Kopieringen av filer begynner, men stopper opp etter en liten stund, og jeg må vente opptil et minutt, så forsetter den, stopper, fortsetter, osv. Dette medfører at kopiering av filer tar veldig lang tid, og dette er ikke noe jeg kan leve med. Jeg åpnet HD-kabinettet, og syns jeg kjente et snev av svidd-elektronikk lukt. Kan være dette er bare meg, men jeg synes ihvertfall det luktet litt. Tok ut harddisken og satte den inn i pcen på vanlig måte, og da jeg testet så alt ut til å virke fint. Kopiering gikk glatt. Da er mine spørsmål:

Er slike kabinetter egnet til bruk over lengre tid? De må da være laget for å brukes? Er det noe jeg spesielt bør være forsiktig med hvis jeg sender inn dette og får et nytt, for å unngå at slikt skjer igjen?

Siden kabinettet virker ødelagt, kan dette ødelegge disken min, hvis jeg bruker den i det igjen?

Noen andre som har hatt lignende erfaringer med slike kabinetter?

 

 

-Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...