Gå til innhold

Er 6800 LE kortet mitt for varmt?

NeX

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om kortet mitt er for varmt, eller om det er noe galt her.

Jeg ser i expert tools at GPU er 61(idle)/65(etter spilling)C og PCB tilsvarende 40/45C.

Jeg synes dette virket litt varmt... prøvde å kjenne på kortet etter 3dmark hadde stått på i flere timer men jeg kjenner ikke en antydning til kortet er varmt en gang. så forstår ikke helt hvordan sensorene kan vise så mye.

NeX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet mitt ligger vel på rundt 63 ved spill..

..men sliter med at skjermen plutselig blir svart og maskinen booter seg opp igjen. Trodde det kanskje var varmen som gjorde det.

Kortet mitt ligger på 58+- når jeg ikke spiller. Har ikke sjekka rett etter spilleøkt. Men har kjent på kjøleren på kortet, og den virka ikke varm i heletatt.

Den svartskjerm-greia opplevde jeg idag jeg og. Under doom3.

Hadde riktignok klokka litt men.

Lenke til kommentar

ehm... 6800 serien kjører lett på over 70 grader. det finnes folk i andre varmere steder av verden som sitter med idle temperatur på 65 grader og 90 under stress. les litt rundt på nettet.. guru3d for eksempel. GPU'en er ubervarm. asus/leadtek/bfg etc sier at kortet lett tåler 90 grader, men jeg tviler på at det er særlig holdbart da. men 70 grader går _definitivt_ greit

Endret av Messerschmitt109
Lenke til kommentar

Synes bare det er litt merkelig at kjøleribba faktisk kan kalles kald. når gpu'en er på 65 grader. Burde den ikke være enn del varmere vis den er skikkelig festa. begynner å lure på om at kjøleribba har dårlig kontakt med gpu'en.

Men siden kortet skal tåle 135 grader så er vel ikke det så mye å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Kortet mitt ligger vel på rundt 63 ved spill..

..men sliter med at skjermen plutselig blir svart og maskinen booter seg opp igjen. Trodde det kanskje var varmen som gjorde det.

Det skjedde med meg også, helt til jeg fant ut at skjermkortet varmer mye mer enn mitt gamle GF2. Siden skjermkortet sitter rett under CPU, ble denne mye varmere enn tidligere, og til tider for varm. (har en gammel T-Bred CPU som er allergisk mot temperaturer over 70 grader)

Speeda opp CPU-vifta og problemet forsvant.

Ellers fungere mitt Gainward 6800LE perfekt - holder <60grader ved spilling, 54-56 ellers.

Endret av kjell33
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...