Gå til innhold

Hvordan dimme fra militæret?

andnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del fikk 2 eller 3 av 9 (det var vel muligens 3) på synstesten, og 9 av 9 på alle andre tester. Resultatet var at den "sluttvurderingen" kom på 4 eller 5 (iallfall mellom tjenestedyktig og -udyktig, slik at jeg er "ikke stridsdyktig i fredstid" eller noe i den dur).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var torsdag på sesjon, fikk kun 9-ere på det fysiske og gjorde det også helt greit på "iq-testen" (7). Jeg har verken lyst eller motivasjon til militæret, og sa klart ifra om dette til alle de tre forskjellige personene som "intervjuet" meg. Da jeg pratet med sistemann, som jeg fikk papiret på at jeg er tjenestedyktig av, spurte meg om hva jeg ville inn på om jeg likevel skulle bli innkallt. Jeg svarte at jeg ikke hadde satt meg inn i noe som helst, men da jeg fikk vite at da kunne jeg havne i hva som helst ba jeg han sette meg på noe gøy. Var dette dumt? Er det nå større sjangser for å bli kallt inn?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk brev fra vernepliktsverket i går og fikk jo selvfølgelig avslag på den attesten jeg fikk fra legen ang. dårlig rygg. Men i det siste så har jeg slitt en god del av at jeg er utrolig sliten og slitter veldig med å komme meg opp og fungere skikkelig i hverdagen, spesielt når jeg er på jobb. Jobber hos Autronica Fire & Security som tavlemontør og det har vært mye arbeid der den siste tiden og jeg klarer ikke å jobb like fort som jeg pleide å gjøre før. Grunnen til det er at jeg har funnet mugg i leiligheten hvor jeg leier nå. Og jeg har slitt litt med depresjoner også, iom at husverten er vrang og krever penger av meg som han ikke har lov til å kreve og at jeg leser at mange slipper militæret lett som ingenting gjør meg enda mer deprimert og finnes ikke noe som motiverer meg til å dra ditt, når de ikke kan gi en begrunnelse på hvorfor jeg ikke får slippe på grunn av ryggen. Skal til fastlegen igjen å informere han om at jeg mest sannsynlig har fått inneklimasykdom/skader i en lang periode. Tok blodprøver for å finne ut hvorfor jeg ikke har energi til å gjøre noe, men fant ikke noe på blodprøvene. Noen som kan gi meg tips til hva jeg skal si til legen min så han kan skrive en ny attest om å slippe førstegangstjenesten?

Lenke til kommentar

Jeg dimma i dag pga rygg.. Synd for jeg trivdes veldig godt i rekrutten ved Madla.. Jeg anbefaler å hvertfall gjøre et forsøk på å avtjene værneplikten. Det er ikke så ille som folk trur! Dessuten bygger man vennskap for resten av livet.. 44304 Nilsen.

Lenke til kommentar
Jeg dimma i dag pga rygg.. Synd for jeg trivdes veldig godt i rekrutten ved Madla.. Jeg anbefaler å hvertfall gjøre et forsøk på å avtjene værneplikten. Det er ikke så ille som folk trur! Dessuten bygger man vennskap for resten av livet.. 44304 Nilsen.

Hva slags plager har du i ryggen da?

Lenke til kommentar
Vondt helt nederst i ryggen, omtrent ved halebeinet. Legen dimma meg på 5 min selv om jeg sa selv jeg ville bli igjen.

Jaha, har jo samme problemer selv, får veldig vondt i korsryggen til midt på ryggen. Rart at jeg fikk avslag på den attesten fastlegen min gav meg på akkurat det...

Lenke til kommentar

Jeg er ferdig som lærling i september 2009, og har planlagt en 3 mnd tur i de norske skoger alene 5. juni til 5. september i 2010. Men hva skal jeg gjøre med militæret da? Må jeg dimme, eller kan jeg utsette det er år? Har vel egentlig lyst til å gå inn, men passer ikke før januar 2011. Blir 19 nå snart..

Lenke til kommentar
Jeg skal ta en synstest i morgen, og jeg veit at jeg har nedsatt langsyn. Ganske kraftig nedsatt. Er dette dimmegrunn? Isåfall, hvor sender jeg evt papirer på at synet mitt er dårlig?

Er mange som bruker briller i førstegangstjenesten. Så det er nok ikke god nok grunn til å dimme.

Lenke til kommentar
Jeg skal ta en synstest i morgen, og jeg veit at jeg har nedsatt langsyn. Ganske kraftig nedsatt. Er dette dimmegrunn? Isåfall, hvor sender jeg evt papirer på at synet mitt er dårlig?

Er mange som bruker briller i førstegangstjenesten. Så det er nok ikke god nok grunn til å dimme.

Men det finnes de som har blitt ikke tjenesedyktig pga nedsatt syn. Uansett, er lov å prøve. Sender jeg papirene til VPV?

Endret av different
Lenke til kommentar
Har du vært inne til sesjon?

Jepp. Fikk 5/5 på synstesten, men det siste året har langsynet mitt blitt betydelig dårligere (det er fakta som jeg kan bevise). I tillegg er jeg ikke veldig motivert til å utføre førstegangstjeneste.

Alle går gjennom en lege sjekk i løpet av de første dagene av førstegangstjenesten. Ta det opp med lege da og ta med brilleseddel. Er synet for dårlig, så kaster de deg ut.

Endret av HV-I BW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...