|FSK| Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Fra nyttår skal elevene gjennom fire trinn og 36 obligatoriske timer før de får gå opp til eksamen. Mens det i dag bare er 24,5 obligatoriske timer, blir hverdagen en annen fra nyttår... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251816 Så det med 9,5 obligatoriske timer nå er ganske feil, vil jeg påstå. (Jeg skal likevel ærlig påstå at jeg ikke kan huske å ha tatt 24,5 timer ) Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Fra nyttår skal elevene gjennom fire trinn og 36 obligatoriske timer før de får gå opp til eksamen. Mens det i dag bare er 24,5 obligatoriske timer, blir hverdagen en annen fra nyttår... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251816 Så det med 9,5 obligatoriske timer nå er ganske feil, vil jeg påstå. (Jeg skal likevel ærlig påstå at jeg ikke kan huske å ha tatt 24,5 timer ) Synes det hele er rart jeg. De sier jo at det nå er 24,5 oblikatoriske timer, men jeg kjenner mange som ikke hadde 20 en gang. Rart det der . Tror heller på at det er 9,5 oblikatoriske siden enkelte på dette forummet sier at de bare har hatt 9 timer, der langkjøring og de andre oblikatoriske timene er regnet med. Noen som kan fortelle hva som egentlig stemmer, der de er 120% sikker. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Brukte 7 vanlige kjøretimer, 4 timer langkjøring og 3 timer glattkjøring! Har ennå ikke tatt mørkekjøring, men den gjennomfører jeg før jul Besto oppkjøringen på første forsøk Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Tror jeg brukte 8 + de obligatoriske. Oppkjøring og teorien gikk på første forsøk. Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Brukte akkurat det jeg fikk vite av kjørelærern min at var obligatorisk: 10 "timer" a 45min <--- Fikk beskjed om at de var obligatoriske (modul 1) Bykjøring og Landeveiskjøring: 4-5 timer a 60min. (modul 2) Glattkjøring og Forbikjøring: 4-5 timer a 60min. tahts it... skal ha oppkjøring i Desember (første). Ender vel opp med å bruke ca. 10-12k på lappen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) ikke dårlig.. kan jo legge til at for 15 k så fikk jeg CE og BE lastebil/vogntog og bil/henger*Skryte* hehe Nice. Har D og C men ikke noe E. Har ikke bruk for det. Det eneste jeg bruker førekortet til er privat og det er begrenset hva en skal med henger til buss Endret 4. november 2004 av Slettet-QqZexW9o Lenke til kommentar
Yapija Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Brukte 6 timer + obligatorisk. Og da betalte jeg akkurat i underkant av 10.000,- Kjørelæreren mente jeg burde ha ca. 4 kjøretimer, men jeg syns det virket litt lite jeg, for jeg var egentlig litt usikker før oppkjøring, så da tokk jeg et par ekstra, og sto på første forsøk... Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 De obligatoriske timene er Glattkjøring, mørkekjøring, landeveiskjøring, bykjøring, og muligens noe mer. Jeg brukte ihvertfall 12000. Da er alt regna med, inkl. avgift til biltilsynet, og baneleie til glattkjøring. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 @Duron rocks: Dette er direkte feil. Det som i henhold til forskriftene er obligatorisk for klasse B er: ---Mørkekjøring 1,5t. ---Glattkjøring, 3t. ---Trafikal Trening, minimum 5t. Så sånn er det Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 @Duron rocks: Dette er direkte feil. Det som i henhold til forskriftene er obligatorisk for klasse B er:---Mørkekjøring 1,5t. ---Glattkjøring, 3t. ---Trafikal Trening, minimum 5t. Så sånn er det Hmm, det må være noe nytt, før var det obligatorisk med bykjøring og landeveiskjøring også. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 @Duron rocks: Dette er direkte feil. Det som i henhold til forskriftene er obligatorisk for klasse B er:---Mørkekjøring 1,5t. ---Glattkjøring, 3t. ---Trafikal Trening, minimum 5t. Så sånn er det Hmm, det må være noe nytt, før var det obligatorisk med bykjøring og landeveiskjøring også. Er fortsatt obligatorisk. Skal selv gjennom bykjøring snart, og søstera mi hadde nettopp landevegskjøring, sier vel sitt Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg brukte vel en ca 20-30 timer totalt (Oslo) Har sikkert noe med at jeg syntes det er skikkelig dritt og kjøre i byen jaja det er noe feil med meg ettersom jeg hater og kjøre....jeg vet det. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 jeg vet ikke hvor mange timer jeg brukte men jeg betalte 12400,- utenom mørkekjøringen (som jeg må ta snart). så jeg endte vel på en 13600,- Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 @Duron rocks: Dette er direkte feil. Det som i henhold til forskriftene er obligatorisk for klasse B er:---Mørkekjøring 1,5t. ---Glattkjøring, 3t. ---Trafikal Trening, minimum 5t. Så sånn er det Dette kan vel variere litt, alt ettersom hvor man kjører opp. Om man kjører i en by, eller på landet. Her ble de obligatoriske timene mye mer enn 9.5 timer, men som sagt, det kommer vel an på hvor man kjører opp. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jippi, er ferdig med modul 1, brukte dog 8 timer på dette. Noen som har oversikt på hva modul 2,3,4,5 osv. innebærer? Lenke til kommentar
veron Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Husker ikke hva som var obligatorisk i 1990, men jeg brukte 2 timer utenom det obligatoriske. CEDE brukte jeg 10 timer på, kostet meg ingenting i forsvaret. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Brukte 8 timer utenom det obligatoriske. Tok lappen i Oslo. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Brukte 8 timer utenom det obligatoriske. Tok lappen i Oslo. Men hva er det obligatoriske da? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Brukte 8 timer utenom det obligatoriske. Tok lappen i Oslo. Men hva er det obligatoriske da? Ingen som vet hvor mange antall obligatoriske kjøretimer det er? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg ble fortalt at obligatorske kjøretimer er 9.. før de nye reglene kommer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå