Gå til innhold

Hvor mange kjøretimer brukte du?

vanilla ice

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fra nyttår skal elevene gjennom fire trinn og 36 obligatoriske timer før de får gå opp til eksamen. Mens det i dag bare er 24,5 obligatoriske timer, blir hverdagen en annen fra nyttår...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251816

Så det med 9,5 obligatoriske timer nå er ganske feil, vil jeg påstå. (Jeg skal likevel ærlig påstå at jeg ikke kan huske å ha tatt 24,5 timer :p)

Synes det hele er rart jeg. De sier jo at det nå er 24,5 oblikatoriske timer, men jeg kjenner mange som ikke hadde 20 en gang. Rart det der :ermm:. Tror heller på at det er 9,5 oblikatoriske siden enkelte på dette forummet sier at de bare har hatt 9 timer, der langkjøring og de andre oblikatoriske timene er regnet med.

Noen som kan fortelle hva som egentlig stemmer, der de er 120% sikker.

Lenke til kommentar

Brukte akkurat det jeg fikk vite av kjørelærern min at var obligatorisk:

10 "timer" a 45min <--- Fikk beskjed om at de var obligatoriske (modul 1)

Bykjøring og Landeveiskjøring: 4-5 timer a 60min. (modul 2)

Glattkjøring og Forbikjøring: 4-5 timer a 60min.

tahts it... skal ha oppkjøring i Desember (første).

Ender vel opp med å bruke ca. 10-12k på lappen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
ikke dårlig.. kan jo legge til at for 15 k så fikk jeg CE og BE lastebil/vogntog og bil/henger

*Skryte* hehe  ;)

Nice. Har D og C men ikke noe E. Har ikke bruk for det. Det eneste jeg bruker førekortet til er privat og det er begrenset hva en skal med henger til buss :hmm:

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar

Brukte 6 timer + obligatorisk. Og da betalte jeg akkurat i underkant av 10.000,-

Kjørelæreren mente jeg burde ha ca. 4 kjøretimer, men jeg syns det virket litt lite jeg, for jeg var egentlig litt usikker før oppkjøring, så da tokk jeg et par ekstra, og sto på første forsøk...

Lenke til kommentar
@Duron rocks: Dette er direkte feil. Det som i henhold til forskriftene er obligatorisk for klasse B er:

---Mørkekjøring 1,5t.

---Glattkjøring, 3t.

---Trafikal Trening, minimum 5t.

Så sånn er det :)

Hmm, det må være noe nytt, før var det obligatorisk med bykjøring og landeveiskjøring også. :hmm:

Lenke til kommentar
@Duron rocks: Dette er direkte feil. Det som i henhold til forskriftene er obligatorisk for klasse B er:

---Mørkekjøring 1,5t.

---Glattkjøring, 3t.

Hmm, det må være noe nytt, før var det obligatorisk med bykjøring og landeveiskjøring også. :hmm:

Er fortsatt obligatorisk. Skal selv gjennom bykjøring snart, og søstera mi hadde nettopp landevegskjøring, sier vel sitt ;)

Lenke til kommentar

---Mørkekjøring 1,5t.

---Glattkjøring, 3t.

Dette kan vel variere litt, alt ettersom hvor man kjører opp. Om man kjører i en by, eller på landet. Her ble de obligatoriske timene mye mer enn 9.5 timer, men som sagt, det kommer vel an på hvor man kjører opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...