Marvil Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Brukte det jeg måtte for å kunne kjøre opp.. Om noen sier det er 9,5, så stemmer vel det.. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 14 timer her...+9,5 Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Kor mange timar går det på det obligatoriske? 10-12? Nå er det 9.5 obligatoriske kjøretimer. Til neste år blir det 36. Dette kan ikke stemme. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Kor mange timar går det på det obligatoriske? 10-12? Nå er det 9.5 obligatoriske kjøretimer. Til neste år blir det 36. Dette kan ikke stemme. Det var det jeg også tenkte. Er fremdeles fast bestemt på at jeg har hørt 17. Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Uansett synes det er for mye. Er 16 nå blir 17 i februar. Vil det da si at, vis jeg tar en kjøretime før nyttår så slepper jeg mange ekstra timer eller ? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Nå når eg endelig hadde fått mot og var opptimist så leste eg denne tråden. :S Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Nå når eg endelig hadde fått mot og var opptimist så leste eg denne tråden. :S Ingenting å bekymre seg over. Så lenge du sender inn søknaden om førerkort før nyttår, dette snakker du med kjørelæreren din om, så følger du de gamle reglene. Lenke til kommentar
skorpio Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Håper de som bare kjører minstekravet har massssssse øvekjøring med foreldre i tillegg. Ville ikke likt å treft på dere i trafikken om dere bare hadde kjørt ~15 timer tilsammen før dere fikk lappen i flax-gevinst. Synes det burde være slik at de som kjører opp i store byer automatisk måtte ha mer trening enn de som kjører opp på mindre steder (forutsatt at de som kjører opp på de mindre stedene ikke skal kjøre i store byer med en gang). Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Ja, for et godt forslag. Jeg har kjørt opp til "bylappen" jeg. Men du har vel bare kjørt opp til "bondelappen"? hadde vel de obligatoriske timene og 2 dobbelttimer + 1 "oppvarmingstime" rett før jeg kjørte opp. Så pass deg for meg i trafikken, skorpio! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Brukte vel minimalt da jeg kjørte opp til bil. To ekstratimer til minibuss lappen. Enda noen timer ekstra til MC lappen Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 det er ikke 36 timer ekstra, men 36% dyrere....fra 9,5 til 16 eller 17. jeg har hatt 1 time, og skal ha neste time til tirsdag. regner med 20 timer, sikkert litt over. har ikke kjørt mye bil fra før. fyller i januar, så det er vel kanskje på tide å bli ferdig? teorikurset blei jeg ferdig med på torsdag, så teoriprøven kan jeg ta når som helst. skal google litt etter noen tester så jeg kan ta dem, selv om jeg får gratis prøver hos alfa. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 det er ikke 36 timer ekstra, men 36% dyrere....fra 9,5 til 16 eller 17. jeg har hatt 1 time, og skal ha neste time til tirsdag. regner med 20 timer, sikkert litt over. har ikke kjørt mye bil fra før. fyller i januar, så det er vel kanskje på tide å bli ferdig? teorikurset blei jeg ferdig med på torsdag, så teoriprøven kan jeg ta når som helst. skal google litt etter noen tester så jeg kan ta dem, selv om jeg får gratis prøver hos alfa. I posten "Nye serfikat regler etter nyttår?" står dette ....Teorien er ikke spesielt vanskelig, bare les litt på forhånd, og ta noen tester på www.teoriproven.no. De har også noen tester på www.bilmc.no. ... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg har kjørt opp til "bylappen" jeg. Men du har vel bare kjørt opp til "bondelappen"? :!: Ingen flere bønder i byn! Yes! Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Uansett synes det er for mye. Er 16 nå blir 17 i februar. Vil det da si at, vis jeg tar en kjøretime før nyttår så slepper jeg mange ekstra timer eller ? Det vil være delevis rett. Du kan starte å ta kjøretimer nå, og kjøre på gammel ordning ut neste år. men, siden du ikke blir 18 år før Februar 2006 må du benytte deg av det nye systemet. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Uansett synes det er for mye. Er 16 nå blir 17 i februar. Vil det da si at, vis jeg tar en kjøretime før nyttår så slepper jeg mange ekstra timer eller ? Det vil være delevis rett. Du kan starte å ta kjøretimer nå, og kjøre på gammel ordning ut neste år. men, siden du ikke blir 18 år før Februar 2006 må du benytte deg av det nye systemet. Er det som er så genialt med å være født i 87 eller før Lenke til kommentar
skinner Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Brukte i underkant av 30 timer (tror det var 27), inkludert alle obligatoriske timer som mørkekjøring, glattkjøring osv. Stod på første forsøk selv om det holdt på å gå skikkelig galt men grei og søt sensor så var det bånn gass... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 brukte vel mine 9 timer jeg da.. betalte rundt 10-12 k for hele lappen Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 brukte vel mine 9 timer jeg da.. betalte rundt 10-12 k for hele lappen Nice Har hatt 4 kjøretimer selv, og mer trengs det Jeg har også lyst til å bruke lite timer, slik at lappen blir så billig så mulig, men da trengs det litt egeninnsats for å klare det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 brukte vel mine 9 timer jeg da.. betalte rundt 10-12 k for hele lappen For akkurat 10000 fikk jeg både bil og mc lappen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 ikke dårlig.. kan jo legge til at for 15 k så fikk jeg CE og BE lastebil/vogntog og bil/henger *Skryte* hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå