Gå til innhold

Hvor mange kjøretimer brukte du?

vanilla ice

Anbefalte innlegg

Hallais ;)

Som topicke sier, lurer jeg på hvor mange kjøretimer dere brukte før dere kunne ta oppkjøring!?

Bestod dere den første førerprøven eller strøyk dere med glans? :p

Selv har jeg nettopp begynt med kjøretimer. Og ifølge kjørelæreren er snittet for folk 37 timer :ermm: Så mange skal iallefall ikke jeg ha :p :!:

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg brukte ca. 15, men så bodde jeg i en liten by da.

Folk i Oslo bruker som regel over det dobbelte.

Vi pleier å bli litt stressa når vi skal kjøre i Oslo sentrum :)

Oppkjøringa gikk bra, øvelseskjørte akkurat samme ruta dagen før, så det var jo kanskje litt flaks med i bildet også ;)

Lenke til kommentar

Bor selv i Trondheim, og kjørte i Oslo i sommer (etter 4 mnd. med lappen), må si jeg syns det gikk bra :p

Brukte forøvrig 6 timer (3 dobbelttimer) utenom det obligatoriske glattkjøringskurset og landeveiskjøring, og må vel ta mørkekjøring nå til høsten/vinteren.

Lenke til kommentar

Obligatorisk kjøring er dette:

- Glattkjøring. 3 timer.

- Trafikal trening (langkjøring, forbikjøring osv normalt sett). 5 timer.

- Mørkekjøringskurs. 1,5 timer.

I tillegg vil normalt kjøreskolene ha minst én time før du får begynne på det obligatoriske, for å se hvor landet ligger. I tillegg anbefaler de gjerne å ha en tentamenstime, en "liksomoppkjøring", og en oppvarmingstime umiddelbart foran oppkjøringen.

Lenke til kommentar
Kor mange timar går det på det obligatoriske? 10-12?

Nå er det 9.5 obligatoriske kjøretimer. Til neste år blir det 36.

Er det ikke 17 det blir da? :dontgetit:

Selv brukte jeg 16 timer, og sto på første forsøk uten problemer.

Ellers vil jeg si at jeg egentlig er litt imot denne tråden, fordi det skal ikke være noen konkurranse om å ha minst mulig kjøretimer. Alle trenger det de trenger. Men allikevel må jeg svare... Ikke bra. :p

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg si at jeg egentlig er litt imot denne tråden, fordi det skal ikke være noen konkurranse om å ha minst mulig kjøretimer. Alle trenger det de trenger. Men allikevel må jeg svare... Ikke bra. :p

Nevnte ingenting om konkurranse i denne tråden, eneste jeg ville vite var hvor mange kjøretimer dere hadde brukt. Ikke noe mer ;) Tenker det er deg selv som ser på dette som konkurranse?! :roll: :!:

Lenke til kommentar

Lurer på kor mykje dyrare det blir, med tanke på at det nesten er 4 ganger så masse kjøring så er det jo rimelig at prisen blir atskillig høgare.

For folk som hadde brukt 30-40 uansett betyr det kanskje ikkje all verden, men dei som treng obligatorisk og 1 time for å ta lappen blir det sure penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...