g0mpen Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Har et kontaktskjema i PHP, som jeg har satt opp på siden min. Det var et som jeg fant ferdig, men som jeg konfigurerte litt for å få det slik jeg vil ha det. Nå har det seg slik at jeg har sendt flere eposter til meg selv, for å teste, men har ikke fått noen, det har snart gått to uker! Jeg har webhost på home.no.net, jeg vet at de har grisetreige mailservere, på en annen side jeg hadde tok det ca 1 uke før jeg fikk posten jeg sendte. Nå har det jo gått ganske lang tid, og jeg begynner å lure på om det er scriptet det er noe galt med, og ikke serveren! (Jeg skal kjøpe skikkelig webhotell snart men det er greit å ha et skikkelig script klart) Her er skriptet (send.php): <?php $receiverMail = "[email protected]"; $name = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['name'])))); $email = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['email'])))); $subject = "Website Mailform"; $msg = ltrim(rtrim(strip_tags($_POST['msg']))); $ip = getenv("REMOTE_ADDR"); $msgformat = "From: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg"; // VALIDATION if(empty($name) || empty($email) || empty($msg)) { header("location: index.php?page=mailingerror"); } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { header("location: index.php?page=mailingerror"); } else { mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>"); header("location: index.php?page=thanks"); } ?> mailform.php: <h1>Contact: Mailform</h1> <div id="textfield"><form method="post" action="send.php"> <h3>Name:</h3><h3><input name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /></h3> <h3>Email:</h3><h3><input name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /></h3> <h3>Message:</h3><h3><textarea name="msg" cols="80" rows="6"></textarea></h3> <h3><input type="submit" value="Send" /> <input type="reset" value="Reset" /></h3> </form></div> Er det jeg som har ødelagt det eller er det serveren som er treig? Endret 21. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Testet å sende fra mitt skjema på home.no.net og den kom frem i løpet av noen få sekunder, så jeg tror vi kan utelukke serverproblemer. I hvert fall akkurat i dette øyeblikk Ser ingenting feil med scriptet sånn umiddelbart.. EDIT: Så vidt jeg kan se er det Epleweb-scriptet mitt du bruker? Holder på med en liten update av det akkurat nå, så om 5 min kan du laste ned versjon 1.1 med litt optimaliseringer her og der og ikke minst en if-test som sjekker om mail-kommandoen blir sendt til serveren på riktig måte. Endret 21. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har ikke helt peiling, noen som kan gå igjennom scriptet for meg? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 en digresjon; sjekke denne funksjonen: clicky Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Sånn, nå kan du sjekke versjon 1.1 av scriptet Det skal funke utmerket Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hæ? Er mitt script der? Edit: testet en siste gang, og jammen virket det ikke! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått de andre jeg sendte da Vel nå virker det iallefall, da var det ikke noe galt! *feire* Endret 21. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå