Gå til innhold

Musen min er så rar under spilling i win xp

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde win 98. Kjørte win update og hentet de nyeste driverne til min Logitech Dual Optical mouse. Så fungerte musen min helt kurrant.

Så oppgraderte jeg til win xp, og musen fungerte akkurat som den skulle i selve win xp. Men med engang jeg skal spille quake (der jeg trenger musen bittert), så oppfører den seg så utrolig rar. Den vil ikke bevege seg ordentlig, og det virker som om den har en hjerne for seg selv. Så føles det at sensen min blir forskjellig hele tiden, selv om dette ikke er tillfelle. Uansett så er musen helt vanvittig rar, og det er ikke slik den er utenfor spillingen. Jeg prøvde å avinstallere driverne som jeg hadde hentet fra win update. Så la jeg inn original drivere som jeg hadde fra cden. Men fortsatt samme problem. Så uninstallerte jeg alt, og brukte vanlig windows drivere, men feilen er fortsatt der. Det jeg tror er at det er en instilling i win xp som gjør at musen min reagerer forskjellig under spilling. Hva kan det være??

JEG MÅ SPILLE!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv om mouse acceleration er skrudd av i xp så er det fortsatt på..

dette fixes ved litt register hacking :grin:

Kopeier dette inn til en ny .reg fil:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USERControl PanelMouse]

"SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,a0,00,00,00,00,00,00,00,

40,01,00,00,00,00,00,00,80,02,00,00,00,00,00,00,00,05,00,00,00,00,00

"SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,66,a6,02,00,00,00,00,00,cd,4c, 05,00,00,00,00,00,a0,99,0a,00,00,00,00,00,38,33,15,00,00,00,00,00

Lenke til kommentar

Ehm, er du sikker på at du vet hva du driver med da ?

Har ikke sånn kjempe lyst til å kødde rundt på reggen.

Du sier kopier dette i en ny reg fil. Hvordan gjør jeg dette?

[ Denne Melding var redigert av: CaSh på 2002-05-20 20:16 ]

Lenke til kommentar

ja jeg har gjort det selv på maskina jeg sitter med her og nu!

for å mekke en ny reg fil tar du å mekker et nytt .txt dokument i notepad og kopierer inn det jeg skrev i stad og lagrer det som en .reg fil!

så dobbeltklikker du på den fila og får da et spørsmål på om du vil legge inn informasjon i registret, noe som du svarer ja til og da er det gjort.

omstart vet jeg ikke om trengs, kan jo teste du for jeg husker ikke :grin:

Lenke til kommentar

Uff. Dessverre fungerte ikke dette. Føler at det fortsatt ikke er noe smooth i det hele tatt. Kanskje jeg har gjort noe feil? Eller kanskje jeg må legge inn drivere på nytt? Kanskje jeg bør reebote?

Uff jeg sliter... Hjelp?

Lenke til kommentar

Det du kanskje bør gjøre er bare å slette MouseWare filene. De lager bare trøbbel, har erfart dette og gjort det selv. Fjern de, og kjør musen uten programvare, så vil alt gå mye bedre. Det eneste er at du ikke kan programere tommelknappen, men i spill gjøres dette separat, så da er vel alt i orden :smile:

Lenke til kommentar

Jeg tok en reebote og musa fungerte fint sidelengs. Men når jeg skulle skyte oppover var den ganske rar. Så bevegelsene oppover og nedover ville jeg gjerne hatt reg filen til også.

Jeg har slettet alle mouseware og programvare. Kjører på win xp sine drivere. Syns de er best jeg også.

Kunne noen være så snill å gi meg reggen for oppover og nedover oxo, så er jeg i full boks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...