Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye registreringsskilter på bilen

Anbefalte innlegg

Regner med dette er relativt styling-relatert... :p

Jeg har tenkt å bytte ut mine nåværende registreringsskilter på bilen med nye. Javel, jeg er kanskje jålete, men grunnen er at de ser noe "lurvete" ut, særlig det foran. Det har tatt et par støyter, og passer ikke spesielt bra med mine nylakkerte støtfangere.

De skiltene jeg har i dag er av den typen som vi hadde i mange herrens år, de som ble avløst av den nåværende skilttypen (med den nye fonten på tall/bokstaver). Bilen er DK-registrert.

Spørsmål én er; hvor mye koster nye skilter?

Spørsmål to er; hvor lang er leveringstiden på nye skilter?

Spørsmål tre er; har hørt rykter om at den skilttypen man har på nye biler i dag allerede skal erstattes av ennå en ny type. Disse skal visstnok ha annen stil på tall og bokstaver, med en blå stripe på venstre side lik f.eks. de svenske, tyske og engelske skiltene. Når kommer disse? Hvilke bør jeg velge?

Noen som vet??

Endret av MyClassicT68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leveringstiden varierer litt, Biltilsynet får noen til å lage dem for så å sende dem til Bilstilsynet. Tar vel et par dager ellerno.

Jeg syns de skiltene som blir gitt ut idag (de med "firkanta" bokstaver/tall) er ganske pene (i forhold til de gamle), og i tillegg så er de vanskeligere enn de gamle å identifisere i f.x bomstasjoner eller fotobokser, og det er jo litt fint.. Disse skiltene skal da byttes ut og ble kritisert nettopp pga denne gjenkjenningsproblematikken.

De skiltene som skal komme er vel de skilttypene de bruker innen EU tipper jeg..? Der det finnes en lands-ID-bokstav på venstresiden på blå bakgrunn..

Jeg vil anbefale deg å ta en tur til Biltilsynet. De har svaret på alle dine spørsmål..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte å "avslutte" caset.

Har nå fått kjøpt og montert nye skilter på bilen. Resultatet ble supert. De ble bestilt en fredag formiddag og var leveringsklare mandagen etter. Kostet 423,- for et par. Eneste catch'et er at tilsynet ikke monterer de for kundene. Det burde de kanskje ha gjort, men man skal jo erfaringsmessig ikke forvente ekstraservice av en statlig bedrift.

Bilens helhetsinntrykk nyter godt av nye, fine skilter. Anbefales. Som Golf IV-eier (og -entusiast) synes jeg jo bilen er :love::love: , og jeg ble ikke akkurat mindre :love: etter denne "stylingen"... :p

Endret av MyClassicT68
Lenke til kommentar

Prøver denne her ettersom det har og gjøre med skilter.

Skal bestille meg nye skiltplater til bilen min som får den nye type skilter.

Da jeg skal bestille så kan jeg få bestilt i str. 48cm og 52cm. På bilde så er det avbildet 48cm med gamle skilter.

Det jeg evt. lurte på er om de nye skiltene er lengre enn de gamle? Eller er de like lange så skiltplatene er bare litt større? Ettersom det var to bestillingsalternativer begynte jeg og grubble litt på det.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...