JKJK Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Har fått meg Sonyericsson k500i. Jeg flytter filer osv via IR'en på laptopen, men dette er veldig tungvindt, da ir'en på laptopen er bakpå. Jeg har allerede 2 irhoder som kan kobles til via com-port, men jeg regner med at jeg ikke kan bruke disse. Noen som kan gi meg et eksempel på et IR hode som vil fungere på samme måte som den innebygde IR enheten på laptopen? Altså at telefonen vil detekteres automatisk når jeg legger den inntil osv. Endret 21. oktober 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 ingen som kan hjelpe??? *bump* Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det skal ikke være noe problem så lenge du har en driver som fungerer for IR-hodene dine. Jeg hadde et IR-hode liggende fra et eller annet produkt jeg hadde kjøpt en gang i tiden. Min Siemens C65 kommuniserer flott med den. Det var bare noe driverkluss i startfasen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har et slikt IR-øye, men finner bare drivere for w98. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er fordi disse driverne er integrert i XP! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er fordi disse driverne er integrert i XP! Når jeg kobler til dette øyet, blir det ikke detektert, men fungerer via spesielle programmer. Poenget er jo at jeg bare skal kunne legge telefonen ved IR-øyet, og at telefonen da blir detektert automatisk. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 *bump* ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Evt kjøpe deg USB kabelen. Jeg gjorde det. http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...ps1_1&pid=10029 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kabelen får du på ebay til rundt 100 kr inkl. frakten Litt penger å spare der.. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Fikk tak et USB IR-øye og det funker fint (bortsett fra at det kræsja med COM-port irøyet, men det er en annen sak). Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det er fordi disse driverne er integrert i XP! Når jeg kobler til dette øyet, blir det ikke detektert, men fungerer via spesielle programmer. Poenget er jo at jeg bare skal kunne legge telefonen ved IR-øyet, og at telefonen da blir detektert automatisk. Du må manuelt installere driver for Tekram COM-donglen. Har hatt IR-donglen deres siden 1999 elns og har alltid fungert som du beskriver med mine telefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå