Gå til innhold

Problemer med et MSI hovedkort ++

st0lve

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg formaterte dataen for en liten stund tilbake, selve formateringen gikk fint osv.

Men problemet er:

Lyden virker ikke, og for å få den til å virke, så må jeg nesten vite hvilkne drivere jeg skal ha osv.

Lydkortet er innbygget i hovedkortet, på hovedkortet står det ikke mere enn "MSI 533" (533 er ikke modellen, det er noe alá fbs).

Det som er rart er at det var drivere til ALT annet enn lydkortet på 2 MSI cd'er som jeg fikk med til hovedkortet.

Jeg sjekket noe med MSI Live Update, der stod det:

Mainboard Model Name: MS-6580

Men når jeg sjekket på MSI sin hjemmeside fant jeg ingen verdens ting som kunne hjelpe. Eller noe om et slikt kort.

Så fåreslo en at jeg skulle laste ned Everest og bare lese hva som stod der.

Motherboard Name: Unknown

Motherboard Chipset: Intel Brookdale i845PE

Det hjalp meg jo heller ikke fordi det er ~8 forskjellige 845PE kort, og ingen av de drivere jeg fant hjalp meg.

Så det jeg lurer på er om det finnes en måte å få dataen til å oppdage det innebygde lydkortet.

Og ja, jeg har sjekka BIOs, men der fant jeg ingen ting (ikke noe om lyd en ang).

Jeg har selvsakt også sjekka de vanlig windows tingene, da får jeg bare en "kode 10" error (jeg aner ikke hva kode 10 er, men det gjør hvertfall at noe ikke virker).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå inn på www.msi.com.tw og under download kategorien så kan man taste inn en modell kode, du fant ut MS-6580 så jeg, søk da på 6580 under hovedkort og download. Der skal du finne alt av drivere/utilities etc. :)

[Edit] Husket feil modell kode jeg. :blush:

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...