Gå til innhold

feil ved bygging, hva?

scarface15

Anbefalte innlegg

har bygd en pc nå, geforce 6800LE, abit nf7-v2.0, amd xp3000+ og 512mb 2700 infineon ram, er en demobrukt enermax 431w silent whisper psu..

når jeg slår på ser jeg at det er strøm på hovedkortet (en diode lyser), alt ser ut til å funke i 5 sec. så holder den opp.

viftene er på i 5 sec (både cpu og kabinett) så slår de seg av og pc'en holder opp å arbeide, dioden på HK lyser fortsatt.

HVA ER GALT??

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et demobrukt nf7-s fra komplett og strevde fælt med det samme. Det å bytte hovedkort er jobb..

..hovedkortet startet, viftene begynte å kjøre også døde alt sammen etter bare noen sekunder. Har sendt tilbake hovedkortet for 2. gang til komplett for sjekk.

I etterkant kan det hende at jeg hadde montert viften feil/for dårlig. På mitt gamle Asus a7v333 kort så begynner alt sammen å kjøre selv uten vifte, det dør jo etter en stund dog. På Nf7-s kortet så var det ikke snakk om at maskinen boota engang uten topp kjøling på CPU.

Rop ut om du finner ut av det, er nyskjerrig på hva som feiler kortet mitt :)

Lenke til kommentar

Jeg spørr igjen. Hvordan har du montert hk? Har du brukt spacere mellom kabinett og hk? Var på lan for en stund siden. En gutt hadde med mange nye deler til en ny pc han skulle montere på lanet. Han brukte ikke spacere. Pcen skrudde seg ikke på

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...