okvangar Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Har idag endelig fått nett fra NGT, og har fått 3 maskiner på nett via standard switch. Har imidlertid en 4. maskin som absolutt ikke vil være med på festen. Har prøvd å sette ip/gateway/dns manuelt men no luck. Får ikke svar når jeg pinger router (10.0.0.1) noe som fungerer med de andre maskinene. Trodde i utgangspkt at tp-kabelen var problemet, men den fungerer fint på andre maskiner. Den aktuelle maskinen kjører winXP home, og har netopia router. Switch er av type sweex. Noen ideer? Lenke til kommentar
headbull Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Fungerer nettverks kortet skikkelig ? Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Såvidt jeg vet skal det funke, men kan jo prøve et annet. Får opp lokal tilkobling i windows, og melding om frakobling når jeg trekker ut kabel noe som jeg tolker til at kortet funker til en viss grad. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Hvordan har du satt opp konfigurasjon av IP-adresser? Edit: Eh.. glem det Endret 22. oktober 2004 av darkness| Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Du får ikke tilgang til router slik at du kan gå inn på den og se om maskinen dukker opp i evt. DHCP-tabell. Vanlig at du skal kunne se MAC-adresse og IP-adresse til maskiner som er koblet på... snodig probelem da :/ Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Prøv å sett maskinen på samme port som en av de fungerende maskinene, gi maskinen samme ipadresse som den fungerende maskinen (den må selvfølgelig være koblet fra akkurat da), og prøv på nytt. Endret 22. oktober 2004 av darkness| Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Det var bedre Skal prøve med samme oppsett som en av de andre. Uansett snodige greier, om maskina er satt opp på samme subnett som router burde man vel uansett kunne pinge routeren. skal også prøve senere med annet nic, og samme nic i annen maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå